Ga naar inhoud

Schoonmaken ruiten binnenkant


tjeupri

Aanbevolen berichten

Ik merk regelmatig dat de niet alleen de buitenkant van een auto vies wordt, maar ook de binnenkant.

Naast het stofzuigen kunnen de ramen aan de binnenkant wel weer eens een beurtje gebruiken. Echter bij voorgaande auto's toegepaste methodes (oude krant, glassex, multivezeldoek) gaven meer last dan lust.

 

Iemand tips hoe dit het bete te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vieze ramen komen waarschijnlijk van de airco.

Ik gebruik altijd ammonia. Een scheut in warm water en dan met spons en zeem.

Eventueel opwrijven met een droogdoek.

Zet wel ff de deuren open, want ammonia is heftig voor de luchtwegen

Ook badkamerspiegels worden super schoon met ammonia

 

De buitenkant doe ik niet met ammonia, want ik weet niet wat het doet op autolak. Hiervoor gebruik ik gele dreft afwasmiddel

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger altijd een scheutje brand spiritus door het lauwe water. nu meguairs glass cleaner werkt makkelijker en minder kans op strepen. mits goed gedaan.

Ruiten-Reinigen-met-NXT-Glass-Cleaner-of-Glass-Cleaner-Pro

link is naar een ander forum, maar wordt nxt glass cleaner wordt verkocht bij veel webshops en bij de halfords. glass cleaner pro is alleen in groot verpakking.

maar er zijn er meerdere forum leden die het hebben staan. dus denk dat er altijd wel aan een 1/11 liter te komen (1 deel op 10 demi water)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vieze ramen komen waarschijnlijk van de airco.

Ik gebruik altijd ammonia. Een scheut in warm water en dan met spons en zeem.

Eventueel opwrijven met een droogdoek.

Zet wel ff de deuren open, want ammonia is heftig voor de luchtwegen

Ook badkamerspiegels worden super schoon met ammonia

 

De buitenkant doe ik niet met ammonia, want ik weet niet wat het doet op autolak. Hiervoor gebruik ik gele dreft afwasmiddel

 

En het is beter niet de kunststofdelen met ammonia schoon te maken, dat is niet goed voor het kunststof op den duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd handwarm water met een scheut spiritus, icm een goede zeem. Heb een keer bij Carglass de medewerker vervloekt, omdat hij de binnenzijde van alle ramen met Glassex stond te vervuilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerbeste oplossing; doeken van Jemako!

 

1 doek voor het nat maken en 1 voor het droog maken.

 

Dus nat maken en droog maken en klaar is Kees. Geen chemische meuk nodig en binnen 2 minuten streeploos schoon!

 

Dit kun je btw mooi de vrouw kado geven, komt uit DE en is bedacht om ramen mee te lappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger altijd een scheutje brand spiritus door het lauwe water. nu meguairs glass cleaner werkt makkelijker en minder kans op strepen. mits goed gedaan.

Ruiten-Reinigen-met-NXT-Glass-Cleaner-of-Glass-Cleaner-Pro

link is naar een ander forum, maar wordt nxt glass cleaner wordt verkocht bij veel webshops en bij de halfords. glass cleaner pro is alleen in groot verpakking.

maar er zijn er meerdere forum leden die het hebben staan. dus denk dat er altijd wel aan een 1/11 liter te komen (1 deel op 10 demi water)

 

Goed spul, heb er maar weinig van nodig en ruikt nog lekker ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerbeste oplossing; doeken van Jemako!

 

1 doek voor het nat maken en 1 voor het droog maken.

 

Dus nat maken en droog maken en klaar is Kees. Geen chemische meuk nodig en binnen 2 minuten streeploos schoon!

 

Dit kun je btw mooi de vrouw kado geven, komt uit DE en is bedacht om ramen mee te lappen...

 

Twee doekjes voor € 40,-? :shock:

 

 

Ik hou het wel bij spiritus en evt nadrogen met een microvezeldoekje van Zeeman. Is ook streeploos ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerbeste oplossing; doeken van Jemako!

 

1 doek voor het nat maken en 1 voor het droog maken.

 

Dus nat maken en droog maken en klaar is Kees. Geen chemische meuk nodig en binnen 2 minuten streeploos schoon!

 

Dit kun je btw mooi de vrouw kado geven, komt uit DE en is bedacht om ramen mee te lappen...

 

Twee doekjes voor € 40,-? :shock:

 

 

Ik hou het wel bij spiritus en evt nadrogen met een microvezeldoekje van Zeeman. Is ook streeploos ...

Jullie snappen er niks van. Je vriendin zon set doeken geven; zorgt zij dat de ramen van het huis mooi schoon zijn en ik die van de auto's zonder enige frustraties..

 

Traditionele win-win situatie dus! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerbeste oplossing; doeken van Jemako!

 

1 doek voor het nat maken en 1 voor het droog maken.

 

Dus nat maken en droog maken en klaar is Kees. Geen chemische meuk nodig en binnen 2 minuten streeploos schoon!

 

Dit kun je btw mooi de vrouw kado geven, komt uit DE en is bedacht om ramen mee te lappen...

 

Twee doekjes voor € 40,-? :shock:

 

 

Ik hou het wel bij spiritus en evt nadrogen met een microvezeldoekje van Zeeman. Is ook streeploos ...

Jullie snappen er niks van. Je vriendin zon set doeken geven; zorgt zij dat de ramen van het huis mooi schoon zijn en ik die van de auto's zonder enige frustraties..

 

Traditionele win-win situatie dus! :D

 

gaat niet lukken want ik doe ook de ramen van ons huis :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Goedkope oplossing en een goede oplossing: Lauwwarm water en een ui doormidden snijden, deze in het water en dan met een microvezeldoekje het raam afnemen en met een droog microvezeldoekje nawrijven. Werkt perfect en kost geen drol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden