Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C - Welke band en velg combinaties zijn mogelijk?


3errors

Vraag

Misschien handig zo'n overzicht. Bij de 3B/BG is zoiets vergelijkbaars al lopende, maar ik denk voor de 3C/3AA bezitters wellicht ook gezien de vele topics die toch gaan over: "Gaat deze velg met deze band passen op mijn auto?"

Iedereen kan dan aanvullen, liefst met (meerdere) foto's en de bijzonderheden die er bij komen kijken om het geheel passend te krijgen.

 

Mods misschien een optie om deze t.z.t. sticky maken of te verplaatsen? :wink:

 

Velgmaat: 6,5x16

ET waarde: ET42

Bandenmaat: 215-55-16

Ophanging: VW Sport onderstel

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Nee, indien ja, geef aan wanneer (bijv. met 4 pers en bagage)

Waar is er contact: m.a.w. voor en/of achter en waar, bijv. wielkastrand, binnen kuip, veerpoot, e.d.

 

T.z.t. kunnen de berichten samengevoegd of bijgewerkt worden na updates.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

PASSAT 3C 2.0 TDI VARIANT

 

Velgmaat: 6,5x16 staal

ET waarde: ET42

Bandenmaat: 205-55-16 winterbanden

Ophanging: Koni Sportkit -40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Nee

Waar is er contact: n.v.t.

 

Velgmaat: 8x18 RS4 replica

ET waarde: ET35

Bandenmaat: 225-40-18 winterbanden

Ophanging: Koni Sportkit -40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Ja

Waar is er contact: Achter bij diep inveren met 4 personen met bagage. Band langs binnen kuip.

 

95549612.jpg

Velgmaat: 8,5x19 S8 replica

ET waarde: ET42

Bandenmaat: 235-35-19

Ophanging: Koni Sportkit -40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Ja

Waar is er contact: Achter bij diep inveren met 4 personen met bagage. Band langs binnen kuip.

 

passat2012.jpg

Velgmaat: 8,5x19 R36 replica

ET waarde: ET45

Bandenmaat: 225-35-19

Ophanging: Koni Sportkit -40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Nee

Waar is er contact: n.v.t.

 

img0868qj.jpg

Velgmaat: 8x18 OEM Audi A6

ET waarde: ET48

Bandenmaat: 225-40-18

Ophanging: AP schroefset >40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Nee

Waar is er contact: n.v.t.

 

img0822o.jpg

Velgmaat: 8,5x19 BBS CK

ET waarde: ET35

Bandenmaat: 225-35-19

Ophanging: AP schroefset >40mm

Wielkast modificaties: Nee

Aanlopen: Ja

Waar is er contact: Achter bij diep inveren met 4 personen met bagage. Band langs binnen kuip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De laatste post in dit topic is reeds enige tijd geleden, maar hoop dat er desondanks nog op zal worden gereageerd :)

Ben op zoek naar een stel velgen waar ik de winterbanden op kan monteren voor een Passat 3C Variant uit januari 2010.

Ben van plan banden te monteren met de maat 205/50 R17 en zoek daarbij een geschikte maat velgen.
Kan iemand me adviseren over de te gebruiken velgmaat?
Zit zelf te denken aan 6,5J x 17, maar welke ET waarde heb ik dan nodig?
Bedankt!

aangepast door PietP
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

C3 is Citroën 

voor 205 breedt bij 17 inch wordt een dure zoektocht. 205 breedt bij 17 inch is niet een veel gebruikte maat. 225 of 235 komt vaker voor en is dan ook aantrekkelijker kwa prijs 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-9-2019 at 11:36, dieseltje said:

C3 is Citroën

foutje, aangepast ?

Als ik bij autobandenmarkt zoek op 205/50 R17 winterbanden, vind k meer dan 110 resultaten. Een A-merk band ligt op het eerste oog zo rond de 120 euro. Voor de maat 235/45 R17 vind ik 69 resultaten en lijkt het er op dat je zo'n 15 à 20 euro per band meer betaalt.
Mijn voorkeur gaat vooralsnog nog steeds uit naar 205/50 R17 ?
Als ik er tenminste velgen bij kan vinden die zonder problemen onder een passat B6 kunnen worden gemonteerd...
Hier (https://www.ideal-reifen.com/original-alufelgen/vw/passat/3c/1-original-vw-passat-3c-alufelge-3aa601025k-oslo-6-5x17-et42-winterfelge-ef1752-1.html) zegt men dat de 6.5 x R17 ET42 onder een 3C zou moeten passen... iemand ervaring met deze velgmaat i.c.m. een passat B6?
Thanks

aangepast door PietP
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn originele VW Moscow 17” velgen die ik voor de winterbanden gebruik komen vanaf volgende week vrij omdat ik overstap op Omanyt 18” voor de winter. Ik heb ze nieuw gekocht bij mijn VW dealer met banden in de maat 205/50. Het eerste merk was Michelin Alpin (ligt nog om twee velgen, zijn aan vervanging toe), nu ligt er om twee velgen sinds dec 2015 Vredestein Winter extreme 93H XL in de maat 205/50 R17. Er zijn best wel makkelijk banden in die maat te krijgen.

aangepast door R36
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden