Ga naar inhoud

Onderhoudsgegevens


Petroman

Aanbevolen berichten

Omdat de passat toe was aan een APK kreeg ik de laatste maanden diverse brieven van de locale dealergroep (Vallei Auto Groep) waarin ik natuurlijk aangesport werd om maar gauw langs te komen voor de APK.

 

Nu was ik dat na 5 (vijf) brieven wel zat en heb ze dat ook duidelijk gemaakt. Helaas werkt dat niet zo 123: vandaag weer en brief om te melden dat mijn distibutieriem aan vervanging toe is (na elke 90.000).

Nu is die al vervangen, niet door een stealer, maar wat ik mij nu af zit te vargen is dit: mag een dealer voertuig (onderhouds)gegevens napluizen om mailings te versturen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De APK-brief wordt centraal aangestuurd. Bij het naderen van de APK datum gaat er een brief naar de kentekenhouder uit. Indien mogelijk gaat dit via de dealer/importeur. Vandaar de APK brief van jouw garage.

 

De distributieriem brief is waarschijnlijk een actie van de garage zelf, die houden in hun computersysteem bij wat de km stand is van klantenwagens en welk onderhoud dan moet worden uitgevoerd. Dus als jij op enig moment daar binnen bent geweest met de auto dan hebben ze de km stand. Twee keer en ze hebben een idee van hoeveel km je jaarlijks rijdt.

Andere optie is dat ze km-standen van kentekens opvragen, dit kan/mag via het NAP systeem.

 

Je kunt je voor de APK brieven afmelden, zie hier http://www.ve-ve.nl/apk-keuring.htm voor het adres. Voor de distributieriem brief weet ik het niet, ik zou contact met ze opnemen om te vragen hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol::twisted::angel:

 

sorry, maar in dit geval toch niet. Ik heb me er ook al eens over verbaasd, vandaar de kennis. Ik werd zelf laatst opgebeld door de citroen garage, ze wilden graag weer een datum afspreken voor de volgende beurt, want ik had in mijn C3 40.000 km gereden volgens hen. Ze hadden zelfs al een reservering gemaakt voor "het eerstvolgende gaatje". Nu heb ik afgelopen jaar minder gereden, dus ik ben nog lang niet bij de 40 dkm, maar dat duurde zowaar nog even voordat dat bij hen landde... "o, dus u wilt nu geen beurt afspreken?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, pro actief ?

Weet ik niet. Het is mijn auto en dus mijn onderhoudsgegevens. Om die gegevens voor een mailing te gaan gebruiken vind ik niet correct.

Moeten ze minimaal toestemming voor vrgaen, lijkt mij.

Ik heb niet eens een onderhoudsboekje. Alles staat in de computer van de dealer. En in die van carglas.

Ik krijg niet eens een uitdraai van de onderhoudsgegevens. Want dat kan het syysteem niet. Of de persoon aan wie ik het vroeg kon het niet.

 

Is net zo irritant als die kaartjes onder je ruitenwisser: van ik wil u auto wel kopen, alleen een 06 nummer, geen KvK...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou is het misschien niet prettig en je houd zelf goed bij wanneer er wat gebeuren moet.

Ik denk dat de meesten hier weten wanneer er een distributie wissel moet plaatsvinden en zelfs zelf kunnen uitvoeren.

Nu zijn er ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel vw bezitters die ruitensproeivloeistof in het koelvloeistof vaatje gieten en andersom.

Voor die mensen is het een zeer goede service dat je een brief krijgt van je dealer dat er is geconstateerd dat er een riemwissel moet plaatsvinden of een APK.

 

Ik zou zeggen voor degene die niet op prijs stellen geïnformeerd te worden, doe een verzoek om je uit te laten schrijven uit het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden