Ga naar inhoud
  • 0

Juiste xenon ballast voor 3c?


ronald81

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

deze ballasten zijn de oudere types van pilot , de nieuwere types hebben er nog een extra kastje bij hangen voor het canbus systeem

je kunt de ballasten van de foto gebruiken maar moet dan nog een canbus canceler extra bij bestellen

bij sommige autos moet je xenon aanvinken voor het goed te doen werken en bij andere weer niet ( rare beesten die passats ) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het antwoord!

Had gehoopt dat het de proline ballasten waren die er zo op zouden passen...

Zo'n canceller kabel heb ik ook nog wel ergens liggen maar vond dat allemaal niks met aansluiten (dacht ook dat ie niet meer werkte)..

Ga ik maar is kijken naar een ander kant en klaar setje...

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor het antwoord!

Had gehoopt dat het de proline ballasten waren die er zo op zouden passen...

Zo'n canceller kabel heb ik ook nog wel ergens liggen maar vond dat allemaal niks met aansluiten (dacht ook dat ie niet meer werkte)..

Ga ik maar is kijken naar een ander kant en klaar setje...

Nogmaals bedankt!

Guy verkoopt pilot setjes, doe hem anders een pm voor prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor het antwoord!

Had gehoopt dat het de proline ballasten waren die er zo op zouden passen...

Zo'n canceller kabel heb ik ook nog wel ergens liggen maar vond dat allemaal niks met aansluiten (dacht ook dat ie niet meer werkte)..

Ga ik maar is kijken naar een ander kant en klaar setje...

Nogmaals bedankt!

 

 

Het is gewoon 1 extra kastje ertussen. Wat maakt dat nou uit?

 

Ik heb bixenon en aan beide kanten 2 van die extra kastjes. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Canceler kabel heb je niet perse nodig. Tenminste als je de juiste boordnet hebt ( meestal met origineel mistlampen ) je moet dan in de boordnet aanvinken dat je xenon without shutter hebt. Xenon is 35watt en de originele ook. Dus geen foutmeldingen

 

Waarom moet je dat eigenlijk aanvinken, wat doet dat? Ik heb het niet aangevinkt en mijn xenon werkt zonder problemen, heb ook niet van die extra weerstanden en kastjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het maar is gewoon aangesloten (echte zondag ervoor)..

 

Als ik alleen de ballasten aansluit dan branden ze inderdaad maar heel even en krijg ik een foutmelding dat de verlichting defect is..

 

Heb op zolder 2 "condensator" kabels (zie bijlagen) nog gevonden en als ik deze ertussen hang dan blijven ze wel branden en krijg ik ook geen foutmelding..

 

Mag ik dan aannemen dat het zo in orde is en dat het op deze manier ook geen verdere schade kan aanrichten aan het canbus systeem?

post-11385-1423828388,4717_thumb.jpg

post-11385-1423828388,5029_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het beste is een aparte massa kabel leggen van je lampen naar een aarde punt van de auto. Dan weet je zeker dat je geen schade aanricht aan het canbus systeem. Het kan zijn als je je lampen codeerd als xenon without shutter dat ze wel blijven branden zonder de condensator. Het werkt dan ( vind ik ) het mooist vooral omdat hij het dan ook aangeeft mocht er een lamp defect zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden