Ga naar inhoud
  • 0

Brembo remklauwen


remco.vd.eijnden

Vraag

Ik wil misschien in de toekomst kijken voor een set Brembo remklauwen voor mijn Passat 3BG...

Nu is mijn vraag: welke Brembo klauwen kan ik het beste gebruiken..

Van een Porsche Cayenne of een ander type Porsche..

Van een VW Touareg..

Of ander auto merk..

Voor en achter remklauwen te monteren of kan dat alleen voor(wel het mooiste natuurlijk).. Andere remdrukregelaar of niet noodzakelijk..

Welke remschijven kan ik dan het beste gebruiken, Audi RS6 of... Adapters laten maken of ergens te koop..

Maat schijven Minimale velgmaat..

 

Als weet wat ik nodig heb kan ik rustig kijken of ik wat leuks tegenkom :thumb:

 

Groeten Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb zelf Porsche Boxter remklauwen + rvs remleidingen en adapters (purems.com) en de 312x25mm remschijven van een A8. Minimaal 17 inch velgdiameter. Achter heb ik standaard.

 

Heb je een foto van de klauwen en in gemonteerde staat 8-) Wil wel een grote klauw :D

Hoef je niets aan de rembekrachtiger te doen of ligt dat aan de grote van de klauw en of je voor en achter een andere klauw monteerd...

 

Weet jij toevallig welke klauwen er nog meer passen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Eric,

 

Weet ik niet... Weet ook nog niet welke set ik wil eigenlijk en wat mogelijk is..

Heb al veel op google en fora's gezocht maar vind niet wat ik zoek..

Welke klauw ik ook helemaal geweldig vind is de Porsche Cayenne 18Z 6 pots 8-)

Die zijn te gebruiken met: Audi S8 323x30

Audi S4 321x30

Audi S4 345x30

of Mercedes ML 55 remschijf en dan omboren

Als ik het goed heb :?

 

Dan moet je wel minimaal met 18" wielen rijden...

 

Kun je de achterklauwen van de Cayenne ook monteren... Met welke schijf...

 

Moet je dan ook met een andere rembekrachtiger gaan werken

 

Adapters ergens te koop of custom laten maken...

 

Weet niet wat allemaal mogelijk is.. Heb genoeg vragen iniedergeval :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je achter iets wat met "porsche" klauwen wil gaan doen, hou dan rekening met dat daar geen handremfunctie op zit.

Dus daar zou je dan wat anders op moeten verzinnen.

 

De Porsche cayenne/touareg klauwen passen in ieder geval niet zo op jouw fuse.

En ik weet (nog) niet of dit op te lossen is met adapters.

 

Met mijn setup kan ik ook niet kleiner als 18"

Dit zit er voor op

dscf1786a.jpg

imag0312j.jpg

naast een 312mm schijf

imag0316s.jpg

Zijn aangepaste 345mm R36 schijven

Met S8 Brembo klauwen en adapters

 

Dit heb ik achter

imag0467s.jpg

imag0468m.jpg

naast een 280mm schijf ( standaard is/was 245mm)

imag0465x.jpg

Zijn aangepaste 331mm Mercedes ML schijven

Met w8 remklauwen en zelfgemaakte adapters

Achter heb ik de klauwen trouwens nog iets moeten aanpassen om de 18" winterwielen te laten passen :embarassed:

 

Andere remdrukbekrachtiger of hoofdremcilinder is niet nodig. Je hebt wel wat meer pedaal slag. De remkracht is zo groot dat je daar geen last van hebt :mrgreen:

Veel mensen zullen trouwens zeggen dat achter overdreven is om te upgraden, maar vind persoonlijk dat de auto stabiler aanvoelt tijdens erg hard remmen. Al heb ik t ook meer gedaan vanwege de "looks" :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan kan ik beter voor een setup net als jou kijken :thumb:

Heb geen zin om te veel te moeten aan te passen en veranderen....

Weet jij toevallig nog zo'n setup als jou te koop of waar ik moet kijken en wat ik precies allemaal nodig heb...

 

Ik heb alles zelf uitgezocht en zonodig aangepast.

Kant en klaar is er eigenlijk niets zo te koop.

Of je zou voor een Brembo set moeten gaan van een seat leon cupra moeten gaan. Die schijven zijn 323mm alleen is dat 5x100 deze zou je dan kunnen omboren naar 5x112, of schijven van audi gebruiken van 323 in 5x112.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je misschien nummers van de onderdelen: klauwen, schijven enz. En het bouwjaar van de auto's waar het vanaf komt.(niet dat ik staks nog het verkeerde heb). Kun je de adapters ergens kopen of moet je ze zelf/laten maken....

Moet er veel aan de schijven aangepast worden. Weet niet waar je dat kunt laten doen ofdat jij dan misschien tegen die tijd wilt doen voor me... Het heeft allemaal geen haast. Als het eronder komt is het toch pas volgend jaar een keer.

Wil nu info wat allemaal mogelijk is en wat zeker past. En dan rustig onderdelen verzamelen :thumb:

Als jij toevallig nog wat weet te liggen of tegenkomt laat het me dan AUB even weten 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog wat gevonden, weet niet of dit past....

 

Voorzijde: http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/604

 

Achterzijde: http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/515

Of deze.....: http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/276

 

Moet ik aan de achterzijde wel W8 klauwen halen.... Is alles dan plug en play...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de achterkant de 2e optie nemen die zijn voor 269mm schijven w8 dus. Dus idd w8 klauwen met houders scoren, Audi S6 kan ook het type tot '04.

En dan in combinatie met die a6 4F schijven.

 

En voor de voorkant kun je idd die eerste houders nemen.

Daar passen elk soort Brembo's op met een 130mm bevestiging. Dus ook die je zijn aangeboden op het volksforum :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik de houders + de schijven aanhoud wat ze hier aangeven dan moet het 1 op 1 passen. Ik zag dat ze aan de voorzijde ook leverbaar zijn in die maat van Zimmermann. Zijn ze achter ook in die maat te verkrijgen... Een 360mm schijf past die nog in een 18" velg.. Voor moet ik gaan werken met een spoorverbreder, achter is dat niet nodig of wel...

Welk bouwjaar Porsche komen de 933 Turbo GT3 klauwen vanaf of is dat maar 1 model...

 

Alvast bedankt voor al de info Eric 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

360mm kan wel met 18" maar het is erg afhankelijk welke klauw je gebruikt.

Ik weet zo even niet welke klauf er op een gt3 zit en met hoeveel zuigers dat is.

 

Spoorverbreder moet je mischien gebruiken, maar dit is weer erg afhankelijk welk type klauw je gebruikt. En ook weer wat de hoogte(laat maar zeggen et waarde) is van de schijf. Dit heeft natuurlijk ook weer te maken welke velgen je gebruikt.

 

En wat mijn voor schijven betreft, zover ik weet hebben de schijven van een S3 of een R36 de zelfde maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De klauwen zijn 6 Pots en zou in een 18" velg moeten passen wat ik op het net kon vinden.....

 

Wat is een beetje een schappelijke prijs voor zo'n klauw.... Opknapper of nette staat...

 

Lak hoeft niet 100% te zijn, wil ze tegen de tijd toch laten spuiten of coaten...

 

Edit... Zeg net op de Epytec site dat de klauwen 4 pots zijn.. Nu weet ik het niet meer zeker :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden