Ga naar inhoud
  • 0

rood olielampje, stop motor


rick76

Vraag

Vanochtend reed mijn vrouw weg met onze auto, 1.4 tsi dsg7 uit 2009 . Na ongeveer 40 meter ging het rode oliekannetje aan. Melding motoruit. Na enkele seconden ging het rode oliekannetje uit was de melding motoruit verdwenen. Na 100 meter wederom dezelfde melding. Auto is toen stil gezet en de motoruit. Na 10 seconde motor weer gestart. Melding kwam niet terug. Mijn vrouw heeft toen 100 km gereden en is net thuis gekomen.

 

Na ongeveer een uur het oliepeil gecontroleerd. Peil was in orde. Test rit gemaakt. Auto ook even goed doorgetrokken maar geen melding.

 

Wat kan er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft mn vrouw ook weleens gehad met haar golf 3. Oliepeil was prima, dus de 'kenners' vonden dat ze wel door kon rijden naar de dealer. De oliepomp was defect, dus carter zat vol, maar motor zonder olie. Ze kwam ratelend bij de dealer aan...

 

Doorrijden lijkt me niet erg handig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto vandaag bij de garage. Auto aan de computer maar er kwam geen foutmelding uit. Ook hebben ze de oliepomp doorgemeten. Bleek dat de druk 1bar was. Dit was ver boven het minimum van 0,3bar. Bleek dat ook de koelvloeistof onder het minimum stond. Mogelijk dat dit ook de storing kan geweest zijn.

Gelijk maar een grote beurt erbij laten doen. Morgen aan het eind van de dag kan ik de auto ophalen. Toch maar ff gevraagd wat de kosten waren. Hmm na een kleine berekening vertelde de medewerker doodleuk dat het 515,00 euro gaat kosten. :shock: Grrrrrr de naam stealer maken ze weer waar. Omdat in een grote beurt ook de APK zit mag ik september terug komen. Dat scheelt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tijdens de beurt ook de remschoentjes vervangen. Al met al een dure rekening 708 Euro maar ik kan weer 2 jaar vooruit. Toen ik thuis kwam zag ik allemaal krassen over wielkasten. Deze krassen zaten er nog niet toen ik de auto had afgeleverd. Contact gezocht met de garage. Aangegeven dat vorige maand mijn wielkast opnieuw gespoten is na een schadherstel en dat er nu krassen op zaten. Garage wilde graag de schade zien. Chef zag de krassen en zonder mopperen kon ik direct door rijden naar de Vag-schade. Daar hebben ze beide wielkasten netjes gepolijst. Zeer tevreden over de afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden