Ga naar inhoud
  • 0

weet niet meer wat kiezen (en hulp met ET waarde)


SpeedyBE

Vraag

dus ben al een tijdje opzoek naar velgen

 

ben helemaal gek van audi Q7's

 

deze kan ik hebben in replica (heb geen zin in die adapters :D)

20" 5x112 ET40 8.5J vooraan 9J achteraan

 

zoals montjen had

DSC_0023.jpg

 

of 19inch savannah's van de tiguan (origineel)

19" 5x112 ET33 9j

 

zoals deze (vond geen b6 enkel b7)

 

8220405935_b9a9c13928_b.jpg

19205.jpg

 

*edit*

achteraan denk ik een 245/35 *knip* te leggen *knip*

vooraan 225/35 of 235/35 (vermoedelijk 235)

 

nu de hoofdzakelijke vraag

 

- zouden 9J ET33 pasat op een 3C var. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ik kijk niet naar t'verbruik ik tank goedkoop/l ;)

 

tja dat doe ik dus nooit nog: ben zo al meermaals duurder uitgekomen (beduidend minder km's op 'n tank rijden) en heb zelfs ooit gehad dat ik m'n motor niet meer kreeg stilgelegd... Sleutel eraf, en motor bleef nog minuutje doordraaien... not fun :evil:

 

imho gaat 255 toch echt veel té breed ogen hoor (als het überhaupt al kàn natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij met een verlaagde 3c met ET 45 18" 8J met 235/40 banden. Tijdens de zomervakantie als de auto zwaar beladen is heb ik aan de achterkant tussen de band en de binnenkant van het spatbord nog max een halve centimeter speling. Een verschil van 14 lijkt mij dus ook teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Orig. ET is 45, die mag 10 afwijken, daarna wordt het kwestie van spacers gebruiken.

 

 

Voor een velg van dit formaat (7,5Jx17) is volgens mij de standaard ET47. Mijn Passie is af fabriek geleverd met de Le Mans velg in dezelfde maat, en die is ET47. De stalen velgen die op de 3C geleverd werden zijn 6,5Jx16 ET42.

 

Hoeveel de ET-waarde kan afwijken is dus ook afhankelijk van de velg- en bandbreedte ...

 

 

... en bij een te lage ET-waarde helpen geen spacers, hoor :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik weet is de originele ET waarde van de 3C, 45. (P.s. ik had die velgen ook :angel: )

 

Achja.. ik denk maar zo: 'gewoon passen, als het lukt, lukt het en anders heb je gewoon pech' :P

 

Ik heb een reserve band 6,5J ET50 (is van een golf) , die past wel, alleen staat de band wel naar binnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de et te laag os, kun je ze misschien nog wat af laten draaien zodat je uitkomt op ca. Et 40. Moet dan toch geen probleem zijn...

 

Succes met afdraaien, de bout gaten zijn ook bijna verdwenen :angel: Lijkt mij niet heel veilig :wink: !

 

Ik zie hier geen foto van de velgen en weet niet of en hoeveel er afgedraaid kan worden... Het was maar een optie, die bij een hoop velgen wel kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de et te laag os, kun je ze misschien nog wat af laten draaien zodat je uitkomt op ca. Et 40. Moet dan toch geen probleem zijn...

 

Succes met afdraaien, de bout gaten zijn ook bijna verdwenen :angel: Lijkt mij niet heel veilig :wink: !

 

Ik zie hier geen foto van de velgen en weet niet of en hoeveel er afgedraaid kan worden... Het was maar een optie, die bij een hoop velgen wel kan...

 

 

Zozo speel wel ff met je leven maar niet van jou maar ook van je Gezin :?:

 

afgedraaid word de hardheid van de oem of goede merk velg zeker weg waar de velg bouten vast ziten,

en zeker als een imitatie velgen :shock: als je zo 100 a 180 km rijd

 

ik zeg succes ermee

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg dus ook bij "sommige" velgen. Zou het inderdaad niet snel bij imitaties doen (al is die chinese meuk toch al onveilig, terwijl er genoeg op rondrijden). Maar als er meer dan voldoende ruimte is, hoeft dit geen probleem te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zeg dus ook bij "sommige" velgen. Zou het inderdaad niet snel bij imitaties doen (al is die chinese meuk toch al onveilig, terwijl er genoeg op rondrijden). Maar als er meer dan voldoende ruimte is, hoeft dit geen probleem te geven.

 

 

ok wat verstaat dan jou minimaal voldoende ruimte om af te draaien

en hoe veel zou je over houden in ..mm per velg. Wakes zeg het maar en vraag aan jou

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zeg dus ook bij "sommige" velgen. Zou het inderdaad niet snel bij imitaties doen (al is die chinese meuk toch al onveilig, terwijl er genoeg op rondrijden). Maar als er meer dan voldoende ruimte is, hoeft dit geen probleem te geven.

 

 

ok wat verstaat dan jou minimaal voldoende ruimte om af te draaien

en hoe veel zou je over houden in ..mm per velg. Wakes zeg het maar en vraag aan jou

 

Gr Fai

 

Geen idee hoeveel er af kan, ben geen expert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ET roept men altijd +/- 5mm t.o.v. de OEM waarde. Dus bij een 3C ligt de ET tussen 40 en 50.

 

Bij een Golf IV ET35 reed ik met 15mm spacers dus met een ET20 met 5cm verlaging.

De velg was 8.5Jx19 met 215/35 banden en dat ging prima.

 

De 19inch S8 velgen onder mijn 3C hadden ET42 en met 235/35 liep dat weer aan icm 4cm verlaging en volledig beladen.

De 19 inch R36 hebben ET45 en met 225/35 ging dat weer prima met verlaging en belading...

 

Dit jaar:

BBS CK 8.5x19 ET35 met 225/35's...

Tijdens het proefpassen met 235 was het achter krap, maar met 225 moet het wel lukken. En anders laat ik achter iets rollen.

Gerdtdi rijdt met 9 of 9.5x20 ET38 en verlaagd en volgens mij heeft hij ook alles passend...

post-12335-1423828345,8179_thumb.jpg

post-12335-1423828345,9116_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden