Ga naar inhoud
  • 0

Knipperend gloeispiraal lampje - motor in noodloop


Coolname

Vraag

Hallo,

Mijn 3C geeft sinds kort af en toe (bijv. midden op de snelweg) ineens een knipperend gloeispiraal lampje en gaat in noodloop. Bij motor afzetten en opnieuw starten is het over (maar het komt dan na enige tijd soms terug).

Iemand enig idee. Ik heb al wat zitten zoeken en kwam op allerlei verschillende dingen uit (van remlichtschakelaar tot iets in de ECU). Wellicht moet ik hem toch eerst laten uitlezen. Is er misschien een vriendelijk lid die in of in de buurt van Nijmegen woont en mijn auto met bijv. vag.com kan uitlezen?

grt en alvast dank voor iedere hulp!

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat kan , luchtmassa meter zijn , n75 klep zijn , egr verstopping zijn , vacuum lek zijn , turbo vastgekoekt zijn , dpf verstopping zijn ,

het uitlezen brengt al veel aan het licht

doe even een pb aan vdub die zit in de buurt van zutphen , die lost dat zeker op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel allen voor de suggesties. Ik heb ondertussen wat meer gegevens in mijn voetnoot, motor is 2.0TDI BKP (@Ozzy40: dank voor die suggestie).

@Martijn: is dit bij een BKP motor inderdaad altijd de verstuivers? Coulance, betekent dat, dat als ik nu naar een vag garage ga, men deze gratis of voor weinig voor mij zullen vervangen?

@guyke: dank voor deze suggesties. vdub zit in Vorden inderdaad zie ik. Zonder verwend te willen doen of minder enthousiast over te willen komen (want ik waardeer dit soort hulp wel zeker heel erg), is dat wel ca 1 uur en ook weer terug rijden voor me. Is er misschien nog iemand dichterbij met een vag.com?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door Ozzy40 ben ik ondertussen nog gewezen op de terugroepactie voor pompverstuivers van BKP motoren (maar ik breng de discussie maar even hier terug in het openbaar, zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben). En jawel, mijn auto valt daar ook onder. Ondertussen heb ik voor volgende week afspraak gemaakt bij de dealer om dit in ieder geval uit te voeren en zij lezen dan ook gelijk even de foutcodes uit. Nu maar hopen dat dat het probleem is. Ik kwam trouwens via die terugroepactie-check ook nog uit op een andere actie van enkele jaren geleden: afdekkap van ruitenwissermotor. Ook maar gelijk even laten doen.

Er stond ook een software-update bij. Maar ik heb ook mijn EGR klep eerder eens dicht laten zetten. Dan kan ik die software-update maar beter niet doen, right, of toch wel (iemand idee hierover?).

Ik zal volgende week hier ook in ieder geval melden wat dit geworden is, zodat anderen er wellicht ook nog hun voordeel mee kunnen doen.

 

@Niels: dank voor ook die tip (maar die hou ik nu dus even on hold)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yes!!!

Ik ben naar de vag dealer in Nijmegen geweest en deze hebben kosteloos de injectoren vervangen (in coulance regeling). Echter, er bleek nog meer mis. De magneetschakelaarunit die de vacuumbediening van o.a. de turbo enzo bedient. Kosten 340 eur :-(

Ik weet nou eigenlijk niet hoe blij ik moet zijn met deze oplossing, maar goed, het is in ieder geval opgelost, dus dat is natuurlijk ok.

En,... hij trekt nu een heel stuk beter, dus blijkbaar was er toch wel echt iets loos.

Dank aan ieder voor de tips in ieder geval, want anders was ik nooit op die terugroepactie gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

O ja, reden waarom ik een beetje twijfel over het blij zijn is dat ik ooit de egr klep dicht heb laten zetten. En ik nu met de softwareupdate die mod waarschijnlijk kwijt ben (ben ik vergeten te vermelden vooraf). En ik twijfel ook een beetje of de foutcodes op grond waarvan ze die magneetklep hebben vervangen niet gewoon kwam door die dichtgezette egr klep (?). Maar goed. Hij rijdt nu goed, dus ik moet nog maar even kijken of ik die klep nog eens terug dicht laat zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
O ja, reden waarom ik een beetje twijfel over het blij zijn is dat ik ooit de egr klep dicht heb laten zetten. En ik nu met de softwareupdate die mod waarschijnlijk kwijt ben (ben ik vergeten te vermelden vooraf). En ik twijfel ook een beetje of de foutcodes op grond waarvan ze die magneetklep hebben vervangen niet gewoon kwam door die dichtgezette egr klep (?). Maar goed. Hij rijdt nu goed, dus ik moet nog maar even kijken of ik die klep nog eens terug dicht laat zetten.

 

 

Wanneer de software overschreven is en de egr klep nog dicht gemaakt is moet het motorstoringslampje (na een dag) weer aangaan. Ben wel benieuwd of de noodloop wegblijft aangezien de klep niet vaak stuk gaat maar vaker de turbo zelf gewoon vast zit.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ondertussen al weer een paar dagen geleden, dus ik kan melden dat in dit geval het motorstoringslampje in ieder geval niet weer terug aan gaat. Volgens mij is mijn EGR klep destijds gewoon alleen met de software dichtgezet (of kan dat niet?). Als die software nu overschreven is, is die aanpassing nu weg, is mijn theorie. Maar is weet het eigenlijk dus niet zeker....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eergisteren nieuwe verstuivers en kabelboom door de dealer laten vervangen, vanochtend bij koude start knipperend voorgloeilampje. Motor uitgezet en opnieuw gestart lampje knippert niet meer. Had even het idee dat bij de eerste keer starten de motor heel even op drie cilinders liep en onmidellijk het lampje begon te knipperen. Bij de tweede start liep de motor mooi rustig.

Vanmiddag meer even langs de dealer, wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Passat laten uitlezen ivm storingslampje. Blijkt dat pompverstuiver drie een storing geeft.

Dinsdag gaat de Passat weer naar de dealer voor herstel.

(gratis leenauto ivm fout werkplaats)

 

Nieuwe Pompverstuiver zelf een storing of niet goed gemonteerd (kabelboom, afdichtringen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden