Ga naar inhoud
  • 0

geluid uit stelmotoren clima?! FILMPJE


Insane J

Vraag

Afgelopen zaterdag met Dre dus mijn passat cc clima paneel uitgebouwd omdat ik daar twee foutcodes mee kreeg en ook de temperatuur in mijn auto niet goed kon worden afgesteld. Dus hoppa, originele clima paneel weer terug gestoken en ingeleerd.

 

Moet je luisteren wat een herrie. Rijd er nu al een paar dagen mee rond maar je hoort het echt heel goed en het is er constant! Als je voor een verkeerslicht stil staat hoor je het al...

 

http://www.youtube.com/watch?v=USHf_WFyWfc

 

Wat is hier nou eigenlijk tegen te doen? Dashboard uitbouwen en die stelmotoren vervangen? Is er uberhaubt iemand die dit al eens gedaan heeft en kan bevestigen dat het werkt?

 

Met het passat cc paneel was het geluid er ook maar in veeeel mindere maten. Echter kreeg ik daar dus twee foutcodes mee en werkte de temperatuur regeling niet goed. Het gaat om mijn 3C, 1.9 TDi van 10-2005, Motorcode BKC.

 

In overleg met Guy dit topic aangemaakt dus brand maar los! WAT IS HIER AAN TE DOEN???

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klinkt bekend. Ik heb dit ook alleen lang niet zo erg. Hoor het alleen bij stilstaand, stationair en radio uit. Heb geen oplossing maar zou dit nog een punt zijn voor garantie? Heb de auto met 6 maanden bovag garantie gekocht. Is een 2.0 TDI van eind 2008 met 115k gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jurriën, bel naar Autohaas. Vertel je probleem en luister goed wat de beste man van de service balie jou te vertellen heeft hoe te handelen.

Hij kan je het beste vertellen of je naar je plaatselijke dealer moet of een brief naar pon moet schrijven.

Als je hier blijft wachten en vragen naar antwoorden lost dat je probleem niet op.

Dus pak die tekefoon en ga bellen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die van mij doet het ook al zo. Al 3 jaar en ik laat het lekker zitten.

 

Precies zo? constant dat geklak geklok.. :blink:

 

Bij mij doet die het heel af en toe, met muziek aan geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inderdaad alle stelmotoren opengemaakt, alle tandwieltjes gesmeerd zodat alles héél soepel loopt. Ook zoveel mogelijk de assen en andere scharnierpuntjes van de kleppen gesmeerd.

 

Volgens mij zijn er twee mogelijke oorzaken :

 

De oude regeling werkt met een halve graad celcius, da's een heel kleine marge, en waarschijnlijk worden daardoor de motoren continue bijgestuurd. Als alles vlot gaat heb je er dan waarschijnlijk weinig last en geluidshinder van.

 

Als er een klep of motor is die wat stroef gaat, dan gaat die waarschijnlijk bij uitsturing eerst blijven vastzitten, en dan met een schokje voorbij het punt waar die moest zijn, met als resultaat... terugregelen in de andere richting, zelfde effect... zo krijg je nog eens extra continue beweging van de kleppen. Hier heb je mogelijk het "losschieten" van de kleppen dat voor meer geluidshinder zorgt....

 

Met de CC clima heb je er in ieder geval véél minder last van. Die regelt dan ook in stappen van één graad celcius.

De mijne had er ietsje last van, maar dat is dan ook een van de eerste versies. Verder had ik een regelmotor die vastzat, die heb ik gelukkig kunnen losmaken zonder heel het dashbord te demonteren. Maar dat is dan ook de enige motor waar je aankan, en dan zelfs nog maar aan twee van de drie parkerschroeven. Het derde bevestigingsoog heb ik gewoon afgebroken...

 

Dus... als je de kleppen wil nakijken : heel het dash er uit, stuurkolom er uit, drager van de stuurkolom er uit. Dan kom je wel aan de meeste kleppen. Een werkje van veel geduld...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik zou er mog maar eens goed over nadenken. Bij mij verhielp het cc paneel niet volledig het getik van de stelmotoren. Wel werd het minder. Wat echter niet goed werkte was de temperatuur regeling. Via VCDS kreeg ik telkens 2 foutcodes en merkte ik dat de temperatuur heel onconstant uit de roosters kwam.

 

Kortom, verre van een goede oplossing aangezien het nog flink geld kost ook. Cc paneel, afdekkapje, gateway die het ondersteunt.

 

Maargoed zelf weten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden