Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Fluitend geluid bij gas lossen


bomberstation

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn Passat komt dat fluitende geluid toch echt van mijn turbo en heeft niets met de uitlaat te maken, maar wat was er dan met jouw niet kapotte uitlaat aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is er na plaatsing ander lucht filter en downpipe een fluitend geluid tussen de 3800 en 4300 rpm. (volgas)

komt uit de pijp na de lucht massa meter, en is gewoon een werveling door dat deze meer lucht kan en wordt aan zogen.

bij gas los hoor je alleen de dumpvalve even. Dus wat Theo aangeeft is bij mij ook het geval. geluid is gekoppeld aan de turbo.

Maar wij hebben alle twee dezelfde motor.

 

de dumpvalve hoorde ik ook nog met standaard uitlaat, met andere downpipe en nu met alleen nog een standaard midden demper..

De uitlaat verandering heeft bij mij niks veranderd. in het fluiten dan. het motor geluid wel wat rustiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@schipperss, sorry voor het euforisch gevoel was niet de bedoeling, ik wil alleen maar andere passat rijders helpen met een soortgelijk probleem zoals bij mij

De einddemper werd door de garagehouder volledig opengezaagd waarbij vastgesteld werd dat deze volledig kapot was. gezien ik weinig technisch kennis heb kan geen verdere info verschaffen. een nieuw einddemper werd geplaatst en bij mij was het probleem opgelost het fluitend geluid bij gas lossen is niet meer hoorbaar

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@schipperss, sorry voor het euforisch gevoel was niet de bedoeling, ik wil alleen maar andere passat rijders helpen met een soortgelijk probleem zoals bij mij

De einddemper werd door de garagehouder volledig opengezaagd waarbij vastgesteld werd dat deze volledig kapot was. gezien ik weinig technisch kennis heb kan geen verdere info verschaffen. een nieuw einddemper werd geplaatst en bij mij was het probleem opgelost het fluitend geluid bij gas lossen is niet meer hoorbaar

mvg

Klinkt logisch, niet toevallig een foto van de binnenkant van de opengewerkte uitlaat gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden