Ga naar inhoud
  • 0

verbruik 1.8t en foutcodes lpg g3


Akfoppen

Vraag

Goedemorgen ,

de laatste tijd heb ik een probleem dat er al een tijd zit en nooit weg is gegaan.

Precies niet vanzelf, tijd om hier wat aandacht aan te besteden.

 

het gaat om het volgende:

 

passat 3b bj1998 1.8 20v turbo AEB- met 224k op de teller,EN op lpg g3 vialle ringtank

 

-De auto verbruikt olie. ik meet regelmatig en dan moet ik weer bijvullen.

en soms geeft hij ook aan dat hij olie nodig heeft terwijl dat niet zo is.

 

-bij hoge snelheden zoals 160km/h+ dan zakt de temperatuur meter (thermostaat vernieuwd en ook de sensor achter op het blok)

 

-benzine meter kappot (vlotter tank) (voor mij geen probleem) mischien iets te maken met foutcode.

 

-foutcode 00561 word uit gelezen door vagcom interceeded

 

en met een volle gas tank ik rijd dmv een lpi systeem dus nagenoeg gelijk aan benzine ook met injectoren

kan ik nog net 350 km redden maar dan houd het helemaal op. is dit verbruik zo slecht.??

 

ik had met een laguna 2000 ook op lpg g3 1.6 16v underpowered moest ik vaak het pedaal intrappen om hem vooruit te krijgen en die reed dan ook nog 450 km op een tank van 44 liter.

 

is de tank van mijn passat 40 liter ?( dus 4liter kleiner) zou ook kunnen dan moet ik hem even vol tanken. nooit op gelet.

 

enig idee iemand.... de foutcode blijft terug komen ..

olie vebruik is tamelijk hinderlijk

en het gas verbruik ook.

 

ik dacht dat ik ergens op internet leesde dat als je met zowel benzine als gas rijd dat de gas installatie die foutcode genereert. maar ergens gaat me toch een lampje op van niet.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ook moet ik erbij zeggen dat ik al een flinke tijd terug op zoek ben gegaan naar vacuum lekken en het carter ventilatie slang heb vervangen.

onder het inlaat spruitstuk.

 

ben toen al op jacht gegaan naar vacuum /lekken mischien heb ik nog iets over het hoofd gezien maar ben zon beetje alles na gegaan..

 

ik ben in bezit van vagcom voor evt meetwaardes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik las dit op internet

00561 - Mixture Adaptation

 

00561 - Mixture Adaptation: Aanpassing Limit (Add) Exceeded

 

Mogelijke verschijnselen

Motor schokken

Verhoogd brandstofverbruik

Slechte Stationair / schokken

Verminderde Boost Pressure

 

Mogelijke oorzaken

Mass Air Flow Sensor (G70) defect

Brandstof te laag

Lekken in Intake Air System en / of uitlaatsysteem

Verstuiver (s) defect

 

Mogelijke oplossingen

Refuel Voertuig

Controleer Fuel System Pressure

Controleer Mass Air Flow Sensor (G70)

Controleer Intake Air System en uitlaatsysteem op lekkage

Controleer inspuithoeveelheid

Controleer Verstuiver (s)

 

Zit een gasklep huis op toch?

Anders die ff rienigen en dan weer in de basis instelling zetten.

ik heb ook een gas auto gehad en moest dit elke 1,5 jaar wel een keer doen (50 duizend per jaar)

 

grtn steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ik al tig keer gedaan.

 

ik zie wel olie langs de kop maar dat heeft er niet veel mee te maken.. toch

 

wel hoor ik de turbo als ie koud is flink fluiten en daarna naar mate de motor warmer word minder.

 

ja naar welke moet je zoeken het is een flinke lijst..

 

moet ik een log maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb net met de multimeter gemeten en in stationair bij warme motor regelt hij contsant

 

ik heb gemeten en heb op de 2 draden bij stationair 0.10v dan 0.75v soms 0.85v dan weer 0.40 en dit varieert heel snel

 

bij gasgeven en meteen loslaten meet ik zelfs 0.00v dan weer 0.80v en dit gaat ook heel snel

 

het gaat dus van enorm laag naar Heel hoog en soms geeft ie een 0.40v wat ''gemiddeld'' is??

 

heb ik nu een kapotte slechtwerkende lambda sonde ?

 

ik had namelijk toestraks ook een artikel gelezen met de zelfde foutcode en die man had ook alles vervangen en toen bleek het zijn lambda sonde te zijn,

 

ik hoor graag reactie

 

 

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de vorige eigenaar zei 1 jaar dat de installatie op 100k ongeveer is ingebouw inmiddels zit ik op 226k

 

ongeveer 1 ton mee gereden en 1jaar in gebruik

 

de olie weet ik niet.

 

de waardes van mijn lambda sonde kan daar iemand wat mee?die in de log staan zijn van een koude motor . de post daarna van een warme motor.

 

0.00 v soms bij deccelereren lijkt mij toch niet goed.. help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de log heb je niks, je ziet er alleen wat gewiebel van de lambda waardes. er staat verder niks in, geen toerental etc.

 

zou je eens een log kunnen maken in de 3e versnelling, volgas van 1500-6500rpm van meetwaardenblok 003 (LMM)

 

Overigens kan het vervangen van een Lambdasonde bij 220dkm nie echt kwaad.. die dingen hebben niet het eeuwige leven. Ook kan je kat minder worden, dus als er dan slechter gefilterd wordt krijg je ook storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar die foutcode die ik kreeg 00561 ADD heeft te maken met dat het slechter word naarmate er minder gas/stationair gedraaid word. de ''Mul' foutcode zou betrekking hebben met gas geven/toerental verhogen.

 

iets zegt mij dan dat er iets of heel erg bij geregeld moet worden.

 

ik neem dus aan als ik die foutcode heb dat ik nu op noodloop programma rijd?

met gevolg een verhoogd verbruik.

 

de dingen die ik recent vervangen heb zijn.

 

eindtrapversterker van de ontsteking boven op luchtfilter.

lmm inclusief niewe filter

thermostaat

carterventilatie slang onder inlaatspruitstuk

kvs sensor achter op het blok

distributieriem en andere snaren

nieuwe olie filter en olie

kvs

nieuwe accu

nieuwe bougies

gasklep huis schoongemaakt en ingeleerd

 

 

foutcode 00561 blijft terug komen / heeft dit toch te maken met het gasysteem dat ingebouwd is lpg g3 vialle lpi en dat hij die storing altijd mee draagt?

ook met een lpg systeem . zou je zonder foutcodes moeten kunnen rijden.. toch?

 

 

ook zoiets raars als ik een stuk ga sprinten boven de 160 word mijn koelvloeistof temperatuur lager.en zakt hij op het dashboard tot op de helft.

rijd je daarna weer op lagere snelheid dan is er geen probleem en heb ik netjes 90Graden.

 

welke dingen blijven nu dan over?

 

lambda sonde?

pf toch NOG een vacuum/inlaat/uitlaat lek/ en zo ja welke dingen kunnen deze foutcode laten opdoen.

of iets heel anders?

 

ik weet het inmiddels niet meer.

 

maar ik weet dat de auto als ie koud flink wat pk's heeft en zon 10 procent verliest op warme motor. voor mijn gevoel.

maar voor mij gaat het meer dat die foutcode vertrekt.

 

hopelijk kan iemand mij met deze extra informatie helpen.

 

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben nu verder naar het carter ventilatie systeem aan het kijken. de slangen zijn wel lek dicht.

maar de hockeypuk drukregelklep carterventilatie is kappot.

 

ook vol met mayo.

 

nou wil ik die buis los maken die achterlangs loopt ..

maar niet dat ik de inlaat moet verwijderen net zoals de vorige keer met wat ik al vervangen heb dat stuk dat eronder zit.

 

ik ben op zoek naar een sheet .die achterlangs loopt die buis. van de hockey puck, die daarna in staal achterlangs loopt.

 

kan ik daardoor die foutcode krijgen?

 

die puck ga ik vanmiddag halen maar wou die buis helemaal reinigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na veel vervangen te hebben en vandaag die hockeypuck die vlakbij de luchtinlaat zit.

 

HEB IK net gekeken ritje gemaakt met 4 tussenstops en meer dan 30km

 

uitgelezen en geen foutcode. tot op nu...

 

Dus als je foutcode 00561 blijft houden kijk dan eens naar die pvc klep die tussen de inlaat en turbo

 

ik hoop hier anderman veel gezeik mee te voorkomen. en dit klepje kost plus minus 20 euro alleeen BIJ DE DEALER te krijgen.

 

mijn foutcode 00561 add had te maken met hoe minder toeren hoe groter het probleem .

dus iets met stationair

 

gerrit speek.nl stond als oplossing check inlaat/uitlaat. neem dit dus heel erg ruim met alle componenten.

 

 

MVg enrico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 is al vernieuwd... en 6 heb ik getest maar hoe volledig moet deze afsluiten?

 

de klep die op nummer 14 is gemonteerd heb ik vandaag vervangen die pvc klep

 

ik heb geen foutmelding tot nu. toe de auto staat nu even ergens anders ...

liever voorkomen dan genezen.. haha

 

bedankt voor de sheet. en een fijne jaarwisseling uit geld/brabant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb nu het probleem even ergens anders ik verlies namelijk veel olie 1ltr op 1000km als ik het haal

 

het hele blok is nat met name aan de turbo kant en begint boven en loopt naar onder en naar achter (richting de kont van de auto)

 

welke oorzaak heeft het dat ik zoveel olie verlies.

 

ik denk zelf aan een groot lek (of meerdere kleintjes)

 

als ik blind zou moeten gokken zou ik zeggen cillinderkop (maar moet ik dan ook lekkage/problemen hebben met koevloeistof ) wat ik nu niet heb.

de lekkage begint terhooogte van de cillinderkop/kleppendeksel.

 

iemand enig idee.

 

mvg enrico

 

p,s km stand 230.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden