Ga naar inhoud
  • 0

wielbouten bol-conisch of bol


Robl

Vraag

Aangezien mijn vraag vermoed ik niet modelafhankelijk is, stel ik hem hier.

 

Vorige week heb ik nieuw velgen gekocht. Het zijn velgen van Borbet en heet "Monte Carlo". Deze velgen zijn ook als VW-velgen onder de passat geleverd. 8-)

 

Gezien mijn negatieve ervaringen met eenvoudige zaken (viewtopic.php?f=193&t=45907) als het bevestigen van mijn wielen wil ik hier meer over weten en hoor ik graag jullie ervaring op dit gebied. :embarassed:

Ik heb al erders (http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=45163 en http://www.skodaforum.nl/board/f32/ande ... -9066.html) gelezen dat de meeste wielbouten van VW-velgen bol-conisch moeten zijn.

Omdat ik met mijn nieuwe velgen een paar nette bouten er in wil zetten, denk ik er over iets als deze (http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 63#p533743) te kopen. Het voordeel hiervan is dat je ook niet zo snel bij het verwisselen je velg beschadigt. Dus het liefst HEX en geen inbus. Naar mijn idee gaat inbus sneller kapot.

 

Nu wil ik 100% zeker zijn of ik met bol-conische bouten de velg kan bevestigen. Kun je aan de velg zien of je bol of conisch nodig hebt?

Weten jullie een (online)adres van een bedrijf die deze bouten verkoopt?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hm, nog een keer gekeken....................... ik gok dat ze bol zijn

 

@nard, zijn dat inbus of HEX wielbouten?

 

 

 

wat zijn de OEM nr: van deze velgen?

dan kan wij zien welk bouten erin moeten

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om het nog ingewikkelder te maken: na een middagje googlen zijn er blijkbaar drie maten bol-conisch in omloop R12, R13 en R14. :shock:

Volgens mij zijn die van VW R13.

 

Helaas heb ik geen winkels gezien die bol-conische wielbouten met inbus/torx/veeltand leveren :cry: .

 

@Fai, het betreft 3C0 601 025 E. Fijn dat het na wilt kijken. :thumb:

Zijn daar tabellen voor ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Rob

 

koop gewoon oem bouten voor dit velg 3C0601025E 88Z

VAN 2006 t/m 2011 model dan zit je altijd goed. :mrgreen:

 

nr van de Bouten zijn

8D0 601 139 D

En de maat zijn M14x1,5x27

 

maar de nr zijn over gegaan nr de nieuwe nr:

 

WHT 001 812

 

prijs p/s 2,56

 

en daar heb je 20 st nodig

 

en ook wielboutkapje satijn zwart

oem nr:

1K0 601 173 9B9

 

prijs p/s 0,38

 

en daar heb je 20 st nodig

 

zie foto's er van

 

Gr Fai

post-13179-1423827877,5792_thumb.jpg

post-13179-1423827877,6105_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:lol: Leuk dat je het vraagt

 

Ik kijk nog even rond. Heb ze pas in het voorjaar bij de zomervelgen nodig..

 

Mijn oog is nu op dit gevallen: http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbp ... Type=TWA16

 

Ze worden verkocht onder artikelnummer B-VSTD28BR14 of VSTD28R14 en zouden in Italie worden gemaakt maar schijnen niet echt goed te vinden te zijn. Een adresje in NL of DE was handiger geweest. Raar he dat ik niet-oem wielbouten wil :embarassed:

post-2824-1423827915,3583_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rob als je een OEM slotbout gebruikt bij de set die Fai aangeeft dan heb je vier andere kapjes nodig. De kapjes die Fai aangeeft hebben een zeskantbevestiging binnenin en de slotbouten moeten kapjes hebben die een ronde passing hebben, iets om even rekening mee te houden.

 

@ Fai, klasse dat je altijd zo snel klaarstaat met nuttige informatie.

Die Audi wielbouten van je tweede foto zijn dat ook echt verchroomde bouten die je met een Torxdop monteert, of zijn dat chroomkleurige kapjes net zoals die zwarte uit je eerdere post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die Audi wielbouten van je tweede foto zijn dat ook echt verchroomde bouten die je met een Torxdop monteert, of zijn dat chroomkleurige kapjes net zoals die zwarte uit je eerdere post?

.

 

 

dat zijn chroomkleurige kapjes van Dop 19mm i.p.v. 17mm sleutel normaal

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor het geval jullie de B-VSTD28BR14 of VSTD28R14 wielbout willen kopen: NIET DOEN!!!

Bolle wielbouten R14 zijn voor Porsche e.d., voor VW heb je R13 nodig.

 

Helaas lijkt het er op dat deze Torx/Hexalobular/Star Drive wielbouten niet in R13 verkrijgbaar zijn.

 

Wil je ze toch, dan kun je (60 graden) conische wielbouten kopen in combinatie met deze ring:

post-2824-1423827973,7456_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor het geval jullie de B-VSTD28BR14 of VSTD28R14 wielbout willen kopen: NIET DOEN!!!

Bolle wielbouten R14 zijn voor Porsche e.d., voor VW heb je R13 nodig.

 

Helaas lijkt het er op dat deze Torx/Hexalobular/Star Drive wielbouten niet in R13 verkrijgbaar zijn.

 

Wil je ze toch, dan kun je (60 graden) conische wielbouten kopen in combinatie met deze ring:

De R14 bol wielen bouten zitten ook in de touareg velgen ben ik achter gekomen, heb vorige week set besteld aangezien in de cc velgen R13 zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden