Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch hoogte versteling koplampen te laag na verlagen


Schippersss

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat je de Xenon-hoogteverstelling bedoelt. Het systeem stelt de koplamphoogte in nav het verschil in hoogte tussen de voor- en achteras. In principe kan hier weinig fout gaan. Wel kan de arm van de sensor (achter) verkeerdom gemonteerd worden. Heb ik ook eens gehad, en dan schijnen ze inderdaad veeeeeel te laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist dat armpje kan er ook 'andersom' weer op heb ik begrepen.

 

En als je alleen een sensor achter hebt, en niet voor (wat mij erg vreemd lijkt) en je hebt je auto verlaagd, dat is het heel erg logisch dat de koplamp nu laag zal staan. Het systeem denkt dan dat de auto zwaar beladen is achter, en zal de koplamp dienovereenkomstig laten zakken.

 

Dan zal je iets van een calibratie of nulstand met vag-com opnieuw moeten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je auto`s gaat verlagen of verhogen met je auto altijd koplampen opnieuw af stelen met zo APK lampen apparaat lichthoogte zonder verblinding van de tegenliggers tot stand te brengen.

 

en voor dat de lampen afstelt met zo APK..... wel ff met de nulstand met vag-com opnieuw moeten uitvoeren tijdens afstelen als je een automatisch hoogteverstelling heb.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik kan op nul zetten voor je maar de Vw/seat/audi die kan het zeker doe daar met de pc op nul en dan met de hand afstelen De koplampen zijn nu in de positie waarin ze kunnen worden aangepast. Zet de koplampen aan. Pas de lichtstraal aan met behulp van de juiste bouten terwijl de lampen gericht zijn op een geschikt richtdoel.

 

En dan Xenon Range controller weet nu dat deze positie zijn nieuwe Home positie is.

 

Gr fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan je allemaal zelf

 

met vcds xenon kalibreren, dan handmatig bijstellen tot gewenste hoogte

 

je kan m ook voor lens zetten, maar handmatig lampen iets hoger zetten is prima te doen. zo kan je lampen ook aan persoonlijke voorkeur afstellen, ik heb ze iets hoger staan dan officieel hoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan je allemaal zelf

 

met vcds xenon kalibreren, dan handmatig bijstellen tot gewenste hoogte

 

je kan m ook voor lens zetten, maar handmatig lampen iets hoger zetten is prima te doen. zo kan je lampen ook aan persoonlijke voorkeur afstellen, ik heb ze iets hoger staan dan officieel hoort

Dat klopt ja!

Je ziet je al van ver aankomen merkte ik op terugweg vanaf Emden :wink:

 

@ Dennis, wwet je zeker dat je voor geen sensor hebt?

Lijkt me stug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat ik vanavond naar Duitsland moet, ben ik toch maar langs de dealer gereden. Verlichting in Duitsland is wel belangrijk en mijn vag com kabel lig ook aanboord. Had gisteren avond maar 2 meter licht voor de auto. Stangetje was goed gemonteerd, Ze hebben alleen de basis afstelling opnieuw ingesteld en nu is het perfect. Maar iig bedankt voor het meedenken. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep dat is hem en nu weet je zeker dat je de tegenligger niet verblindt en dat je beter zicht op de weg dek.

 

en nog fijne Reis nog vanavond naar Duitsland.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ze hebben alleen de basis afstelling opnieuw ingesteld en nu is het perfect.

 

Dat zag ik idd vanmiddag op de A15 :wink:

Ik was met goed voornemen poging bezig en zat eens rechts ipv links.

Zag direct in mijn spiegel je zwarte grill.

Best herkenbaar zo.

 

@Jee, hij houdt 'm goed bij hoor!!!

Glom nog als een tiet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden