Ga naar inhoud
  • 0

4 motion advies


buitenlander1

Vraag

hallo allen,

 

ik woon in Hongarije en wij hebben hier veel sneeuw en ijs en bergjes dus zoek ik een 4 motion B5 BG daar Audi quattro A4 net even kleiner binnen is en qua wielbasis (Audi A4 quattro van voor 1997 die ik nu heb 1.8 benzine )

 

Waar moet ik op letten ? Dacht aan een V6 benzine met handbak daar deze relatief niet zo duur is als de diesels in Nederland.

Daarbij hebben de v6 diesels de nokkenassen problemen net als die in de audi zitten nietwaar?

Is een handbak diesel 'fun' om te rijden ? Chippen aan te raden in een diesel om het fun te maken?

 

Wat is het echte verbruik gemiddeld; 12 bij vlotte /normale rijdstijl in verhouding tot de diesel? 2 liter meer per 100?

 

Las dat ook de passat tussen 2000 en 2005 verzinkt was net als die tijd de audi's; roesten dus amper?

 

Hoor graag jullie advies voor ik naar Nederland kom om te kopen,

 

met vriendelijke groet uit een wit en koud Hongarije,

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kan je dan niet beter één kopen in duitsland? dichterbij en 'n pak goedkoper als ik de prijzen in .nl zie. Ik val soms achterover wat ze in nederland voor 'n auto durven te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan je dan niet beter één kopen in duitsland? dichterbij

en 'n pak goedkoper als ik de prijzen in .nl zie. Ik val soms achterover

wat ze in nederland voor 'n auto durven te vragen...

 

Hij woont in Hongarije

 

my point exactly, nice try removing your reply though :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bedoelde eigenlijk dus, waarom koop je niet een auto in Hongarije zelf? Wordt het onderhoud daar niet goed gedaan ofzo? Maar als je per sé een auto wilt kopen, kan je beter in Duitsland zijn, zoals Kristof al aangaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zijn alle motoriseringen in de 3BG icm 4motion wel een goede keuze. Ze maken gebruik van dezelfde 4motion techniek.

Je kan dus kiezen uit de 1.8 125pk, 2.3V5 170pk, 2.8V6 193pk en 4.0W8 275pk op benzine en de 1.9TDI 130pk en 2.5V6TDI 150-180pk op diesel icm met 4 motion.

Volgens mij zijn alle combinaties met automaat of handbak geleverd, waarbij de zwaardere motoriseringen vaak ook luxer zijn uitgevoerd en dus vaker over een automaat beschikken.

 

Een automaat is complexer dan een handbak, en die moeten wel eens gereviseerd worden vanaf 200.000km. De handbakken zijn simpeler en gaan vaak langer mee zonder groot onderhoud, op een koppeling na dan uiteraard.

 

Is verbruik belangrijk voor je? Zo nee, dan zijn de uitvoeringen met de zwaardere motoren relatief gunstig te verkrijgen omdat die op dit moment niet erg gewild zijn vanwege het hoge(re) verbruik en de extra wegenbelasting vanwege het extra gewicht van o.a. de 4-motion.

 

De 2.5 TDI kunnen versleten nokkenassen hebben, vanaf 2004 is dat volgens mij verholpen.

 

De 4motion techniek is volgens mij redelijk bullet-proof, maar er kan wel eens een differentieel lekken. Er zit nu eenmaal een uitgebreider mechaniek in deze auto's.

 

Mbt chippen, de turbomotoren kunnen gechipt worden, maar bij de 2.5V6 zou ik daar niet mijn eerste prioriteit leggen. Het heel houden van die motor zou voor mij de prioriteit krijgen. Gaat er iets stuk, is het meteen erg duur.

 

Een vrij voor de hand liggende en economische keuze is de 130pk TDI met 6-handbak. Oersterk, relatief simpel (minder cilinders en geen automaat) en nog te chippen ook. Advies is wel om dat bij een betrouwbaar adres te doen in NL, zeker als ik je al hoor klagen over het onderhoud aldaar. Dus iets van JD, e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jongens; dus die diesel 1.9tdi kun je nog chippen ook ? Is hij dan te rijden als een benzine V6 min of meer maar met minder verbruik?

hier is benzine bijna zo duur als bij jullie dus verbruik is belangrijk alhoewel 'freude am fahren' voorop staat dus handbak in ieder geval. ( ben ex e30 rijder)

*hamvraag is of ik mijn huidige 2e auto ; een audi A4 B5 1.8 benzine quattro moet chippen en houden of toch op een wat modernere en grotere (binnenkant heb ik begrepen?) vw over te gaan.........lees wat negatieve commentaren in Duitse blogs over onderhoud na 200.000 km's dat in algemeen moeilijker is als de audi A5 b5; correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een 1.9 TDI met 130 pk en handbak is een goede kombi om te chippen.

Je kunt snel al op 170 pk uitkomen met een goede tuner. Verbruik is zeker aangenamer dan met een benzine stoker.

een gewone 1.8 benzine is wel te tunen/chippen maar vermogenswinst is minimaal. Wagens met een Turbo hebben groter vermogenswinst na tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank je duidelijk; de V6 2.8 is relatief goedkoper dan een 1.9 ......en chippen kost 500 euro + ?

 

Is de gechipte diesel 1.9 te vergelijken als rijgenot met een V6 2.8 ?

 

Andere motoren zijn 'uit' ivm nokkenassen en relatieve power ; de V5 is mij niet geheel duidelijk........zijn er veel van in Nederland ; meer als v6 maar verbruik is min of meer zelfde WAAROM is dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dank je duidelijk; de V6 2.8 is relatief goedkoper dan een 1.9 ......en chippen kost 500 euro + ?

 

Is de gechipte diesel 1.9 te vergelijken als rijgenot met een V6 2.8 ?

 

Andere motoren zijn 'uit' ivm nokkenassen en relatieve power ; de V5 is mij niet geheel duidelijk........zijn er veel van in Nederland ; meer als v6 maar verbruik is min of meer zelfde WAAROM is dat?

 

 

1. Zo om en nabij die prijs,

2. Nope; V6 geeft meer rijgenot en loopt rustiger. Staat los van tuning,

3. Aanschafprijs en aanbod...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden