Ga naar inhoud
  • 0

Wat is een goeie plek voor een brandblusser?


rwl1978

Vraag

In Belgie is het verplicht een brandblusser in de auto te hebben binnen handbereik. Ik heb nu een Almera en daar zit de brandblusser voor de passagiersstoel. Daar zit hij aan een dwarsbalk geschroeft waar de stoel op gemonteerd zit. Bij de Passat gaat dat helaas niet en is volgens mij de enige optie om hem tegen de middenconsole aan te schroeven.

 

Moet ik rekening houden met bepaalde plaatsen i.v.m. kabels, apparatuur etc? of heeft iemand een veel beter idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag is natuurlijk wat de definitie is van het "binnen handbereik hebben" is. Ligt er ook maar aan waar het brandje ontstaat en dat is dan toch, indien, onder de motorkap. Ik zou dat ding gewoon in de kofferbak plaatsen. Ik vind dat zo lelijk, allemaal die life-hamertjes en gedoe in de gewone passagiersruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.

6° De steun van het blustoestel moet aan het voertuig zijn vastgemaakt en het afnemen van het toestel van zijn steun mag niet meer dan 10 seconden in beslag nemen.

 

Hoe lelijk dat die dingen ook zijn je komt hier dus niet onderuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil niet het topic hijacken, maar realiseer je wel dat als je ooit een ABC blusser gebruikt op je eigen auto, je de wagen wel af kan schrijven. Beter om een schuimblusser te nemen.

 

Yep, een sproeischuimblusser met vorstbescherming zodat hij ook 's winters in je auto kan blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben wel benieuwd wat met zegt over de grote/inhoud van het ding en wat zegt VW België er dan van ? Die verkopen toch ook passat's die moeten voldoen aan die eisen ?

 

Wat voor type blusser zit er in die OEM beugel ?

Ja das een goeie.

Koop je gewoon een bijna onzichtbare blusser van 50 ml :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een teleurstellende ontknoping van dit topic.

 

Denk ik tips te krijgen over waar de brandblusser moet, belandt ie bij jullie in de kofferbak.

Kan hem dan evengoed thuis onder het bankstel leggen :angel:

 

+10

 

En als je echt nodig heb en dan gaat je kofferbak niet open

of zit te veel spullen erop je thuiskomen (Wiel) waar je brandblusser verstop heb zo als Subwoofer, kart bier, enz enz,

 

dus is geen tijd ervoor om te je mooi brandblusser te pakken dus bel je 112 :angry:

 

sorry hoor ik zo echt in hand bereik plaatsen

en doe jullie ook je Ruiten Hamer ook in de kofferbak en je ook echt nodig heb op dat moment :angry:

raam-hamer.jpg

 

 

Zie in mijn 3B hoe

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb noodhamer noch brandblusser in m'n auto zitten. Niet bij 't reservewiel, gewoon helemaal nergens :mrgreen:

 

bij m'n reservewiel ligt wel nog zo 'n fluovestje :P

 

als de boel in vuur vliegt, doe ik één ding: maken dat ik en m'n inzittenden snel op veilige afstand zijn, ben geen brandweerman :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden