Ga naar inhoud

  • 0

Passat 3B verlagen


los-cuentos

Vraag

Hallo

 

Ik zou graag mijn passat 1.9 TDi wat sportiever zetten door die enkele centimeters lager te zetten.

Ik loop al tegen de 230.000 aan dus een schroefset zou ik niet willen steken omdat dat wat teveel geld is.

Iemand enig idee welke kit ik zou kunnen steken die toch weinig comfort wegneemt maar dit voor een schappelijke prijs?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb inderdaad genoeg sets gevonden, in alle soorten en prijzen,

Alleen is het mij niet duidelijk welke set wel of niet past.

 

Ik zal de zoektocht maar voortzetten...

 

Sommige verkopers geven de aslast aan.

Lijkt mij wel belangrijk.

Een lichte 4cil of 8cil is toch wel een verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb inderdaad genoeg sets gevonden, in alle soorten en prijzen,

Alleen is het mij niet duidelijk welke set wel of niet past.

 

Ik zal de zoektocht maar voortzetten...

 

Sommige verkopers geven de aslast aan.

Lijkt mij wel belangrijk.

Een lichte 4cil of 8cil is toch wel een verschil.

 

Die aslast geloof ik wel,

maar ik wil het verschil tussen 2wd en 4wd weten.

 

De meeste zetten er bij "niet syncro/4-motion",

maar die hebben dan ook geen geschikte set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb inderdaad genoeg sets gevonden, in alle soorten en prijzen,

Alleen is het mij niet duidelijk welke set wel of niet past.

 

Ik zal de zoektocht maar voortzetten...

 

Oke, weer een stap verder gekomen over de verlagingskwestie,

 

Voor de verlaging van de voorzijde volstaat een veerpoot/schokbreker zoals die op iedere 3B past,

dus dit hoeft niet zo moeilijk te zijn qua verlagen en het aanbod.

 

De achterzijde van een 4wd is zeker weten anders als bij een 2wd, het type schokbreker is heel anders,

hetzelfde zal wel zo zijn bij de veer en de losse aanbouwdelen en veer, dus ik kan nu gerichter gaan zoeken.

 

Is dit nog nooit eerder aan de hand geweest hier? (kon via de zoekoptie namelijk niets vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Jazeker, KW (en submerken) had ik al wel gezien,

uit principes wil ik geen KW meer onder mijn auto.

Het is eigenlijk puur voor de looks, maar toch bedankt voor je input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar AP is komt bij KW vandaan.

En dat is tegen zijn principes.

 

 

wel stuk goed koper als dan kw he :angel: en je weet dan dat het goed is,

 

Gr Fai

 

Reden dat ik uit principe geen KW en submerken wil heeft weinig met hun prijs te maken,

het zegt niet zoveel. "Je weet dat het goed is" ging in mijn geval helaas niet op,

heb een aantal sets aangekocht, welke, in overleg rechtstreeks verstuurd werden,

(grijze import is mogelijk met behulp van KvK), dit is meerdere keren goedgegaan.

 

Ik ontving een set, hiervoor heb ik zelf digitaal getekend, heb deze direct gecontroleerd,

en er zat een mega schade aan de schroefdraad, waarschijnlijk van de andere schokbreker,

waardoor deze onmogelijk te verstellen of te gebruiken was.

dit heb ik direct (dus kort na ontvangst) gemeld, foto's gemaakt en gemaild,

waarna ik de set mocht retour sturen. De teleurstellende conclusie was dat de set verkeerd gemonteerd was geweest.

 

Toch best knap als alles schoon is, de rest nog in de originele verpakkingen zit en je hebt dit direct gemeld.

Maar na het betalen van verzendkosten wilden ze de set wel terugsturen.

 

Tot dat moment was mijn ervaring goed, erna iets minder, maar dat is mijn persoonlijke gevoel,

niks over KW, maar ik hoef het gewoon niet meer. Uit principe... :wink:

 

Maar goed, maar weer ff terug naar het onderwerp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als Geo: welke sets passen er nu op een 3B V6-synchro?

Van de 2WD sets passen dus iig de achterste veerpoten niet begrijp ik uit hierboven, maar iemand met specifiek een Synchro 3B die ervaring met een coil-over set voor- en achter heeft?

 

Alvast bedankt,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Na dit hele topic en nog allerlei andere fora etc. te hebben doorgenomen zit ik nu echt even in een dilemma tussen twee schroefsets; Sjaaks eigen huismerk en Triple S. Het nadeel aan S.A.S. is dat 't niet bepaald bij mij om de hoek ligt waardoor ik dus eerst wel nog de nodige km's moet maken naast de kosten van de set + montage. De Triple S echter kan ik hier in de buurt afhalen voor max. €215 en ik hoop dat de montage hier ergens in de buurt niet veel duurder hoeft te zijn dan bij Sjaak. Daarnaast is m'n enige andere probleem nog de verlaging zelf ivm vakantie; wil namelijk met een extreem zwaar beladen 3BG sedan ongeveer 4000km maken waardoor ik vantevoren zeker moet weten dat de auto niet te veel in gaat zakken op de hoogste stand. Weet iemand me hier dan nog zinnig advies over te geven??

 

Edit: nee, airride of 'n duurdere schroefset is helaas geen optie, ajb even advies tussen deze 2 sets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook al contact opgenomen met m'n eigen garage, die plaatsen 'm ook wel voor €100 en dan hoef ik niet vanuit Zuid Limburg helemaal naar Lunteren en trg te rijden. Nu blijft m'n dilemma alsnog alleen tussen Triple S voor €215 en S.A.S. weet niet of ik hier nog advies over kan krijgen van iemand? Zal het echt dat verschil waard zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even om update om de 4 motion, zowel v6, als w8 kan de fk, ta technix en noem maar op niet.

Dit is de AP set die dat kan, en hoger sigment. Simpel weg, is achter van 4motion, de veer zit om de demper.

Gewone 2 wieldrive heeft veer los van de deper, dusss andere set. Voor is gelijk, dus je kunt voor wel zakken op schroef, waar je achter bv laat zitten, ivm sportline onderstel, dan kun je voor een cm of 2 extra geven.

Enkel achterzijde is anders,

 

Voor de rest, koop je schroefset, en lees niet zoveel.

Elke reactie is anders, de 1 vind het kut, en de ander vind het geweldig.

Klaar, maar zolang je geen 1000,-+ wil uitgeven, aan echt goede sets, tja houd het op.

Prijs is opzich goed, dat is 250,- per demper, en hoor bij je dealer wat complete veerpoot kost, incl veer, en toebehoor. en dat maal 4. dus.

Verder als je voor 215,- dikke kwaliteit verwacht. Denk daar zelf even goed over na. Maar het is goed te doen, maar moet je je eigen verwachting bijschaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ten eerste iedereen bedankt voor de reacties, zowel hier als via PB. Verder snap ik ook wel dat 215 niet hetzelfde is als 1000+ en wat ik er ongeveer wel of niet voor kan verw8en. Het ging mij in dit geval nogmaals specifiek om de keuze tussen Triple S en S.A.S. waarbij ik op dit moment nog steeds niet 100% over uit ben.

 

Heel eerlijk wil ik ook liever gaan voor Sjaakies spul maar ik zit nu op dit moment nou eenmaal helaas met budget en haast... niet zo'n beste combinatie maarja. Vandaar datk hoop n heel concreet antwoord te krijgen in mijn dilemma maar denk dat ik het toch echt zelf zal moeten bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je wacht gewoon even met de verlaging totdat je iets meer budget hebt. Verlaging is immers niet 'levensreddend' voor je auto. Dus beter even wat meer reserve opbouwen en dan goed doen. Bedoel: over 3 maanden kan dat ook gewoon nog....

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verlaging is haast levensverkortend voor je auto... Slijtage aan je homokineten, carterpandeksel schade enz. enz...

 

Haha ja snap ik ook natuurlijk wel maar ik ben even helemaal geobsedeerd geraakt door het zo geheten "stance" gebeuren. Daardoor heb ik nu uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor 'n FK schroefset en staat ie inmiddels zowel voren als achter op dit moment lager dan voorheen, 'wheelgap eliminated' ;)

 

Nu zullen er minimaal wel 'n paar mensen gaan reageren op 'n negatieve manier over FK en mss wel dat ik toch beter voor Sjaak had moeten gaan maar ik heb hem een paar x gebeld en via Facebook gechat maar helaas geen reactie gekregen dus ben via mijn buurman, die toevallig auto onderdelen verhandelt geholpen aan deze set voor 'n zacht prijsje + m'n garage was ook weer laag in de kosten + hoefde dus geen +- 400km ervoor af te leggen.

 

Foto volgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel sterkte met de FK-set.

Ik had binnen 6mnd 4 kapotte voordempers.

Ze gingen bonken.

 

Dus nooit meer FK voor mij.

En trage reacties.

Ze helpen je niet graag.

 

Vergeleken met mijn huidige Eibach set waren de FK-dempers maar dunne dempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden