Ga naar inhoud
  • 0

Handrem elektronica


W E

Vraag

Ik heb bij mijn 3C een hardnekkige foutmelding van de handrem.

 

De beruchte schakelaar is al vervangen maar dat heeft helaas niet geholpen. De linkermotor wordt niet aangespannen dus volgt een foutmelding. Guy heeft er al eens naar gekeken en adviseerde mij om de linker motor te vervangen. Vandaag staat de auto bij de dealer voor een grote beurt en verstuiver/kabel vervanging, tevens gaat men naar de foutmelding kijken. Ik krijg zojuist een bericht van de dealer dat de elektronica van de handrem in de middenconsole defect is. Het onderdeel zou met vervanging op dik 600 euro komen. :shock:

 

Weet iemand om welk onderdeel het hier gaat en wat de kosten zouden zijn als ik het met een sloop onderdeel oplos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gaat dan om de handremstuurmodule onder de middenconsole, op de link kun je hem zien.

 

http://www.passat3c.info/cms_neu/images ... /hold2.JPG

 

Je kunt effe mailen of bellen naar Klein Gunnewiek in Groenlo, die hebben wat C3 onderdelen liggen en anders een zoekopdracht op onderdelenlijn.nl plaatsen.

In de link kun je meteen zien hoe je hem moet vervangen, wellicht dat ie nog even geprogrammeerd moet worden op wel/ niet Auto hold = 00011(niet) of 00012 (wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maar volgens mij past iedere module vanaf 2005 erop, alleen wanneer je autohold hebt dan kan er verschil in de module zitten. Ik weet niet of je een VCDS uitdraai van je Passat hebt want dan heb je ook meteen alle nummers van de modules die erin zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het dan toch open ligt zou ik meteen autohold inbouwen als je dat nog niet hebt, hier kan je zien hoe je bij de module kan komen en autohold in kan bouwen; http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=189

 

Wel eerst even controleren of het bij je wagen mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het dan toch open ligt zou ik meteen autohold inbouwen als je dat nog niet hebt, hier kan je zien hoe je bij de module kan komen en autohold in kan bouwen; http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=189

 

Wel eerst even controleren of het bij je wagen mogelijk is.

Heb vanavond even getest, bij mij moest ik van code 0000056 naar 0000057

Daarna kwam de "gewenste" foutmelding.

Dus kan autohold inbouwen.

 

Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.lbl

Control Module Part Number: 3C0 907 801 J HW: 3C0 907 801 J

Component and/or Version: J540 EPB3 VW-09393 0009

Software Coding: 0000057

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 295DF997FB39

1 Fault Found:

 

02844 - Lamp for Automatic Parking Function

009 - Open or Short to Ground - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111001

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 55

Mileage: 127757 km

Time Indication: 0

Date: 2013.02.26

Time: 20:12:03

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft waarschijnlijk met de versie van VCDS te maken, bij mij is het van 00011 naar 00012 met storingsmelding, kan hem dus ook inbouwen. Heb net vandaag het bestelde setje bij Albert in Zuthpen afgehaald, ongeveer €35,- Lijkt me ideaal met de caravan.

Nu nog effe tijd en zin maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft waarschijnlijk met de versie van VCDS te maken, bij mij is het van 00011 naar 00012 met storingsmelding, kan hem dus ook inbouwen. Heb net vandaag het bestelde setje bij Albert in Zuthpen afgehaald, ongeveer €35,- Lijkt me ideaal met de caravan.

Nu nog effe tijd en zin maken :)

Vertel eens meer over dit "setje" je hebt mij nieuwsgierig gemaakt, wat zit daar zoal in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat heb je precies in de auto nodig en wat zou ik nog moeten aanschaffen om autohold in te bouwen?

 

De lijst met onderdeeltjes staat op de Duitse site van Danny en Alex, is de link in mijn 1e reactie. Je moet wel eerst proberen of je handrem stuurapparaat geschikt is voor autohold. Kan alleen door met Vcds de code te veranderen om te zien of je een storingsmelding krijgt, krijg je die dan is je module geschikt voor autohold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vertel eens meer over dit "setje" je hebt mij nieuwsgierig gemaakt, wat zit daar zoal in?

 

1x - 3C0 927 227 B REH - Taster Auto-Hold - ca. 22,50 €

 

1x - 4D0 971 636 A - Kontaktgehäuse braun für Schalter "AutoHold", 3,10 €

 

3x - 000 979 009 E - Einzelleitung mit 2 Kontakten, für Auto-Hold-Taster - ca. 2,20 €

 

1x - 000 979 030 E- Einzelleitung mit 2 Kontakten, für Feststellbremse Stg. - ca. 7,10 € <--- ohja, ein Kabel für 7,10 € ;)

 

 

 

Staat in de link die Alfred ook al genoemd heeft http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=189

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En nog iets om niet te vergeten, na inbouw moet je in je MFD nog de optie autohold aanzetten!!!!

Dit ligt aan je handremmodule en ABS pomp

 

o, dat wist ik niet, nadat ik alles had ingebouwd dacht ik even dat het niet werkte omdat ik geen lampje ofzo zag branden op de schakelaar en er ook niets gebeurde. Ik moest toen in de MFD Autohold op "Always On" zetten en toen ging het lichtje op de schakelaar aan en werkte het pas. Zet ik het niet op "Always On" dan moet je onderweg dus als je de wagen gestart hebt de schakelaar indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vertel eens meer over dit "setje" je hebt mij nieuwsgierig gemaakt, wat zit daar zoal in?

 

1x - 3C0 927 227 B REH - Taster Auto-Hold - ca. 22,50 €

 

1x - 4D0 971 636 A - Kontaktgehäuse braun für Schalter "AutoHold", 3,10 €

 

3x - 000 979 009 E - Einzelleitung mit 2 Kontakten, für Auto-Hold-Taster - ca. 2,20 €

 

1x - 000 979 030 E- Einzelleitung mit 2 Kontakten, für Feststellbremse Stg. - ca. 7,10 € <--- ohja, ein Kabel für 7,10 € ;)

 

 

 

Staat in de link die Alfred ook al genoemd heeft http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=189

:thumb:

Je zei setje wat bij mij deed denken aan een kant en klare "ombouwset", het is dus gewoon een doosje met individueel bestelde onderdelen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden