Ga naar inhoud

Passat3c historie van problemen


Vwslaaf

Aanbevolen berichten

Vw passat 10/2005 aankoop 2ehands op10/2008 90000km.

 

-1/2009 branstofpomp kapot

-8/2010 deurslot kapot

-5/2011turbo+regelaar

-1/2012 handremknop

-3/2012 injector1+kabelboom

-2/2013 oliepomp module .

 

Auto is nu op 137000km ik heb er al 4000€ aan kosten gehad al deze zijn de kinderziekte en nooit heeft vw deze erkend als ziekte het was levens gevaarlijk op de baan met een stille motor paar keer.

 

Waar is vw mee bezig dat zemaar een vw met bosch onderdelen maken ipv siemens en andere brol.

Nu krijg ik te horen dat vw de injectoren gratis vervangt als ze maar nie moeilijk doen voor laatst onderhoud is bij niet dealer gedaan

Ik ben het beu wat is het volgende ziekte kost ??? Waarvoor ik moet betalen door al die ingenieursfouten en dergelijke dit is slavernij dat we moeten opdraaien voor hun fouten.

 

Keb aan het twijfelen om hem weg te doen maar alles is al vervangen geweest is dit nog de moeite om hem te houden of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Hier hetzelfde, passat 2006,

ellende met pompverstuivers, brandstof pomp, kabelboom, turbo, en nu weer te turbo, ivm verlies olie druk

 

Ze lossen het gevolg op nooit de oorzaak, want dan moeten ze met de billen bloot.

 

Altijd lastig zo'n keuze, het kost je altijd geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt de verstuivers gewoon contact opnemen met de dealer, er is inmiddels een coulance regeling.

Aanvullend: ook hebben diverse leden al gemeld dat rekeningen uit het verleden hierover door PON naderhand vergoed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D'ieteren Vs Pon is een wereld van verschil.

Bij D' ieteren doen ze heeeeel moeilijk je moet als klant bijna bewijzen dat het aan VW licht en bij hen steeds onderhouden en of erkende herstellers.

Pon gaat er blijkbaar gemakkelijker over wat beter ten goede komt en geloof in het merk.

Ook is D' ieteren niet altijd eerlijk zo melde ik 1j na aankoop in garantie periode een probleem met de polie van de distrubutieriem (lawaai)

Zouden ze onder garantie vervangen bij de distrubutieriem vervangen op 120dkm nu naderd deze na 4j en sprak ik hen onlangs nog over.

Wat blijkt is nergens genoteerd geweest bij elke onderhoud :x ondanks dat het gemeld is en uitdrukkelijk gevraagd om op te nemen.

Dus bij deze zien ze me niet voor deze herstelling en zijn ze weer een klant armer en iemand een klant rijker.

Waar men toch aan onderhoud het meeste aan verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is vw mee bezig dat zemaar een vw met bosch onderdelen maken ipv siemens en andere brol ?

 

 

Ik heb 'n achtklepper (bmp) met bosch verstuivers, maar die hele motor was in puin gereden door de superdeluxe oliepomp die men in de passats monteert... :angry:

 

Wil er maar mee zeggen: met elke auto kan je geluk of pech hebben. Op de mijne zijn zelfs al zes (!!!!) terugroepacties uitgevoerd. Noem de ziekte op en de mijne heeft 'm op één of ander moment wel gehad. Geluk voor mij: de vorige eigenaar (en vw zelf) heeft zowat alle kosten daarvan gedragen. Alleen het monteren van het audi blok was wel voor mijn rekening, maar ik redeneer nu dat ik nu toch wel enigszins "safe" zal zitten nu dat al allemaal achter de rug is.

 

Op een gegeven moment kan ik wel verstaan dat je er echt genoeg van hebt gehad, ook al is dan alles in orde op dat punt, en dan is de lol er ook vanaf. Ik snap dan ook wel dat er mensen zijn die dan zeggen van "F*ck this, ik koop 'n andere auto"

 

Maar 't is natuurlijk 'n afweging die je voor jezelf moet maken. Als je 'n andere auto moet kopen weet je ook nooit op voorhand wat er op je afkomt natuurlijk (kan zowel positief als negatief uitdraaien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VWslaaf

Ik heb je post even gefatsoeneerd, was bijna gestikt in de hele lang kromme woordenbrij.. de volgende keer zal ik de post verwijderen omdat deze niet leesbaar is/was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum. Graag zouden we nader kennis met je willen maken en natuurlijk met je passat.

De problemen weten we nu, een plaatje bij het praatje zijn we dol op hier.

We hebben een voorstel topic, Ik ben.....En ik rij..... daar kan je alles kwijt.

 

Je passat is nu voorzien van veel nieuwe onderdelen, dus zeker de moeite waard om hem te houden.

 

Ik wens je iig succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden