Ga naar inhoud
  • 0

Wielhanger


Vdub

Vraag

Via een RS6 forum kwam ik op een handige tool die bij de RS6 standaard word meegeleverd:

12x1_5.jpg

893 012 223 kost ca 5 euro. (kunststof)

 

Wat kan je ermee:

WheelHgr2.jpg

WheelHrg4.jpg

Ook voor VW en Audi velgen ;) de tool hier op de foto hebben ze nagemaakt van staal.

Je hangt dus je velg eraan op tijdens het monteren.. geen gedoe meer met die gaten zoeken of het eraf vallen van de velg elke keer.

 

Ik bestel er maandag even 1 en ga hem denk ik ff namaken laten maken in metaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gebruik het apparaatje zelf niet. Ik steek 1 bout door 1 van de gaten van de velg en zoek dan het gat op de naaf op, als je een beetje goed kijkt mist het vaak maar een paar mm en kun je met de hand de bout een paar slagen geven, waarna ik met de luchtsleutel de bout verder aandraai. Daarna uiteraard met de momentsleutel alle bouten even nalopen.

 

Overigens werkt een luchtsleutel erg prettig en ben je veel sneller klaar. Voor een paar tientjes bij karwei/gamma/praxis heb je zo'n ding en het scheelt bijna de helft qua tijd in het wisselen van de wielen. Die dingen hebben ook niet zo'n kracht (icm een hobby compressor), zodat je de bouten niet met te veel Nm vastdraait. Nadeel is dan weer wel dat je meestal de bouten ook niet los krijgt. Je moet eerst het wiel op de grond laten staan, de bout een beetje losdraaien, dan de auto omhoog krikken waarna met de luchtsleutel alle bouten los gedraaid kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik gewoon een schroef-/boormachine om bouten te plaatsen en verwijderen. Aanhalen doe ik met een momentsleutel. Eerste bout is kwestie van het wiel er goed op hangen. Ik denk dat het plaatsen en weer weghalen van een wielhanger mij meer tijd kost dan het zorgvoldig plaatsen van het wiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik gebruik gewoon een schroef-/boormachine om bouten te plaatsen en verwijderen. Aanhalen doe ik met een momentsleutel. Eerste bout is kwestie van het wiel er goed op hangen. Ik denk dat het plaatsen en weer weghalen van een wielhanger mij meer tijd kost dan het zorgvoldig plaatsen van het wiel.

Niet iedereen is zo'n ervaren sleutelaar als jij.

 

Lijkt mij wel handig.

Tis nu net of kom ik elke keer 1 hand tekort:

- 1e hand voor velg op de naaf houden

- 2e hand om voor het schroefgat te draaien

- 3e hand om de 1e schroef er in te draaien

 

Als ik mijn werkproces zo aanpas om voortaan eerst de hanger er in te draaien dan zou het beter moeten gaan :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden