Ga naar inhoud
  • 0

Verlagen welke set passat variant


Michael en Maartje

Vraag

Beste passat- leden

 

Ben nu al een tijdje lid en wat dingen gedaan aan de passat t laatste was een schroefset van ta- technicus eronder gezet :angry::twisted::cry: wat een KUT zooi 0,0%comfort.

Heb nu een beetje geïnformeerd en kom op t merk AP-SUSPENSIONS zusterbedrijf van KW heb een vaste met een verlaging van 40/30 €337 of een schroefset €539 wie heeft deze set of weet er iets van

 

Gr. Michael

 

Ja ook verder gekeken maar kw is te duur.

Ga ook nog trouwen ....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet niet of het perse een schroefkit moet zijn, maar rijd zelf een koni streetkit oid (gele demper, blauwe veer). Comfort gaat niet veel achteruit vergeleken met OEM en verlaagd toch 40/40. Ik wil zelf mijn toplager voor nog eens vervangen zodat de set ca 55/40 gaat doen. Dan staat hij voor toch netjes laag zonder veel comfort te verliezen.

 

De AP schroefkit hoor ik alleen maar positieve verhalen over. Daan (3errors) monteerd 11 april een set. Anders vraag je naar zijn ervaring.

 

Succes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aanwezig bij het trouwen

 

1: BARRY_TDI (ovb datum)

2:

3:

4:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

Draak :mrgreen:

 

 

Heb zelf H&R veren sinds uhh paar uur, comfort is super. Wil je een vaste set dan zou zeker nemen wat foppe zegt, koni demper met H&R veren. Kwaliteit van de veren is echt super in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet nog even sparen ( zijn paar ander mods tussendoor gekomen) maar ik ga zekers te weten voor de kw street comfort! Verschillende plekken prijs opgevraagd en kan hem aankomen voor €980,- dan heb je een schroefset ( dus in hoogte instelbaar) en deze is in hardheid instelbaar! Pas een test ritje mee gemaakt met een mede forum lid en super comfort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Mark

Klopt wat je zegt maar heb t geld er niet voor ( en ga touwen vd zomer) +m'n vriendin is beetje pist over de miskoop en gaan op honeymoon naar Frankrijk en wil ze er dan onder hebben

Vandaar dat ik nu informatie en reviews zoek over die 2 setjes van AP is namelijk ook van KW had t ook aan Alex gevraagd die heeft ze alleen dan op originele dempers en dat raden ze mij af gewoon een hele set ( dempers+ veren ) te pakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja het is idd veel geld, maar een goedkope ( goede ) oplossing die ook vaak word toegepast is een set eibach veren op de originele dempers. Zeer goede kwaliteit en bent nog geen €200,- kwijt.

 

dat klopt maar moet je oem dempers wel 80.000 a 100.000 max zijn om zo eibach veren op te zeten

dat heb je een goede set,

 

Kijk naar lopen de jaren zijn de oem dempers niet mee zo lekker dan raken de eigenschap op van daar de max.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nuttige info, wil zelf ook verlagen van de zomer, maar wil niet meer dan 30 mm en hoeft ook niet speciaal een schroefset te zijn. zie het voordeel er niet van in, ga het toch niet verstellen. Maar blijf dit topic graag volgen.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja het is idd veel geld, maar een goedkope ( goede ) oplossing die ook vaak word toegepast is een set eibach veren op de originele dempers. Zeer goede kwaliteit en bent nog geen €200,- kwijt.

 

dat klopt maar moet je oem dempers wel 80.000 a 100.000 max zijn om zo eibach veren op te zeten

dat heb je een goede set,

 

Kijk naar lopen de jaren zijn de oem dempers niet mee zo lekker dan raken de eigenschap op van daar de max.

 

Gr Fai

Bij mij met 80.000km. Dat is vervelend als dit door de Eibachs versterkt wordt (begrijp me niet verkeerd, ligt niet aan Eibach. Wat nog veel vervelender is, is dat mijn zomerbanden (bijna nieuwe conti sc2 235 45 18") binnen een 3000km zo erg gecupt waren dat ik ze weg kon smijten. Dus ik kon een nieuwe set Koni's kopen én nieuwe banden.

 

Goedkoop is in dit geval echt duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nuttige info, wil zelf ook verlagen van de zomer, maar wil niet meer dan 30 mm en hoeft ook niet speciaal een schroefset te zijn. zie het voordeel er niet van in, ga het toch niet verstellen. Maar blijf dit topic graag volgen.

 

Jan

 

Een schroefset is alleen zinvol als je zelf de regie wilt hebben over demping, stugheid, mate van verlaging en stuurgedrag van de auto. Een vaste set is een mooi compromis tussen sportiviteit en comfort met een nette verlaging.

 

KW heeft een mooi overzicht gemaakt van de mogelijkheden, waarbij de prijs is uitgezet tov de dynamiek van hun onderstellen.

 

Produktfinder-2010-xl-img.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koni en AP zijn vaste sets dus enigszins vergelijkbaar. AP verlaagd de achterkant iets minder dan de voorkant en dat staat bij een Passat wat beter omdat die de neiging hebben om wat achterover te hangen. Koni verlaagd volgens mij 40/40mm. Met een KW schroefset kun je dit natuurlijk helemaal naar je eigen zin afstellen maar beland je ook meteen in een andere prijscategorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk dat je het zo goed omschrijft. Ik wil binnenkort een andere toplager die 1,5cm voor verlaagd. Dat maakt de koni in balans. 30mm achter lager vind ik te weinig, maar dat is echt puur mijn mening.

 

dus als je 40/40 of 30/30 doet hangt de achterkant altijd nog iets lager. Heren bedankt voor al de info, zal zeker helpen mijn keus te maken.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk dat je het zo goed omschrijft. Ik wil binnenkort een andere toplager die 1,5cm voor verlaagd. Dat maakt de koni in balans. 30mm achter lager vind ik te weinig, maar dat is echt puur mijn mening.

 

dus als je 40/40 of 30/30 doet hangt de achterkant altijd nog iets lager. Heren bedankt voor al de info, zal zeker helpen mijn keus te maken.

 

Jan

Heb een set 40/40 op de cc en staat als nog de achterkant iets hoger dan voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden