Ga naar inhoud

  • 0

Zomerset, wanneer? ... en weer sneeuw!


blastaway

Vraag

Ik ben aan twijfelen wanneer de zomerset eronder gaat. Het is wel zonnig, maar erg koud. Ik wil de zomerset er wel onder leggen, maar weet niet of ik er goed aan doe.

 

Er ligt ook nog wel wat zout op de weg, dus met de eerste regenbui spat dat dus allemaal op. Met mijn gepolijste randen misschien niet zo slim?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wacht altijd tot de temperatuur s'morgens tussen 7 en 8 ook boven de 5 - 7 graden zit. en dat het volgens de lager termijn voorspelling ook blijft.

s'morgens heb je toch meer kans op rijp en vocht op de weg, dus dat hou ik meer in de gaten dan overdag wanneer de zon het weg dek lekker heeft opgewarmd..

Dus meestal ergens half - eind april.. maar ik ben als ik het hier nakijk vaak de laatste die de boel omzet. liever veilig dan mooie velgen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga volgende week naar Centerparcs en zie inderdaad nog sneeuw verwachting eind volgende week. LEUK! Wellicht een weekje uitstellen. Jammer, maar helaas. enige reden van wissel zou zijn dat de winterset breder is en wellicht met volle belading aanloopt in de wielkassen. De zomerset is 19 inch 215 en 8 j en winter 18 inch 8,5 j en 225

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd al sinds begin van de maand op de zomerset, toen de temperatuur dik boven de 10 graden uitkwam. Ik zat 'm nog even te knijpen toen een week later sneeuw voorspeld werd, maar hier in de Randstad 0,0% sneeuwleed gehad (alleen wat natte sneeuw).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben verplicht om m'n winterwielen te rijden van "O" biss "O". Dus oktober tot Ostern. Dit geval dus aankomend weekend en bij mij gaan ze er 100% op volgende week!

 

Mijn winterbanden zijn toch zo goed als versleten als winterband zijnde. zit kort op de 4mm. T is dat ik m'n 19" onder m'n auto wil gooien, anders had ik deze beter door kunnen rijden in de zomer.

 

Zal ze wel op ebay oid plaatsen, die duitsers betalen overal geld voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mn leaseauto heb ik maanden geleden al een afspraak gemaakt voor 3 april. Dat wordt de datum dat de zomerbanden er weer op komen. Overigens maakt het voor die auto vwb de velgen niet uit; de lichtmetalen velgen worden gebruikt voor zowel de winter als de zomerbanden.

 

Voor de eigen auto zal ik ze nog iets langer laten zitten, maar die zullen ook wel binnen een paar weken volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

topic naar onderstel verplaatst

 

@ robl, volgende keer iets diplomatieker verwoorden, vond dit niet zo aardig overkomen

 

@ Sven, jeukt bij mij ook om de zomerbanden er weer op te leggen ( en de auto een goede voorjaarsdetail te geven )

ik heb bij mijn witte velgen met blanke lak bedekte gepolijste randen en ik ben ook huiverig voor de pekel.

 

die temp-grens van 9 graden vind ik broodje aap verhaal, als het boven het vriespunt blijft met zicht op hogere temperaturen en het zout van de weg is, gaan ze er bij mij weer onder.....vorig jaar zaten ze er onder trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wissel pas als er tenminste geen nachtvorst meer is, en er wordt tot 10 april nog nachtvorst voorspeld, dus het zal wel de tweede helft van April worden. Je hebt die dingen nu eenmaal voor het winterweer, en zolang dat niet voorbij is blijven ze er onder zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 april thuis,

11 april schroefset en bbs er onder

12 april apk

13 april corrosieschade op je velgen wegens het strooizout :mrgreen:

We zitten hier iets noordelijker op de wereldbol en nog volop in de nachtvorst, mr Tropical...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden