Ga naar inhoud
  • 0

vloerbedekking bijrijders kant losmaken...


Max1966

Vraag

Vanwege mijn probleem met vocht http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=205&t=43097&start=15#p570423 wil ik graag de bekleding aan de bijrijderskant losmaken...ik heb gezien dat er een beschrijving van de bestuurderskant op dit forum staat maar is er ook eentje voor de bijrijderskant?

 

Of is dat kort uit te leggen?

 

Hulp en tips zijn altijd welkom en mijn dank is alvast groot!

 

Edit Antonio: topictitel aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uitbouwen

AanwijzingDe beschrijving en weergave betreffen slechts één zijde, waaruit in spiegelbeeld de andere zijde kan worden afgeleid.

 

– Rugleuning van achterbank ontgrendelen en naar voren klappen.

– Zeskantmoer -2- losdraaien en slotvanger -3- eruit draaien.

– Bekleding -1- aan de bovenkant uit klem -4- trekken, aan de onderkant nok -6- naar achteren uit dorpellijst -7- drukken en de bekleding met nok -5- naar boven eruit trekken.

 

29wty7n.jpg

 

______________________________________________________________________________________________________

 

Bouten -1- eruit draaien.

– Bekleding -2- uit klem -3- en van de C-stijl verwijderen.

 

2cijklx.jpg

 

______________________________________________________________________________________________________

 

Afdekkap -1- eruit wippen.

– Bouten -2- en -3- eruit draaien.

– Onderste bekleding A-stijl bijrijderszijde -4- uit de dorpellijst losklikken en verwijderen.

 

107tjph.jpg

 

 

____________________________________________________________________________________________________

 

– bout -1- eruit draaien

– Dorpellijst -3- losklikken.

 

ehxbiw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een fantastisch antwoord!!! Mijn dank daarvoor! :D

 

Maar ik had gehoopt , gezien het probleem waar ik mee zit , om alleen het stuk van de bijrijder te kunnen losmaken en zover mogelijk terug te slaan zodat ik kan kijken of het daar ook nat is en ik het kan drogen....dit lijkt me een enorme onderneming.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank!!

 

Tjonge....is al dat water (ook achter de bijrijders stoel) allemaal vanwege het lekkende interieurfilterhuis? :shock::shock:

 

Dit lijkt me niet een klus op op straat / langs de stoep te doen.... :|

 

Ik zal maar eens met lood in mijn schoen gaan vaststellen of dat inderdaad de boosdoener is , maar het lijkt allemaal logisch....en ik zie nu wat voor gevolgen het kan hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste post:

 

viewtopic.php?f=205&t=43097&start=15#p570423

 

 

Goed dan..net even voor de deur actie ondernomen en de boel bekeken:

 

Geen noemenswaardige smurrie , alleen wat blaadjes.

 

Rubber van het filterhuis was wat vies en nat maar lijkt nog heel.

 

Filter eruit en van binnen gevoeld...al het schuimrubber droog , ook de inlaat tot aan de fan droog.

 

Geen sporen van water instroming , nogal stoffig en droog juist.

 

Op de plek waar het natte stratenboekje lag nog eens heel hard geduwd en gevoeld , alles kurkdroog.

 

Achter de bijrijders stoel (waar op je Antonio's foto water te zien is) hard geduwd , alles kurkdroog.

 

Onder / achter het handschoenenkastje de bekleding gevoeld , droog.

 

Hand erachter en de isolatielaag onder de bekleding gevoeld , droog.

 

Stukje van de bekleding daar wat naar voren getrokken en met lampje de zone waar het naar binnen zou lopen bekeken , droog en geen verkleuring.

 

Ik zal alsnog die pakking vervangen als ik beter weer heb maar voor nu krijg ik twijfels over de oorzaak....

 

 

 

Dan heb ik nog wat vervolgvragen :

 

 

Mijn deuren zijn al eens gedemonteerd geweest (raam en sloten) door mijn garage , kan het zijn dat ze toen een pakking hebben beschadigd?

 

En als er inderdaad water via de deuren binnen zou komen hoe kan ik dat gemakkelijk controleren?

 

Ik denk door de autowas gaan en op de "gevaarlijke"plekken papier leggen zodat dat eventueel nat wordt????

 

 

Tips en advies zijn zeer welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net eens gekeken naar de onderkant van mijn deuren.

 

Afvoergaatjes zijn open.

 

Alleen bij de bestuurderskant waren er kleine druppels zichtbaar / vocht voelbaar die van onder die deurbekleding / afdekplaat moeten zijn gekomen.

 

Ik zag ook dat het lampje in die deur het niet meer doet.

 

Maar als ik kijk waar dat vocht dan terecht komt dan is dat tegen de deurrubbers en omlaag naar buiten en niet mijn wagen in....of gaat dat met grote hoeveelheden regen over het rubber en de plastic dorpel beschermer heen? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag bij Barry-TDI auto nieuwe deur Pakking en zijn Afvoergaatjes waren open en hij had last van water en nu is het opgelost

 

Gr Fai

Waarvoor nogmaals dank voor de hulp Fai!!

TS het is dus zo dat passagierskant voor en achter de pakkingen vergaan waren. Achter had ik zelf van de zomer gedaan, weliswaar met de verkeerde pakking en dat ik alsnog moets kitten, maar vandaag dus op de juiste manier met de juiste pakking door een EXPERT gedaan(ik bedoel niet mijn eigen)

Als er een beste regenbui was geweest(krasstraat doe ik niet aan) zag ik water liggen op dorpel zoals eerdere foto aangeeft.

Het water loopt gewoon naar binnen en verzamelt zich zoals op de foto van Antonio.

Als je het probleem bij de bron wil aanpakken MOET je eigelijk ook de raamrubbers vervangen zoals Fai ook beschrijft in de how to. Ik vond het wel best, maar bij het zien van het verschil van Fai z'n raam rubbers en van die van mij is het gewoon een kwestie van tijd dat de nieuwe pakking ook vergaat.

Ik ben voorlopig vochtvrij IN de auto, maar neemt niet weg dat het sparen voor 4x raamrubbers chrome is begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties en de foto's.

 

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat er water via de bijrijdersdeur naar binnen kwam.

 

Ik zag na een regenbui water alleen op die dorpel , druppels aan de binnenkant en onder de deurbekleding uitkomen en een nat straaltje naar beneden lopen...en ja hoor...onder die stoel en gedeeltelijk achter de stoel was de bekleding nat.

 

Voor nu heb ik plastic tape met reep vuilniszak geplakt zodat lekkend water dat tussen de deurbekleding komt weer naar buiten loopt i.p.v. naar binnen , ik hoop dat dat even houdt.

 

Tevens een flinke vochtvreter achter de bijrijdersstoel neergezet en twee theedoeken om eventueel toch lekkend water op te vangen.

 

Al mijn raamrubbers zijn al vervangen toen ik mijn wagen kocht.

 

En dan nu nadenken of ik het zelf ga doen of laten doen.

 

Feit is dat mijn garage aan de ramen heeft gewerkt en dat wellicht die afdichting daarna niet meer in orde was.

 

Ik denk dat ik eerst ga proberen of zij coulance willen tonen....

 

@ Fai : is zoiets te doen op de stoep / aan de straat of heb ik echt een werkplaats nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden