Ga naar inhoud
  • 0

even mijn remervaring delen :)


janvis

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik wil even mijn ervaring met verschillende merken remmen met jullie delen.

Een jaar of 2 geleden heeft een kennis mijn remschijven en blokken vervangen door spul van de Brezan (Delphi) Daarvoor was de passat voorzien van originele schijven en blokken.

De auto heeft nadien nooit meer echt lekker geremd, je moest gewoon wat harder op de rem trappen voor dezelfde vertraging. Omdat het niet dramatisch was heb ik het er maar gewoon onder laten zitten.

Nu was de passat weer aan nieuwe blokken en schijven toe, het eerste wat mijn vriendin zij dat ze er nooit weer spul van de Brezan onder wilde hebben.

Nu was het voor mij erg aantrekkelijk om meteen de upgrade te gaan doen naar 312mm schijven, echter mijn wintervelgen zijn 15 inch en ik wilde deze niet gaan vervangen dus viel die optie voor mij af.

 

Ik ben uiteindelijk via winparts uitgekomen op schijven van Brembo en blokken van Ferodo, man wat is dat een verschil met die rommel van Delphi, dit remt werkelijk geweldig. Ik hoef maar naar het rempedaal te kijken of hij remt al :mrgreen: echt heerlijk gewoon. Voorheen moest je eerst het pedaal een stukje intrappen voordat ie begon met remmen en als je echt hard moest remmen dan moest je helemaal hard op het pedaal trappen.

 

 

Ik wil best geloven dat 312mm schijven nog beter zullen remmen maar ik vind dit al helemaal geweldig en doet denk ik weinig onder aan de 312mm varrianten, plus het feit dat dit goedkoper was.

 

Het is niet mijn bedoeling om nu de discussie op gang te helpen over het wel of geen 312mm schijven, maar wil wel iedereen advieseren om goed te kijken wat voor merk remmen je onder je auto monteerd (of laat monteren) want er zit gewoon echt veel verchil in deverse merken heb ik inmiddels wel gemerkt.

 

Tot zover mijn verhaal.

 

Groeten Jan Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0