Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof bruin


prh

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die van mij is vorige week ververst en was ook behoorlijk bruin. Heb geen idee hoe oud het was, het kan er best 5 jaar in gezeten hebben.

Vorig jaar is bij de distributieriemwissel als het goed is de waterpomp vervangen maar een handige monteur kan dat met beperkt KVS verlies doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip gooi nooit goedkoop Koelvloeistof G12 erin het is veel verschil in kwaliteit zo voorbeeld van de supermarkt enz 1 a 2 euro per liter en van de oem dealer

 

zie in info http://wiki.tdiclub.nl/Koelvloeistof

 

of alternatieve koop zo 5 liter kan G12 van merk kroon die zijn 18 a 25 euro per kan, is altijd beter van de supermarkt enz

 

zie :arrow:alternatieve

 

en om de 2jaar verversen zo blijf G12 kwaliteit behouden :angel:

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeveel liter gaat er eigenlijk in?

 

Bij de action hebben ze ook gewoon g12 plus. :lol: kan weinig vinden op internet over kwaliteits verschil.

 

Bij olie is het anders.

 

Dan gooi je toch zo 5Liter kan van 4 euro erin en dan zie je later wat voor verschil is voor je motorblok :shock:

 

ik zeg Succes ermee

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd meestal mijn auto tot er zo ongeveer 400000 tot 600000 km op staat en ik heb nog nooit naar het merk of type koelmiddel gekeken.

Meestal koop ik de goedkoopste die er is.

Tot op heden nog nooit problemen met de koeling gehad en zou eigenlijk ook niet weten wat er zou kunnen gebeuren.

(Ik rijd nooit tot maximaal vermogen , en misschien maakt dat het verschil)

Gr. Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rijd meestal mijn auto tot er zo ongeveer 400000 tot 600000 km op staat en ik heb nog nooit naar het merk of type koelmiddel gekeken.

Meestal koop ik de goedkoopste die er is.

Tot op heden nog nooit problemen met de koeling gehad en zou eigenlijk ook niet weten wat er zou kunnen gebeuren.

(Ik rijd nooit tot maximaal vermogen , en misschien maakt dat het verschil)

Gr. Marcel

 

Nou zie foto wat in je blok gebeurt :angry:

 

ik heb echt veel auto's aan gewerkt

mijn ervaring is

 

1 dat roest of een gaatje in je Kachel interieurhuis

2 veel auto hebben ook 2e elekrische waterpomp voor de druk kan verdelen als je na een rit gereden

3 drap in je vul tank huis

4 enz enz veel op te noemen

 

Gr Fai

post-13179-1423828266,4006_thumb.jpg

post-13179-1423828266,4787_thumb.jpg

post-13179-1423828266,6349_thumb.jpg

post-13179-1423828266,7599_thumb.jpg

post-13179-1423828266,8537_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
blauw(G11) en Roze (G12) geven gemengd zowel corrosie als een bruine kleur.

 

G11 en G12 reageren op elkaar, met het gevolg dat je keer ringen oplossen.

Ik heb dit al wat vaker zien gebeuren bij diverse diesel en benzine auto s.

 

LETOP het is net wat Fai zegt, goedkoop is aan het eind van de dag duurkoop.

Er is een reden waarom er prijsverschil is. Dit is al zo met je ruitensproei vloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou die van kroon was maar 15 euro.

 

Water bleek toch wel helder te zijn, maar in het potje heeft ooit een keer olie gezeten denk ik. Waardoor je er raar op keek. Zwart pik spul en wou niet weg.

 

Mischien nog een keer met flush spoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden