Ga naar inhoud
  • 0

Drl coderen


markvanliempt

Vraag

Ik heb mijn mist lampen nu ingesteld als dagrijverlichting maar wil ook mijn knipper lichtjes zwak mee laten branden voor. Eerst branden deze eigenlijk altijd nu gaan ze alleen aan als mn mistlampen uit zijn. Kan dit niet zo ingesteld worden dat mn knippers voor altijd branden en mn mistlampen echt als dagrijverlichting??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mistlampen als DRL kan ook met een 23 byte highend boordnet : Byte 17 bit 4 zet mistlampen als DRL. Met byte 20 kan je de dimming instellen.

 

Bochtverlichting gaat niet met een 23 byte boordnet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Foppe, het zou kunnen, maar ik betwijfel dat je dan een 23 byte boordnet hebt.

 

@gerdtdi : Als je een 3C8 met origineel xenon hebt kan je op de uitgang van de grootlichten - die zijn dan niet in gebruik - DRL aansluiten en gewoon coderen. Normaal worden hiervoor 21 watt lampjes gebruikt. Als je led gebruikt dien je een 22 ohm weerstand over de led te plaatsen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dan gaan we dat eens bekijken. Staat dat duidelijk aangegeven? Matthijs moet sowieso nog even kijken naar de instelling voor mijn mistlicht via de guymod V2. Die is waarschijnlijk eens uitgezet. Guy heeft hem werkend afgeleverd en volgens hem kon dit alleen niet functioneren als deze af gevinkt was als de guymod verder wel doet. En dat is wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag mijn mislampen als drl ingesteld, mooi dus! Maar als ik de lichtschakelaar op "auto" zet dan springen automatisch de xenonlampen aan en stoppen dus de drl's. De drl's werken dus alleen als ik de lichtschakelaar op "uit" zet. Kan dat ook anders?

 

Dat ik hem dus op "auto" zet en wanneer het licht is buiten alleen de drl's branden en wanneer het donker word de drl's uitgaan en de xenon dus aangaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar dan gaan de lampen pas laat aan bij schemer... Ook niet veilig. Ik heb de mijne nu altijd op ON staan en dan doet hij het altijd. Als ik de knop echt OFF zet, dan branden de lampen ook (HUH)... We zijn een keer aan het stoeien geweest en dit is het resultaat. Heeft iets met US of Scandinavisch te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je naar cent electr gaat kun je volgens mij ergens waar de code van de boordnet staat kiezen uit bordnetz lichtsensor of regen sensor. Dan kies je voor regensensor en kun je dan codehelper aanklikken dan kun je ergens kiezen voor wat voor kleur tint je hebt in je raam daar zul je even mee moeten experimenteren maar dat lukt je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden