Ga naar inhoud
  • 0

Hoe lampen uitmeten? - pilot xenon


JoVos

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

meten is weten

bruin kan dus + zijn bij volkswagen , vraag me niet waarom ze dat doen , ik snap die ingenieurs soms niet

iemand moet met een stroom zoeker die kan zien of je een + of - hebt na meten , niet op de kleuren verder gaan aub

bij de 3c hebben de meeste koplampen overigens 2 zwarte draden , dus je hebt 1 kans op 2 dat je de xenon set opfikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm kijk naar je draden bruin is bij de 3c - zal bij andere auto's ook zo zijn of zwart en anders gewoon uitmeten met een multimeter.

 

Dat is juist men vraag hou ik dit best moet doen :embarassed:

 

tja jonas , als je niet weet hoe je + of - moet vinden in een auto vraag dan even om hulp van iemand in de buurd , want dat kunnen we je niet uitleggen helaas , je hebt daar een meter voor nodig om na te kunnen meten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje?

Inmiddels heb je binnen enkele dagen 5x verlichting gerelateerde vragen onder "Algemeen" geplaatst :roll:

Als je net als iedereen dit onder "Electronica"->"3C" plaatst dan staat het op de plaats waar en hoort 8-)

En misschien dat je daar al antwoorden op je vragen tegenkomt :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje?

Inmiddels heb je binnen enkele dagen 5x verlichting gerelateerde vragen onder "Algemeen" geplaatst :roll:

Als je net als iedereen dit onder "Electronica"->"3C" plaatst dan staat het op de plaats waar en hoort 8-)

En misschien dat je daar al antwoorden op je vragen tegenkomt :shock:

 

Hij heeft geen 3C meer Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel,

Men neemt een multimeter en stop de meetpennen in de juiste gaten van de multimeter.

Rood in de Volt input

Zwart in de Com input

 

Dan neem je de lampvoet/connector met hierin de lamp ingeklikt. Schuif de lamp iets uit de lampvoet zodat de aansluitpennen van de lamp te zien zijn maar nog steeds contact maken met de lampvoet/connector.

Door dit te doen kan je meten met de lamp nog ingeklikt.

Dan neem je de zwarte meetpen van de multimeter en bevestig deze aan een massadeel van de auto en zorg dat deze een beetje vast blijft zitten zodat je beide handen vrij hebt om met de andere meetpen te meten.

Zet dan de lichten aan en meet op de pennen van de lamp. Op de pen waarop je +12V meet (spanning kan iets variëren) op die pen zit dan de + van de lampvoet.

 

DEZE TEST MOET JE SPANNINGSLOOS DOEN !!!

Wat je ook kan doen is, neem de multimeter en bevestig de zwarte meetpen op de massa.

Neem de lamp uit de lampaansluitvoet.

Zet de multimeter op beeptest/continuiteitstest en neem de lampaansluitvoet. meet met de andere meetpen op de lampaansluitingen tot je het biepsignaal hoort (lampen niet aanschakelen tijdens deze test !!!), bij de aansluiting waarbij je een biepsignaal hoort dat is dan de massa of de - pool van de aansluitvoet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat je ook kan doen is: je neemt 'n oud lampje van bvb 'n pinker en je soldeert daar twee kabeltjes aan, de - van die lamp ergens op de massa houden en met de + ga je de twee contacten van de koplamp na

 

wannneer de lamp gaat branden, heb je de + beet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dit meten ook niet met een gewone spanningszoeker te realiseren?

Zo'n spanningszoeker met een lampje en een scherp puntje.

Klemmetje op de massa van de auto verlichting aan zonder lampje erin en dan met de spanningszoeker beide gaatjes van de connector proberen.

Dat gaatje waar het lampje gaat branden is de +

Als ik het mis hebt laat maar horen.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lamphouder uit de koplamp halen en in de motorruimte laten langen. Lamp iets uit de houder schuiven zodat je de contacten ziet. Lampen aan doen. Meetpennen van je multimeter op beide lampcontacten houden. Als je (digitale) multimeter een positief getal aangeeft, dan zit je rode meetpen op de plus. Is het getal negatief dan zit je rode meetpen op de massa. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden