Ga naar inhoud
  • 0

Downgrade Telefoonvoorbereiding premium mogelijk?


Erwinner

Vraag

Ik ben errug heppie met de lease-passat van de baas, maar kan maar niet wennen aan de RNS510 navigatie. Liever gebruik ik de TomTom app op mijn iPhone en dit gaat nu al zover dat er toch een vette zuignap op het raam geplakt wordt. Geen gezicht natuurlijk en ook erg lastig met al die snoeren enzo.

 

Nu heb ik al meerdere Passats gezien met de 'goedkope' telefoonvoorbereiding waarbij er een houder voor de VW-cradles op het dashboard net boven de navi-unit zit. Perfecte plek dus als je de iPhone veilig wilt bedienen en de navigatie instructies / kaart wilt kunnen zien.

imag0011dt.jpg

 

Nu zit er in mijn Highline een ExecutivePlus pakket dus de 'telefoonvoorbereiding premium' met de houder voor de cradle in de middenconsole. Is deze op nog op één of andere manier te 'downgraden' of om te bouwen naar de optie om de houder op het dashboard te monteren?

 

[EDIT] Ik heb een nieuw model Passat van juni 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij is er een andere telefoon BT module die werkt met de iphone.

dan is het alleen module onder de bijrijder aanpassen en de houder op dash is nutteloos geworden.

dus je zou daar een ipone houder van kunnen maken met een eigen lader.

of lekker laten zitten en een houder halen die idd boven navi komt te zitten.

maar denk dat dreke wat meer hierover weet.

voordeel is wel dat je telefoon gewoon werkt over de radio etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die houder verwijderd, en ga op die plek een houder plaatsen voor de Galaxy SIII stroom c.q. voeding pak ik achter het dash vandaan.

Guyke heeft het ook gedaan, kan even geen foto vinden.

Alleen weet ik niet of dit in jou geval ook werkt. Bij mij is de module vervangen en werd daardoor de houder van de premium pakket nutteloos.

post-9976-1423828415,5482_thumb.jpg

even een plaatje bij het praatje. het gat heb je altijd als je de houder weg haalt. maar daar kan je dan wel netjes de kabels door weg werken.

nieuwe houder er over heen en klaar. bij mijn oude samsung houder waren zelfs de 2 bout gaatjes gelijk en kon 1 op 1 er op. die mazzel zal ik nu niet hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel jammer dat je een houder erbij wil, echt mooi is het eigenlijk nooit. Ook de originele houder van VW is gewoon geen fraai gezicht. De passat heeft best wel een chique dashboard, en zon 'bonk' er op is gewoon niet fraai, het detoneert gewoon.

Ik kan wel heel goed begrijpen dat je het wil, alhoewel de navigatie van de RNS-510 over het algemeen toch als (zeer) goed wordt ervaren. Misschien nog eens een topicje openen welke 'echte' problemen je nou hebt met het navigeren?

 

In het dashboard schroeven zou ik nooit doen, daar gaat de leasemij niet blij van worden. Je bent dan echt je auto aan het slopen. Als alternatief kom je dan bij de brodit houders terecht, nog steeds wel de 'salesman' look neem nog ff een luchtverfrissertje erbij op je rooster, en de taxi-look is compleet, op de pen in de uitstroomroosters na.

 

Volgens mij zijn er ook houders die je links boven het dashboard kan plaatsen, dan zit hij niet zo pontificaal in het zicht.

http://www.brodit.com/productList.html? ... 12&pn=prod

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de brodit houder gebruiken zonder de speciale bevestiging, die pas met 2 boutjes op de oude bevestiging. had ik ook. dus dan heb je geen taxi look :wink:

post-9976-1423828415,8138_thumb.jpg

hier zie je de bevestiging van de roterende voet en de beugel. de roterende voet heeft bij mij al op de originele boutjes vast gezeten.

dus de beugel die hier om het lucht uitblaas deel zit heb je niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan je een houder bezorgen, en een dashbord met het originele gat en bevestiging. De kabel om het allemaal aan te sluiten ook zelfs, alles origineel passat.

 

Maar ik zou echt wel een andere oplossing zoeken. Desnoods bevestig je de houder op of achter de sierstrip, al dan niet met een beugeltje. Als je het gat weg wil kost je dat alleen een nieuwe strip.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar hij heeft toch het gat al? gezien de eerste foto

Nee, en wel om meerdere redenen:

- hij heeft een premium handsfree, en die heeft geen houder op het dashboard maar in de armsteun en ook een hele andere module onder de stoel met o.a. een eigen GSM-zend/ontvangsmodule.

- in de tekst noemt hij een RNS510 en op de foto staat een RNS300

- hij heeft een 3AA, en dit is geen dash van een 3AA.

Hij plaatst een foto om de houder te tonen, als voorbeeld, die hij dus niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar hij heeft toch het gat al? gezien de eerste foto

Nee, en wel om meerdere redenen:

- hij heeft een premium handsfree, en die heeft geen houder op het dashboard maar in de armsteun en ook een hele andere module onder de stoel met o.a. een eigen GSM-zend/ontvangsmodule.

- in de tekst noemt hij een RNS510 en op de foto staat een RNS300

- hij heeft een 3AA, en dit is geen dash van een 3AA.

Hij plaatst een foto om de houder te tonen, als voorbeeld, die hij dus niet heeft.

 

Yep; dit is inderdaad precies wat ik heb. Was inderdaad ook even op Google op zoek gegaan naar een foto van zo'n houder op het dashboard. Hieronder een foto van mijn huidige oplossing die matig werkt omdat:

1. De GPS ontvangst waardeloos is zo laag in de auto

2. Ik mijn nek iedere keer verrek als ik wil kijken

3. Het ziet er ook niet uit

4. Actief bochtje insturen kun je ook wel vergeten

:blink:

48cf877204b2e2dadd6db402555e9418_zps932f3580.jpg

 

Op de vragen wat er mis is met de RNS510 :

1. Hij kiest standaard de zuinigste route die me regelmatig langs wegen stuurt waar ik helemaal niet wil komen

2. Traag, traag, traag

3. Zoeken in de telefoonlijst is een drama, dus ik heb liever de iPhone handsfree stevig gemonteerd lekker centraal bij de hand

 

Misschien dat ik een oplossing ga zoeken om zo'n actieve TomTom Carkit iPhone houder op een klip te monteren. Dat is voor de lease inderdaad een minder schadelijke optie ipv gaten in het dashboard boren. Direct een betere GPS fix en de telefoon wordt opgeladen. Dus nu nog op zoek naar een handige beugel waarmee die lekker stevig vast komt te zitten ipv die zuignap...

 

8b20eb9f3b0199d80daad7e10ce3e170_zpsd3808fe9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op de vragen wat er mis is met de RNS510 :

1. Hij kiest standaard de zuinigste route die me regelmatig langs wegen stuurt waar ik helemaal niet wil komen

2. Traag, traag, traag

3. Zoeken in de telefoonlijst is een drama, dus ik heb liever de iPhone handsfree stevig gemonteerd lekker centraal bij de hand

1. Kun je instellen

2. Vind ik persoonlijk reuze meevallen; opstarten duur wel even (minuutje)

3. Daar heb je spraakbediening voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op de vragen wat er mis is met de RNS510 :

1. Hij kiest standaard de zuinigste route die me regelmatig langs wegen stuurt waar ik helemaal niet wil komen

2. Traag, traag, traag

3. Zoeken in de telefoonlijst is een drama, dus ik heb liever de iPhone handsfree stevig gemonteerd lekker centraal bij de hand

1. Kun je instellen

2. Vind ik persoonlijk reuze meevallen; opstarten duur wel even (minuutje)

3. Daar heb je spraakbediening voor

 

Interesting!

 

1. Waar zit die instelling dan? Niet onder setup-navigatieinstellingen of de geavanceerde instellingen in het navigatiemenu zelf

3. Da's een beetje lastig met 750+ contacten. Bij de BMW en iPhone kun je 'fuzzy' dus op delen van de naam zoeken. Nu moet ik exacte match maken met 'achternaam, voornaam' en da's niet handig met 'van der berg'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt zelfs instellen dat hij standaard 3 routes voorstelt.

Navi is echt het beste wat ik ken (BMW 7, Mercedes S, AUDI A6, ken ik ook).

Ik vind vooral handig dat hij niet alleen vertelt welke handeling je her eerste moet doen,

Maar dat hij gelijk ook verteld, welke 2 daarna zullen komen.

Druk tijdens het navigeren eens op de map knop, als je dat nog niet wist.

Lijkt me dat je ff erin moet verdiepen.

 

Traag is hij niet, of jouw auto moet sneller zijn. ;-)

Opstarten is idd wel traag.

 

Telefoonboek is echt een drama idd.

Heb ook 900+ contacten, vele buitenlandse namen.

Nummer kiezen doe ik met de iphone idd.

Die ligt in mijn CC in de bekerhouder, heb hem immers verder niet nodig.

Armsteun kan niet, iphone 5 snappin adapter is er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij nav en dan op het iccontje van de routeopties klikken, beetje lastig uit te leggen :-)

 

Die icoontjes heb ik wel gezien, maar moet je dat dan elke keer bij elke nieuwe rit weer opnieuw doen? Geen idee waarom hij nu altijd voor 'zuinigste' kiest, want die stuurt me iedere keer 'het bos' in en dat lijkt me helemaal niet zuinig :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt en de standaard keuze instellen en dan nog, bij elke berekening, 3 keuzes voorgeschoteld krijgen.

Kies je dan niets, dan kiest hij je standaard.

Da's precies wat ik zoek! Waar kan je de standaard dan wijzigen?

 

PS. Mooi koppel auto's in je avatar :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
opgelost?

yep; inderdaad gelukt met opties in het navigatie menu zelf. vandaag flinke rit gereden naar wheelcare in Zeeland NB met zowel de TomTom als de VW navi aan en die stuurden me allebei langs dezelfde route.

 

inderdaad met 'beetje verdiepen' begin ik beter te 'wennen' aan gebruik. gaat al stuk soepeler ondanks de 'wachtmomentjes' :roll:

 

overigens wel al een keer een hele dag een 'geblokkeerde navi' gehad toen die 'bevroor' op een bepaald GPS punt. volgende dag deed 'ie het weer gewoon :blink:

 

wellicht houd ik het inderdaad maar gewoon op de 'iPhone in de bekerhouder'

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden