Ga naar inhoud
  • 0

RNS C versie met C gateway?


serow

Vraag

Hallo mede passat rijders,

 

heb al wat met Jaap ( nogmaals bedankt jaap) ons forum vriend overlegd hierover.

 

ik heb een C can-gateway in me auto, met een RNS510 B versie upgegrade naar een C versie.

heb het langer dan een half jaar in me auto zitten op deze wijze en het werkt zonder enig probleem.

als ik er nu een C versie rns in zet, krijg ik dan problemen tegemoet?

 

reden van overstap is wil van een LCD naar LED scherm.

voor de forumleden hierover, zit er een duidelijke verbetering tussen de 2 schermen?

 

hoop er reacties onder te mogen ontvangen.

 

Groetjes Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Goede vraag Serdar !!! Ik zoek ook een C of hoger maar ik heb gateway E in mijn auto. Led scherm is veel beter ten opzichten van TFT, je hebt ook een grote HD en mogelijkheid om een nieuwe FW te installeren.

 

hey Peter,

 

als ik jou was zou ik minimaal een F Versie pakken.

 

de HD en de FW maken me niet veel uit, het is voormij meer om het erin te stoppen vind ik gewoon leuk,

maar ik wil niet met de gateway spelen,

Jaap vertelde me al dat er verschillen in C gateway's zaten.

ik dacht zet het even op het forum en misschien kom ik meer informatie tegen met personen die er ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo mede passat rijders,

 

heb al wat met Jaap ( nogmaals bedankt jaap) ons forum vriend overlegd hierover.

 

ik heb een C can-gateway in me auto, met een RNS510 B versie upgegrade naar een C versie.

heb het langer dan een half jaar in me auto zitten op deze wijze en het werkt zonder enig probleem.

als ik er nu een C versie rns in zet, krijg ik dan problemen tegemoet?

 

reden van overstap is wil van een LCD naar LED scherm.

voor de forumleden hierover, zit er een duidelijke verbetering tussen de 2 schermen?

 

hoop er reacties onder te mogen ontvangen.

 

Groetjes Serow

 

Gewoon een mfd2 erin gooien :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een c heeft egt een veel mooier beeld, een c canbus kan je RNS wakker houden.

Kun je heel makkelijk achter komen, als je auto ongeveer een uurtje stil heeft gestaan en je start hem dan, dan moet je RNS compleet weer opstarten. Houdt in dat het Volkswagen entertainment beeld in je scherm komt. Ook geeft hij aan dat het systeem wordt opgestart.

Ik heb een L versie can , ik kreeg na de diefstal een B versie RNS en ik kreeg dit niet te zien.

Ik heb nu een C versie metFW 4120 en na 20 min de auto starten, komt het vw beeld in het scherm.

 

Me sow happyp :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een B versie geüpgraded naar de laatste versie met Ned. spraakbesturing en met een C versie CAN gateway.

Heb ooit via de site mygti een patch gedownload voor de RNS510 waarmee mijn accu niet meer leegloopt en ik alle upgrades kan draaien en de radio hetzelfde doet met opstarten als wat Gert beschrijft.

Na ongeveer een half uur hoor je de radio echt uitgaan en bij aanzetten/starten komt het VW logo weer op het scherm te staan.

 

Het is puur iets software matigs dit probleem, bij een standaard RNS B versie loopt je accu ook niet leeg met een C versie Can dus...

 

Naar mijn mening blijft de vraag wel of je het risico wilt lopen op schade mits je geen Navilock gebruikt, hij is echt zo weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Marko, ik moet de tijd mee, dus ga ik niet terug naar een MFD2. een rns 510 vind ik makkelijk en netter in gebruik. maar een MFD2 vind ik wel mooier.

 

Gerd Jan, bij mij start hij opnieuw op, op het moment, na een uur ongeveer, zie ik de VW logo terug komen en mijn BC doet er ook wat langer over dat ik alles in beeld heb, er staat dan Volkswagen Navigation dacht ik en na een halve minuut krijg ik alles in beeld.

zou ik volgens jou een C versie wel of niet erin gooien?

 

Dimitri, er is al een poging gewaagd bij mij om mijn RNS eruit te halen ik had liever dat ze om de sleutel vroegen en geen schade aan de auto gaven, op zo een moment denk je niet aan je RNS maar zie je al die schade op je auto en daar ga je stuk aan. laat die systeem er maar eruit stelen. hij is goed mee gedekt. ook al zit er een navilock op, iemand die het probeert en hem niet uit krijg geeft je auto toch meer schade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter Info

 

Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl

Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A

 

Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb

Part No SW: 1T0 035 680 F HW: 1T0 035 680 F

Component: RNS-MID H06 3970

 

Heb geen leeglopende Accu

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even ter info, het is niet gezegd dat hij altijd leeg loopt. Er wordt gezegd dat de kans bestaat.

Bij mijn weten kan het ook aan je software liggen.

 

Maar goed, ik gok in het casino en daar kom ik niet veel :wink:

Dat is niet gokken, maar gewoon proberen. soms zit het mee en soms zit het tegen, dat heb je ook als je je auto naar de garage brengt.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Peter,

 

Heb nu versie 4020 met NL spraakbesturing.

 

Toen ik de radio voor het eerst plaatste zat er een V1200 HW4 in, deze was origineel (staat op sticker) en hier liep de accu niet mee leeg.

Na een upgrade naar 27XX begon het probleem met het leeglopen van de accu, radio schakelde niet meer uit, gevolg lege accu na een paar uur.

Ik heb toen een versie 2760 gevonden waarmee dit probleem niet meer voor kwam, ik heb hierna nog diverse keren ge-upgrade en zit inmiddels op versie 4020.

Heb dus na die ene firmware update (met Can bugfix) geen problemen meer gehad na upgraden met normale OEM versies firmware.

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste forum leden,

 

Gezien ik over 2 weken een overstap ga maken naar een 3C uit 2006 met fabriek af een RNS300 + Touch adaptor + stuurwielbediening en een rode MFA, wil ik om de zaak compleet te maken; ook een RNS510 aanschaffen. Wat dat betreft ben ik nieuw hier als het gaat over RNS'en.

 

Gezien de leeftijd van de auto, lees ik hier dat het beter is om je huidige Can Gateway te vervangen voor een nieuwer type om RNS510 problemen vanaf het C type te verkomen. Ik wil sowieso minstens een C versie of hoger kopen. Zojuist heb ik het nieuwe type (volgens BM-Onderdelen) Can Gateway besteld. Het inbouwen laat ik door de VAG dealer doen als ik de auto kom ophalen.

 

Mijn vraag: moet je na het inbouwen van de nieuwe Can Gateway, nog dingen via Vagcom/VCDS (laten) instellen voordat er een RNS510 (C of hoger) ingaat? :roll:

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Groet,

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden