Ga naar inhoud
  • 0

Resonerend geluid


Hans77

Vraag

Goedendag,

 

Mijn Passat 2.0 TDI 4 motion uit 2006 maakt tijdens het gas geven een zwaar resonerent geluid.

Het ergste (beste hoorbaar) is het als ik b.v. 100 km rijd in de 6 de versnelling en gas bij geeft.

Het lijkt van voor te komen, het geluid resoneert dan door de gehele carrosserie

Graag jullie input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Goedendag,

 

Mijn Passat 2.0 TDI 4 motion uit 2006 maakt tijdens het gas geven een zwaar resonerent geluid.

Het ergste (beste hoorbaar) is het als ik b.v. 100 km rijd in de 6 de versnelling en gas bij geeft.

Het lijkt van voor te komen, het geluid resoneert dan door de gehele carrosserie

Graag jullie input.[/quote

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze "dames" vinden misschien ook wel dat jij je effe moet voorstellen in 'ik ben... en ik rij...' ;) (link -> viewforum.php?f=104)

 

Gewoon geduldig zijn, misschien is diegene die er wat van af weet of verstand van heeft, vandaag niet online geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

roetfilter verstopt?

 

Je zou jos B eens kunnen vragen, maar die zit wel een eind bij je weg. Die heeft veel ervaring met 2.0 en 1.9 tdi's

 

Soms duurt het even voor degene die het antwoordt weet je topic tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
roetfilter verstopt?

 

Je zou jos B eens kunnen vragen, maar die zit wel een eind bij je weg. Die heeft veel ervaring met 2.0 en 1.9 tdi's

 

Soms duurt het even voor degene die het antwoordt weet je topic tegen komt.

 

 

Dank je wel, maar het gebeurd in een bepaald toerental. 2000/2700

Laatst in Duitsland een uur lang 170 gereden en een perfecte reactie op de het versnellen.

 

Het is een zoekplaatje.

 

Maar bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt je al voorgesteld zie ik :mrgreen:

 

Lijkt mij een te hoog toerental om met een beschuldigende vinger naar de 2massavliegwiel te wijzen.

 

Als het toerental afhankelijk is dan moet je het in motor/uitlaat zoeken.

Heeft je wagen ook chiptuning gehad?

 

Denk even luid op:

wat merk je als de variabele schoepen van een turbo vast zitten?

wat merk je als je egr altijd open staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt je al voorgesteld zie ik :mrgreen:

 

Lijkt mij een te hoog toerental om met een beschuldigende vinger naar de 2massavliegwiel te wijzen.

 

Als het toerental afhankelijk is dan moet je het in motor/uitlaat zoeken.

Heeft je wagen ook chiptuning gehad?

 

Denk even luid op:

wat merk je als de variabele schoepen van een turbo vast zitten?

wat merk je als je egr altijd open staat?[/quote

 

Geen chiptuning zover ik weet. altijd in onderhoud geweest bij auto Maasstad.

Turbo, ik weet het niet, ik ga morgen een week op pad voor me werk en laat me Passat achter, dan kunnen ze er zich op uit leven. Het is garantie, en ik hoop dat ze het vinden want ik ben echt zo blij met deze auto dus het moet goed komen.

Tot volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maak er eens een opname van

resoneren kan van veel onderdelen komen , meestal van het roetfilter , als daar een element van los komt dan heb je het gebrom, maar bij de 3c komt dat zelden voor

kan ook van slechte banden komen , je denk och dat is toch maar rubber maar slechte banden kunnen echt herrie veroorzaken ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maak er eens een opname van

resoneren kan van veel onderdelen komen , meestal van het roetfilter , als daar een element van los komt dan heb je het gebrom, maar bij de 3c komt dat zelden voor

kan ook van slechte banden komen , je denk och dat is toch maar rubber maar slechte banden kunnen echt herrie veroorzaken ,

 

 

Bedankt, de banden zijn het niet.

Ik hoop dat de dealer het vind, je weet wel, als ze het niet vinden hoort het ineens bij het concept van de auto. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voertuig specifieke eigenschap meneer.

 

Het geluid wordt erger, het begint voorin en gaat dan via de aandrijflijn naar achter, op de achterbank voelt men dan ook een trilling.

A.s. dinsdag kijkt men er weer na.

 

Ik zit nu toch heel sterk aan het 2 massavliegwiel te denken. Vraagje, ik het normaal dat het koppeling pedaal trilt? Ik denk als men er niet uit komt ik toch maar een rit naar Jos_B moet maken.

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij trilt ie ook, maar daar is het 2 massa vliegwiel ook al redelijk gaar van. Die van mij heeft 230.000 kilometer gelopen.

Ik heb geen last van resonantie in ieder geval.

 

 

Tussenas is er tussenuit gehaald, nu is het resonerende geluid en trilling weg. Nu uitzoeken of het de as is of het cardan dat het geluid veroorzaakt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij trilt ie ook, maar daar is het 2 massa vliegwiel ook al redelijk gaar van. Die van mij heeft 230.000 kilometer gelopen.

Ik heb geen last van resonantie in ieder geval.

 

 

Tussenas is er tussenuit gehaald, nu is het resonerende geluid en trilling weg. Nu uitzoeken of het de as is of het cardan dat het geluid veroorzaakt. :D

 

Weet iemand een goede tussenas te koop voor mijn Passat 2.0 TDI Variant 4 MOTION BJ. 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden