Ga naar inhoud
  • 0

Hoe kan ik zien of wagen is getuned?


Eddy033

Vraag

Hey Hallo,

 

Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een Passat 1.8 Turbo Automaat uit april 2005.

Na 10 jaar in Honda te hebben gereden tijd voor iets anders en de eerste kilometers zijn prima bevallen.

Voor de aankoop had ik dit forum al in de gaten gehouden om aandacht punten mee te nemen bij het bekijken

van de auto. Ik vroeg me alleen af hoe ik nu kan zien of de auto getuned is? en heeft het echt meerwaarde behalve

meer PK's?

 

Groetjes

Eddy uit Amersfoort en een foto van de wagen :lol:

 

image.php?album_id=1520&image_id=10032&mode=thumbnail&display=popup

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zien kan je niet, je kan 'm wel eventueel laten loggen door iemand met VagCom, aan de waardes die dan in het logje staan zie je of die gechipt is. Ikzelf denk niet zo snel dat die is gechipt ivm automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zien kan je niet, je kan 'm wel eventueel laten loggen door iemand met VagCom, aan de waardes die dan in het logje staan zie je of die gechipt is. Ikzelf denk niet zo snel dat die is gechipt ivm automaat.

 

Ozzy hoe kom je aan die wijsheid? Ik heb zo'n zelfde auto ook met automaat en dat rijd juist met een automaat een stuk prettiger als die gechipt is. Want standaard 150pk is wat te weinig voor een auto van 1390kg vind ik :mrgreen:

 

En Eddy als die gechipt is dan merk je echt wel dat hij veel sneller is dan z'n fabrieksopgave van 0-100km/h in 10,5 sec :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ozzy hoe kom je aan die wijsheid? Ik heb zo'n zelfde auto ook met automaat en dat rijd juist met een automaat een stuk prettiger als die gechipt is. Want standaard 150pk is wat te weinig voor een auto van 1390kg vind ik :mrgreen:

 

Er zijn mensen die het niet zo snel aandurven, omdat het een automaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Er zijn mensen die het niet zo snel aandurven, omdat het een automaat is.

 

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje hufterig voor was maar het schijnt dat je met stage 1 tuning de automaat nog niet sloopt, koppel is dan rond de 290nm en die bak kan zo ie zo 300nm aan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Er zijn mensen die het niet zo snel aandurven, omdat het een automaat is.

 

heb ook automaat, en ga 'm ook laten chippen hoor (mijn 0 - 85 km/uur acceleratie wat opschroeven lol )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

elke model automaat is weer anders, dus max koppel zal ook wel anders zijn. bv dsg 6 en dsg 7 hebben een ander max koppel.

In mijn geval rond de 360nm, je ziet ook dat alle vw's met meer koppel standaard een dsg 6 hebben om die reden.

 

Maar is allemaal een beetje of toppic allemaal.

meen dat ABT via vag com te zien is. maar niet iedere tuner vult dat in.

En dan zijn er nog die tuners met de software in zo'n apart boxje.

Dus zeker weten doe je het pas als je op de rollenbank bent geweest.

 

maar goed in ieder geval welkom heel veel veilige km met je mooie wagen.

mocht je willen voorstellen is er een speciaal sub forum voor. ik ben ... en rij ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je passat af fabriek getuned is, dan zit er een ABT seal over de zijkant van de ECU heen.

Mijne heeft die ook, hierdoor loopt hij ook rustiger is mijn ervaring.

Weet niet wat de automatenbak van een diesel aankan, maar je trekt er een GTI mee uit als je een getunde hebt :-)

 

Daar staat zoiets op als "Volkswagen geprüft Tuned dürch ABT"

Soms heeft je auto dan ook op de achterklep ABT staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met vagcom kun je dit gewoon meten volgens de vuistregel: krukasvermogen = max. waarde LMM / 0,8

 

Een standaard 1.8T (150pk) heeft dus een max. LMM waarde van 150 * 0,8 = 120 g/s

 

Dus met vagcom LMM waarde rijdend uitlezen op een vlakke rechte weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden