Ga naar inhoud
  • 0

even mijn remervaring delen :)


janvis

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik wil even mijn ervaring met verschillende merken remmen met jullie delen.

Een jaar of 2 geleden heeft een kennis mijn remschijven en blokken vervangen door spul van de Brezan (Delphi) Daarvoor was de passat voorzien van originele schijven en blokken.

De auto heeft nadien nooit meer echt lekker geremd, je moest gewoon wat harder op de rem trappen voor dezelfde vertraging. Omdat het niet dramatisch was heb ik het er maar gewoon onder laten zitten.

Nu was de passat weer aan nieuwe blokken en schijven toe, het eerste wat mijn vriendin zij dat ze er nooit weer spul van de Brezan onder wilde hebben.

Nu was het voor mij erg aantrekkelijk om meteen de upgrade te gaan doen naar 312mm schijven, echter mijn wintervelgen zijn 15 inch en ik wilde deze niet gaan vervangen dus viel die optie voor mij af.

 

Ik ben uiteindelijk via winparts uitgekomen op schijven van Brembo en blokken van Ferodo, man wat is dat een verschil met die rommel van Delphi, dit remt werkelijk geweldig. Ik hoef maar naar het rempedaal te kijken of hij remt al :mrgreen: echt heerlijk gewoon. Voorheen moest je eerst het pedaal een stukje intrappen voordat ie begon met remmen en als je echt hard moest remmen dan moest je helemaal hard op het pedaal trappen.

 

 

Ik wil best geloven dat 312mm schijven nog beter zullen remmen maar ik vind dit al helemaal geweldig en doet denk ik weinig onder aan de 312mm varrianten, plus het feit dat dit goedkoper was.

 

Het is niet mijn bedoeling om nu de discussie op gang te helpen over het wel of geen 312mm schijven, maar wil wel iedereen advieseren om goed te kijken wat voor merk remmen je onder je auto monteerd (of laat monteren) want er zit gewoon echt veel verchil in deverse merken heb ik inmiddels wel gemerkt.

 

Tot zover mijn verhaal.

 

Groeten Jan Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo allemaal,

 

Ik wil even mijn ervaring met verschillende merken remmen met jullie delen.

Een jaar of 2 geleden heeft een kennis mijn remschijven en blokken vervangen door spul van de Brezan (Delphi) Daarvoor was de passat voorzien van originele schijven en blokken.

De auto heeft nadien nooit meer echt lekker geremd, je moest gewoon wat harder op de rem trappen voor dezelfde vertraging. Omdat het niet dramatisch was heb ik het er maar gewoon onder laten zitten.

Nu was de passat weer aan nieuwe blokken en schijven toe, het eerste wat mijn vriendin zij dat ze er nooit weer spul van de Brezan onder wilde hebben.

Nu was het voor mij erg aantrekkelijk om meteen de upgrade te gaan doen naar 312mm schijven, echter mijn wintervelgen zijn 15 inch en ik wilde deze niet gaan vervangen dus viel die optie voor mij af.

 

Ik ben uiteindelijk via winparts uitgekomen op schijven van Brembo en blokken van Ferodo, man wat is dat een verschil met die rommel van Delphi, dit remt werkelijk geweldig. Ik hoef maar naar het rempedaal te kijken of hij remt al :mrgreen: echt heerlijk gewoon. Voorheen moest je eerst het pedaal een stukje intrappen voordat ie begon met remmen en als je echt hard moest remmen dan moest je helemaal hard op het pedaal trappen.

 

 

Ik wil best geloven dat 312mm schijven nog beter zullen remmen maar ik vind dit al helemaal geweldig en doet denk ik weinig onder aan de 312mm varrianten, plus het feit dat dit goedkoper was.

 

Het is niet mijn bedoeling om nu de discussie op gang te helpen over het wel of geen 312mm schijven, maar wil wel iedereen advieseren om goed te kijken wat voor merk remmen je onder je auto monteerd (of laat monteren) want er zit gewoon echt veel verchil in deverse merken heb ik inmiddels wel gemerkt.

 

Tot zover mijn verhaal.

 

Groeten Jan Willem

Mooi dat het weer veilig remt!

 

Maar, het zal niet alleen maar komen door de brembo schijven eronder. Het überhaupt vervangen van schijven en blokken en het netjes maken van de remmerij maakt al een enorm verschil met oude zooi eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Danbk voor je ervaring, ik herken het helemaal. Heb 2 jaar geleden ook Delphi eronder gedaan, was achteraf nieteens zo goedkoop. December 2010 €192,-- betaald voor een setje schijven en blokken bij de Brezan en ook nog 35% korting gehad.

Ik dacht dat het aan mij lag maar jij bevestigd het vermoeden. Bij wissel zal ik zeker OEM gaan kijken!! De upgrade naar 312 trekt mij anders ook wel, afhankelijk van de kosten. Heb gelukkig 16" OEM wintervelgen (lichtmetaal)

 

Nogmaals top voor het posten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jullie mogen eens vol op de remmen gaan staan in mijn auto gegarandeerd dat ge met uw neus tegen het dashboard hangt

 

 

Met of zonder autogordel? :mrgreen:

 

Geen van beide :mrgreen: kijk maar

 

4625620-jongen-met-gezicht-tegen-glas.jpg

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na ook ik heb het verschil ervaren tussen mijn auto en die van Barry.

Ik heb gewoon er Bosch blokken onder en (volgens mij Origineel) en ben er echt zeer tevreden over.

Zit ook nog te denken aan een upgrade naar 312 maar dat zal ik dat in eerste instantie doen voor de Looks.

1 ding weet ik wel er komt in ieder geval geen goedkope rommel onder ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn ervaring met zimmerman is minder goed. Had nl 312 van zimmerman. Nu heb ik weer 288 maar van Brembo met brembo blokken en dat remt veel beter dan de 312 van zimmerman.

Welke blokken had je daarbij? Lig bij zimmermann veel aan de blokken. Ferodo ds2500 blokken en zimmermann schijven schijnt idealen combinatie te zijn. (Ik heb het hier wel over de zimmermann sport schijven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp dus dat Brembo schijven icm met Brembo of TRW blokken een goeie combi is. Maar welke type schijf en blokken zijn het? Zijn dit de standaard schijven en blokken of de (duurdere) sportieve versies?

 

Stond zelf op het punt om Jurid schijven en blokken aan te schaffen. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die op de auto van Gert-Jan zitten zijn gewone normale schijven/blokken, geen specifieke raceblokken of schijven, ook niet geperforeerd of geboord..

Ik monteer al jaren op alle auto's die hier binnen komen dezelfde combinatie, tot nu toe nooit klachten gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden