Ga naar inhoud
  • 0

Hoe vieze geur te laten verdwijnen


Mausey

Vraag

Helaas is het er vandaag dan toch van gekomen!!

Onze dochter heeft tijdens een flinke autorit in de auto gespuugd :(

 

Nu is mijn vraag hoe ik het beste de vieze (zure) geur kan laten verwdijnen??

 

Ik ga de bekleding natuurlijk goed schoonmaken (tips zijn altijd welkom) maar ben bang dat we de geur nog lang zullen ruiken.

 

Mogelijk dat er hier mede forummers zijn met (helaas) dezelfde ervaringen.

 

Graag jullie tips / adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een extractor moet dit lukken, ik weet niet of je er de beschikking over hebt (misschien iemand in de buurt).

Ik zou de plek eerst inwerken met het schuim van opgeklopte Goudzeep ( de enzymen daarin breken de zure spuuglucht gelijk af) en daarna met de extractor eroverheen, eventueel nog nabewerken met APC en naspoelen met schoon lauw water en de extractor.

Als je geen oplossing bij je in de buurt kunt vinden ben je uiteraard welkom in Etten-Leur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Thanx voor de tips Johan en Menno.

Echter, wat versta je onder een extractor ?? (misschien een domme vraag ;-) )

 

Een extractor is een soort waterstofzuiger die zowel zuigt als water (al dan niet met reinigingsmiddel) onder hoge druk inspuit.

Het spuitgedeelte zit vóór de zuigmond waardoor je het ingespoten reinigingsmiddel diep inspuit in de vezels maar ook gelijk weer -mét de verontreiniging eruit zuigt.

Mijn moeder huurde vroeger weleens een tapijtreiniger die op hetzelfde principe berust. Ze noemde dat ding "de Shamporal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nare luchtjes haal je goed weg met ionisatie; dat wordt ook door autobedrijven gebruikt waar bijvoorbeeld in is gerookt. Ik heb er zelf ook eentje van Aircode en de negatieve ionen breken alle geuren letterlijk definitief af...

 

Lukt het dus allemaal niet, dan laat je de Aircode een nachtje in de auto staan. Probleem opgelost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de achterbank inmiddels helemaal ingespoten met Vanisch tapijtreiniger (had de vrouw er nog staan)

Daarna met een stoomapparaat de boel natgemaakt en met doeken zoveel mogelijk gedroogd.

De eerste tekenen zijn iig goed.

 

Mocht het toch nodig zijn dan ga ik op zoek naar extractor.

 

Dank voor alle reacties. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden