Ga naar inhoud
  • 0

accu 2.5 tdi


Smeerlap

Vraag

Hallo,

 

De Passat is toe aan een nieuwe accu, alleen was ik benieuwd of iemand de lxbxh uit het hoofdje weet van de accubak?

Het betreft een VW Passat 2.5 TDI 3BG uit 2003 en ik weet dat deze minimaal 85 Ah nodig heeft maar is een hogere Ah per definitie beter of zou het niets uit maken?

 

Ik heb al een site gevonden van accu megastore en ze hebben genoeg merken staan maar mijn voorkeur gaat uit naar Varta of Bosch, het liefst met AGM technologie.

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

VARTA

 

Accu BLUE dynamic F17

Lengte 315mm; Breedte 175mm; Hoogte 175mm; 12V; 80Ah; Koudstartstroom (EN) 740A; Poolopstelling 0; Pooluitvoering 1; B13 houder; Let op de serviceinformatie

 

of

 

VARTA

 

Accu SILVER dynamic F18

 

Lengte 315mm; Breedte 175mm; Hoogte 175mm; 12V; 85Ah; Koudstartstroom (EN) 800A; Poolopstelling 0; Pooluitvoering 1; B13 houder; Let op de serviceinformatie

 

ik hoop dat info goed is voor je :angel:

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
VARTA

 

Accu BLUE dynamic F17

Lengte 315mm; Breedte 175mm; Hoogte 175mm; 12V; 80Ah; Koudstartstroom (EN) 740A; Poolopstelling 0; Pooluitvoering 1; B13 houder; Let op de serviceinformatie

 

of

 

VARTA

 

Accu SILVER dynamic F18

 

Lengte 315mm; Breedte 175mm; Hoogte 175mm; 12V; 85Ah; Koudstartstroom (EN) 800A; Poolopstelling 0; Pooluitvoering 1; B13 houder; Let op de serviceinformatie

 

 

ik hoop dat info goed is voor je :angel:

Gr Fai

Mijn dank is groot!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag wil ik hierop inhaken.

Mijn passat heeft gisteren de wintercheck gehad en er is gebleken dat de accu behoorlijk capaciteit heeft verloren (mag ook wel is de originele nog)

Nu wordt mij een accu aangeboden vanuit de dealert voor € 193,-- nogwat voor een nieuwe 85ah. Dus origineel voor de 1.9 TDI 96 Kw.

Mijn vraag is, wat zijn de voordelen van een aacu bij de dealer vandaan of is het verstandig om een iets zwaardere accu te halen ivm versterker en extra verlichting zoals sml's deurgreep verlichting en verdere stroom verbruikers.

Ik heb ook iets over gel accu's gehoord.

 

Kortom, bij de dealer halen of is er voor dat geld ook een betere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Graag wil ik hierop inhaken.

Mijn passat heeft gisteren de wintercheck gehad en er is gebleken dat de accu behoorlijk capaciteit heeft verloren (mag ook wel is de originele nog)

Nu wordt mij een accu aangeboden vanuit de dealert voor € 193,-- nogwat voor een nieuwe 85ah. Dus origineel voor de 1.9 TDI 96 Kw.

Mijn vraag is, wat zijn de voordelen van een aacu bij de dealer vandaan of is het verstandig om een iets zwaardere accu te halen ivm versterker en extra verlichting zoals sml's deurgreep verlichting en verdere stroom verbruikers.

Ik heb ook iets over gel accu's gehoord.

 

Kortom, bij de dealer halen of is er voor dat geld ook een betere optie.

 

 

Nou sorry hoor voor 128 euro heb je dit zie linkje :arrow:varta accu

:mrgreen: mooi prijs zo he

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank je Fai. Is zeker een mooi prijsje.

Is er ook een zwaardere te adviseren??

 

ja waarom niet lekker voor audio extra lampje enz

 

ik heb deze ook varta en ook nog Koudstartstroom van (EN) 800A :mrgreen:

 

maar hoe veel Ah heb je nu in de auto dan?

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nu heb ik 85ah. Die andere waardes weet ik niet.

Maar wil eigelijk wel zozwaar mogelijk wat de dynamo aankan. En de afmetingen natuurlijk.

 

als je nu 85 ah heb dat kan je gewoon 85ah terug plaatsen mooi toch

 

en scheel wat veel euro nog verschil zo eerlijke toch

en ik kan voor je ophalen en vrijdag in bouwen in je auto bij de minimeet :wink:

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Thanks Fai.

Zal de varta bestellen. Zolang hij start wacht ik nog ff.

Tot vrijdag??

 

en ik kan voor je ophalen en vrijdag in bouwen in je auto bij de minimeet

 

en scheel verzend kost :idea:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allemaal!

 

Mijn accu is aan vervanging toe en ik wilde een 85Ah accu van Varta steken, maar hij past er helemaal niet in?? Het lijkt alsof de slede gewoon minder lang is al bij de oude passat. Dus een accu van 315mm past niet. Weet iemand of ik dit kan verhelpen of dat ik echt naar een kleinere accu moet kijken?

 

Groet, Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden