Ga naar inhoud

  • 0

Passat 3B verlagen


los-cuentos

Vraag

Hallo

 

Ik zou graag mijn passat 1.9 TDi wat sportiever zetten door die enkele centimeters lager te zetten.

Ik loop al tegen de 230.000 aan dus een schroefset zou ik niet willen steken omdat dat wat teveel geld is.

Iemand enig idee welke kit ik zou kunnen steken die toch weinig comfort wegneemt maar dit voor een schappelijke prijs?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

We zijn idd een poosje verder en het valt me helemaal niet tegen.

Af en toe bij overgangen van bruggen op de snelweg denk ik dat ie soms te stug is maar opzich is het goed te doen.

Ik heb nog geen problemen gehad met aanlopen van de banden in de wielkasten. De set is dus stug genoeg om dat te voorkomen bij deze verlaging.

Prijs kwaliteit verhouding vind ik prima. Ik.moet er wel bij zeggen dat ik van de oude (slechte) wielophanging/draagarmen, samen met de winterbanden overgegaan ben naar dezebsetup. In ieder geval een gigantisch verschil met het rijden.

Maandag komt er iemand van het forum een stukje meerijden om de setup zelf te ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er nu een set van TA onder. Deze heeft de nodige km's ook al gereden. Denk sowieso al 130.000. Dat is meer dan genoeg voor een schroefset.

Qua comfort heb ik nooit wat te klagen gehad, maar nu heb ik ook niet veel ervaring met andere schroefsets. Vind hem niet super stug ofzo.

De schoefset is nu zeker op zijn einde. Ik kan hem voor niet lager zetten omdat hij daar op zijn einde zit en achter is het net andersom.

Ik heb nu gekozen voor een set van AP. Moet een super goeie set zijn voor prijs/kwaliteit verhouding. De demper zou hetzelfde zijn als weitec.

Ik moet de set nog binnen krijgen maar ik hoor van alle kanten dat deze mij goed zal gaan bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal.

Ik heb ook wat info nodig. Ik heb een set veren gekocht van een maat van me van K.A.W. de veren en losse shockbrekers erbij.

Vandaag is deze set onder mijn auto gezet met 2 nieuwe draagarmen.

Nou heeft cie maat van me deze set maar 3 dagen onder zijn auto gehad, en de verlaging zou voor 6 cm zijn en achter 4 cm.

Nu de set eronder zit is deze voor maar 4 cm gezakt en achter 2 cm ongeveer.

Is dit normaal en moeten deze veren nog wat nazakken of zit ik verkeerd?

Op de site vind ik alleen maar 60/40 sets, dus zouden wel de goede moeten zijn toch?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

 

Gr nieuweling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opzich is het gevoel beetje koffie dik kijken.

Elke set een TA Tcchniks/Raceland, { is zelfde set } Tripple S is gelijk aan Bonrath, maar dat zijn onder goljes 2/3/4 gewoon stuggere sets dan onder een Passat.

Eigenlijk kun je veel monteren en zal redelijk comfortabel blijven gezien de wiel afstand van voor en achter. Golfjes is korter dus luister niet naar advies van iemand die golf rijd. Dat is heel anders rijden dan Passat als die verlaagd is. Eerlijk dat scheelt enorm,, en dit is gewoon simpel een tip.

Heb je iets in gedachten, en je hebt schrik of het goed komt. Zoek iemand op het forum daar zijn er een aantal die die verschillende sets hebben.

Probeer die te vragen of je eens rondje mag mee rijden, en je weet exact wat er gebeurd. En hoe het voelt.

 

Dan de vraag hierboven, Ik vind het lastig om al te melden wat de auto verlaagd op bepaalde dempers/veer combi.

Je koopt een Passat, als er al andere dempers op zitten dan wat er onder hoort is de afstand van verlaging al anders.

Als je losse veren monteert op een oem sport demper vw af, Sachs dan krijg je al andere stand dan met comfort demper.

Dus beetje lastig. Dit is natuurlijk heel goed mogelijk gezien 3B helaas geen nieuwe Passat meer is, maar inmiddels al oud.

Dus kan er van alles bij mekaar gezocht zijn om het op veren te houden.

Ook kan je vriend een zware diesel hebben, en jij een 1600 benzine, BV. Dat is ook verschil.

Zijn aantal factoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat blaauwwiekel zegt, klopt helemaal, heb voor mijn passat altijd met golf/vento gereden, en daar een stuk of 6 schroefsets onder gehad, en de goedkopere merken lagen allemaal even stug... op de passat heb ik al van int begin airride steken en da rijdt super comfortabel al rij ik heel laag ermee, maar voor naar de keuring te gaan heb ik een Vmaxx set, en dees is zeker nie stug,valt heel goed mee zelfs, terwijl op mijn vento op vmaxx vroeger ik dacht dat mn auto uiteen ging vallen :D

moet wel zeggen dat het bij passat wat tegenvalt met de draagarmen wat kapot gaan als ge laag rijdt... (wel rekening houden dat ik de passat ook met subframe op de grond kan leggen,dus op wa normalere hoogtes kan da beter meevallen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net het hele verlagingstopic doorgelezen,

wil zeker weten voor een schroefset gaan voor mijn 3B.

 

Nu ben ik redelijk fanatiek aan het rondkijken geweest, bij zeker 85% van de verlagining,

(schroefsets, verlagingssets en zelfs de veren) staat er "niet voor syncro/4-motion".

 

Wat me ook opvalt, bij de ene (duurdere) staat er specifiek bij voor welke motorinhoud/uitvoering ze zijn,

andere aanbieders hebben het gewoon over "alle modellen"

 

Als ik kijk naar bijvoorbeeld de OEM draagarmen etc, dan is dit bij bijna alle modellen gelijk (volgens de H-Base),

de voorschokdempers zijn ook gelijk, zelfs de acherzijde geven ze op als gelijk.

 

Wat ik me dus afvraag, wat is er werkelijk anders in de onderdelen?

weet misschien iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb TA technix als schroefset gehad.

De voorkant ging na 2 dagen al klapperen.

Dus prut.

 

Ook de FK Highsport gehad.(FK is erg traag met de garantie)

Binnen 1jaar 4 kapotte voordempers gehad.

Ook prut dus.

 

Nu de Eibach B12 sportline 4cm vaste set.

Wat een verschil zeg.

Echt super.

Daar kunnen de goedkopere klapperende merken alleen maar van dromen.

 

Een goede instap schroefset is AP(comfortabel)

Alles daaronder is prut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft hij ze ook voor de passat dan?

 

Het is ook een C-merk in zijn eigen kleur gespoten.

Waarschijnlijk is de garantie wel goed bij hem.

 

Laat de set dan wel door hem plaatsen.

Want als je zelf 2x een demper moet vervangen invb met garantie word je niet blij.

 

Dat heb ik 4x moeten doen bij die klote FK set.

Die had ik online gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden