Ga naar inhoud
  • 0

Dynamo of vrijloop poelie


spas

Vraag

Hallo mijn naam is Spas en rij een passat station uit 2004,

Even een vraag gisteren kreeg ik de melding "Alternate Workshop" op mijn display en ging het lampje van de accu branden. Na korte tijd ging het lampje uit en was de melding ook weg. Bij het inparkeren (stuuruitslag) heb ik een hoop lawaai onder de motorkap. Hoe verder het stuur wordt ingedraaid hoe meer lawaai.

Na een bezoek aan de garage werd mij geadviseerd om de dynamo te vervangen. Als ik op internet google zie ik dat de meeste mensen alleen de vrijloop poelie laten vervangen.

Wat is jullie advies??

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is een filmpje van vrijloop poelie die deffect is (meeste dealers roepen de gehele dynamo vervangen en zij reviseren dan de kapotte en verkopen hem dan door dacht ik (extra centjes winst)...

 

En hier is een link van ons forum met iemand die hetzelfde probleem had dus ff leze en je komt er wel uit :wink:

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=109&t=19128

 

groetjeessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is een filmpje van vrijloop poelie die deffect is (meeste dealers roepen de gehele dynamo vervangen en zij reviseren dan de kapotte en verkopen hem dan door dacht ik (extra centjes winst)...

 

En hier is een link van ons forum met iemand die hetzelfde probleem had dus ff leze en je komt er wel uit :wink:

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=109&t=19128

 

groetjeessss

 

De dealer zet er een nieuwe in omdat ze 2 jaar garantie moeten geven op vervangende onderdelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrijloop polie 100 procent

wat ook 100 procent is dat mensen zich hier registreren zonder zich aan te melden dan een vraag stellen , na een half uur beginnen zeuren dat ze geen antwoord krijgen , dan eindelijk de oplossing op een dienblaadje krijgen om later niks meer van hun te laten horen :evil::evil:

vind ik een beetje triestig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry hoor GUYKE!!! Ten eerste is het probleem nog niet opgelost omdat normale mensen in deze periode kerstfeest vieren en niet de hele dag bezig zijn om op een forum antwoorden te lezen en te geven.

Voorstellen had ik in eerste instantie niet gedaan maar vervolgens toegevoegd. Hiervoor mijn excuses aan uw zijde.

Maar ik zal vandaag op deze werkdag naar de reacties kijken en zien of mijn probleem hiermee kan worden opgelost. Natuurlijk hoop ik op nog meerdere reacties om het probleem eventueel nog duidelijker te krijgen.

Bovenal GUYKE!!! vind ik jouw reactie nog triester met zulke smiley's gezien het bovenstaande. Dat noemt zich MODERATOR???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je maakt je niet populair op het forum door zo'n reactie op een gewaardeerd moderator te geven, misschien dat je volgende keer even 2 tellen kan nadenken voordat je post.

 

 

Bovendien hebben we de PB functie (persoonlijk bericht) om elkaar persoonlijk te benaderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let er wel op dat het best kan zijn dat een week of wat na het vervangen van de poeli de dynamo het KAN begeven.

Ik heb toen ooit een gebruikte gekocht en de 'nieuwe' poeli overgezet. Dynamo vervangen is een klusje van een half uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden