Ga naar inhoud

  • 0

Codering 23-byte m boordnet Xenon (is nu 30Byte High-end)


Kingversace

Vraag

Wie van jullie heeft een 23byte boordnet en heeft er aftermarket xenon?

Daarbij hebben jullie de optie xenon of xenon without shutter aangevinkt.

 

Ik zou graag de code willen hebben die in 09-central elec. staat dit omdat ik mijn xenon niet aan de gang krijg (rechterlamp valt na aantal seconden uit) en ik niet de opties voor xenon in mijn boordnet heb staan.

 

Ik wil proberen d.m.v. de codering die een ander met het zelfde boordnet heeft te kijken wat er anders staat en mogelijk dit bij mij in te voeren om alsnog de xenon aan de gang te krijgen.

 

Ik maak gebruik van een Pilot Proline set van Guyke dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb bij mijn xenon niks moeten aanvinken. Pilot pro line set

Ook bij Jovos heb ik xenon geplaatst en ook niks moeten coderen.

 

Maar zoals wel wel langer weten is geen enkele 3C hetzelfde en heeft elke 3c wel een koppig moment :lol:

 

Maar hier misschien de oplossing,

codering in module 09 central elektronics

Byte 3 bit 4 - xenon zonder shutter geplaatst

 

Maar als de xenon uitvalt, geeft de boordcomputer dan een foutmelding ?

slechte ballast ?

Al eens de ballasten gewisseld ? schuift het probleem dan op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na eens goed lezen heb ik gezien dat je geen optie xenon hebt die kan aangevinkt worden.

Je kan eventueel een andere boordnet plaatsen die die optie wel aankan (heb er zo 1 in de verkoop, alsook Gerd-Jan)

 

Of de methode met de relais om zo de maximale spanning op de xenon te krijgen - relais worden gestuurd vanaf het boordnet en deze schakelen dan de voedingsspanning voor de xenon die rechtsstreeks van de batterij komt.

 

zoals ik al aangaf heb ik niks aangevinkt en werkt alles naar behoren en dit met dezelfde set (ook pilot pro line en ook van Guye afkomstig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

peter we zijn al een paar dagen aan het pm en bij elkaar om het probleem op te lossen

hij heeft de optie xenon niet in zijn 23 byte boordnett , dit ben ik nog nooit tegengekoemn dat ie het niet ziet in de long code helper

daarom dat ie nu vraagd voor iemand die een 23 byte boordnett heeft en de optie xenon wilt aanvinken en dan even doorgeven welke bit er varanderd zodat ie deze bit rechtstreeks in zijn longcode kan veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook een 23 bit mid end boordnet geen probleem op mijn xenon hoor is ook pilot pro set. Ik weet dat bij onvoldoende stroom de lamp word uutgeschakeld misschien toch even ballast wisselen? Als er dan geen verandering in komt ook even de lampjes wisselen 99% dat het probleem hiermee gevonden is! Ik heb er bij mij wel een weerstand set tussen zitten een condensator set allemaal van pilot! Werkte bij mij ook niet super in het begin vooral met ch/lh nadat de condensator ertussen is gekomen niks meer aan de hand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is mijn eigen codering:

 

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl

Part No SW: 3C0 937 049 H HW: 3C0 937 049 H

Component: Bordnetz-SG H37 1301

Revision: 00H37000 Serial number: 00000004205203

Coding: E0800F0700041A00000000000F000000000959435C0000

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 2E570A8BC2D7

 

Mijn auto betreft idd een comfortline.

Dus idd die optie xenon er niet inzitten.

Ga morgen nog een x de ballasten proberen maar bij mijn oude xenon set was het probleem het zelfde.

Dat was een goedkoop setje vandaar mijn keuze voor de pilot proline.

 

Anders ben ik bang dat we naar een High-end opzoek moeten. Of jullie moeten nog andere ideeën hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kunt ze schakelen doormiddel van een relais set maar daar ben ik absoluut geen voorstander van

zoek dan direct achter een 3c8 boordnett dan kun je later veel meer instellen bij je future mod's

ik zal vrijdag eens kijken bij nnp wat ze voor een 3c8 vragen daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu net een nieuw boordnet opgehaald.

Het betreft een 3C8937049F FSH.

 

Volgens mij moet dit een goede zijn.

Dan komt het volgende: wie kan mij een duidelijke beschrijving geven hoe ik deze ga wisselen?

Zijn alle stekkers het zelfde? Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Hoe zet ik de codering over? Gewoon 1 op 1 of zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet met niks rekening houden

je demonteert het paneel aan je voeten dat met die 3 torckx schroeven vast staat , leg het opzij want de diagnose stekker hangt er nog aan

dan neem je het vakje links van je waar je meestal rommel in gooit , dat trek je uit en gelijker tijd duw je de 2 stukken naar voren waar het bakje tegen aan komt als je het opent , dan klapt het bakje er uit en zie je het boordnet zitten

alle stekkers komen overeen , je kan deze niet verkeerd steken , voor de stekkers er uit te halen moet je de vergrendeling opzij schuiven , er zijn 2 vergrendelingen op het boordnet , als alle stekkers er uit zijn dan kijk je naar de zij kanten van het boordnet, daar zitten aan elke kant lipjes die je opzij kan duwen dan valt het boordnet naar beneden

, als dit er uit is , kijk je als het nieuwe boordnet alle relais op de juiste plaats heeft zitten , desnoods bouw je de relais over

monteren in tegenovergestelde richting

en dan maar coderen naar hartenlust , je kunt de long code 1 op 1 overnemen als je wilt en dan maar alle extra's aanvinken die je nu gaat hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet zo erg als het klinkt hoor. Zou wel een proline setje kopen.

Je auto uitlaten lezen om te kijken of je een highend boordnet hebt.

 

Melding is niet uit te zetten het gaat er om dat de lamp te weinig stroom krijgt.

 

Heb misschien nog een 30byte highend boordnet te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een pilot pro geen problemen mee! Eerst niet met een 23 byte mid end en nu een 30byte high end werkt ook goed en heb xenon niet aangevinkt staan in de boordnet. Weet wel als je lampje of de ballast niet helemaal goed is of te weinig stroom krijgen dat je knipperende lampen krijgt enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Boornet gisteren geplaatst is een 3C8 937 049F FSH 30-Byte High-end geworden.

Was ff knutselen (ook niet ideaal met 0 graden in het schemer en een zaklampen op de straat maar hij zit :mrgreen:

 

Toen moesten we hem coderen..... :roll:

Natuurlijk wil hij de oude codering voor geen meter overnemen...... Dus alles vanaf 0-stand ingesteld.

Loopt nog niet helemaal fijn... CH/LH werkt nog niet mee en nog een paar kleine dingen.

Meteen Xenon without shutter aangevinkt en wat denk je? :angry: Nog steeds het zelfde probleem.

 

Zo maar een verder gaan misschien nog wat te coderen.... was gisteren bevroren dus vandaag nieuwe poging al zit de temperatuur niet mee :evil:

 

We houden goede hoop.... alle tips zijn welkom al hebben Guyke en ik toch al aardig wat dingen geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag met VAGCOM mijn boordnet bekeken. Bij mij ontbreekt ook de optie om Xenon aan te vinken. (Byte 3 bit 4 - xenon zonder shutter)

Ik lees alleen voldoende verhalen van mensen die de Pilot set zonder problemen werkend krijgen zonder de setting met VAGCOM aan te passen, dus ik ga het er ook op wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou je inderdaad kunnen doen. Ik hoor van de meeste ook dat dit wel probleemloos gaat.

De reden waarom ik dit heb gedaan is omdat ik alsnog storing kreeg en ik bij toeval voor een geschikte prijs dit boordnet kon kopen.

Ook zal het i.v.m. toekomstige mod's zeker van pas gaan komen.

 

Maar ik zou het eerst zo proberen want een boordnet kan je altijd nog wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden