JoVos Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Ik snap je vraag niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Hij bedoeld volgens mij welke de + en - is van dat ene dingetje, die hij laatst heeft laten fikken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JoVos Geplaatst 4 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Hij bedoeld volgens mij welke de + en - is van dat ene dingetje, die hij laatst heeft laten fikken. +1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Hmm kijk naar je draden bruin is bij de 3c - zal bij andere auto's ook zo zijn of zwart en anders gewoon uitmeten met een multimeter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JoVos Geplaatst 4 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Hmm kijk naar je draden bruin is bij de 3c - zal bij andere auto's ook zo zijn of zwart en anders gewoon uitmeten met een multimeter. Dat is juist men vraag hou ik dit best moet doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 meten is weten bruin kan dus + zijn bij volkswagen , vraag me niet waarom ze dat doen , ik snap die ingenieurs soms niet iemand moet met een stroom zoeker die kan zien of je een + of - hebt na meten , niet op de kleuren verder gaan aub bij de 3c hebben de meeste koplampen overigens 2 zwarte draden , dus je hebt 1 kans op 2 dat je de xenon set opfikt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Hmm kijk naar je draden bruin is bij de 3c - zal bij andere auto's ook zo zijn of zwart en anders gewoon uitmeten met een multimeter. Dat is juist men vraag hou ik dit best moet doen tja jonas , als je niet weet hoe je + of - moet vinden in een auto vraag dan even om hulp van iemand in de buurd , want dat kunnen we je niet uitleggen helaas , je hebt daar een meter voor nodig om na te kunnen meten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje? Inmiddels heb je binnen enkele dagen 5x verlichting gerelateerde vragen onder "Algemeen" geplaatst Als je net als iedereen dit onder "Electronica"->"3C" plaatst dan staat het op de plaats waar en hoort En misschien dat je daar al antwoorden op je vragen tegenkomt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje? Inmiddels heb je binnen enkele dagen 5x verlichting gerelateerde vragen onder "Algemeen" geplaatst Als je net als iedereen dit onder "Electronica"->"3C" plaatst dan staat het op de plaats waar en hoort En misschien dat je daar al antwoorden op je vragen tegenkomt Hij heeft geen 3C meer Rob Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 heb het even verplaatst omdat dit ook betrekking kan hebben op een 3c is eigenlijk wel een goede vraag voor al de toekomstige xenon plaatsers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 4 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2013 Dan is dit SPAM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 Wel, Men neemt een multimeter en stop de meetpennen in de juiste gaten van de multimeter. Rood in de Volt input Zwart in de Com input Dan neem je de lampvoet/connector met hierin de lamp ingeklikt. Schuif de lamp iets uit de lampvoet zodat de aansluitpennen van de lamp te zien zijn maar nog steeds contact maken met de lampvoet/connector. Door dit te doen kan je meten met de lamp nog ingeklikt. Dan neem je de zwarte meetpen van de multimeter en bevestig deze aan een massadeel van de auto en zorg dat deze een beetje vast blijft zitten zodat je beide handen vrij hebt om met de andere meetpen te meten. Zet dan de lichten aan en meet op de pennen van de lamp. Op de pen waarop je +12V meet (spanning kan iets variëren) op die pen zit dan de + van de lampvoet. DEZE TEST MOET JE SPANNINGSLOOS DOEN !!! Wat je ook kan doen is, neem de multimeter en bevestig de zwarte meetpen op de massa. Neem de lamp uit de lampaansluitvoet. Zet de multimeter op beeptest/continuiteitstest en neem de lampaansluitvoet. meet met de andere meetpen op de lampaansluitingen tot je het biepsignaal hoort (lampen niet aanschakelen tijdens deze test !!!), bij de aansluiting waarbij je een biepsignaal hoort dat is dan de massa of de - pool van de aansluitvoet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 wat je ook kan doen is: je neemt 'n oud lampje van bvb 'n pinker en je soldeert daar twee kabeltjes aan, de - van die lamp ergens op de massa houden en met de + ga je de twee contacten van de koplamp na wannneer de lamp gaat branden, heb je de + beet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 George007 Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 Is dit meten ook niet met een gewone spanningszoeker te realiseren? Zo'n spanningszoeker met een lampje en een scherp puntje. Klemmetje op de massa van de auto verlichting aan zonder lampje erin en dan met de spanningszoeker beide gaatjes van de connector proberen. Dat gaatje waar het lampje gaat branden is de + Als ik het mis hebt laat maar horen. Groetjes George Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arnout Mobiel Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 Lamphouder uit de koplamp halen en in de motorruimte laten langen. Lamp iets uit de houder schuiven zodat je de contacten ziet. Lampen aan doen. Meetpennen van je multimeter op beide lampcontacten houden. Als je (digitale) multimeter een positief getal aangeeft, dan zit je rode meetpen op de plus. Is het getal negatief dan zit je rode meetpen op de massa. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 dat is exact hetzelfde, maar als je niet zo 'n ding voorhanden hebt, kan je met 'n beetje kabel, soldeerbout en 'n lampje zelf ff maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 ha ha bij kristof brand de lamp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 5 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2013 ik heb wel vaker van dat soortement "testcontrapties" gemaakt in mijn CB tijd guy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
JoVos
Kan iemand me soms vertellen hoe je juist de lampen moet uitmeten voor het plaatsen van een Pilot Xenon setje?
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten