Ga naar inhoud
  • 0

climatronic


ids30postma

Vraag

Goedenavond jongens,

 

Het volgende, ik ben bezig om een nieuwe climatronic van een cc te plaatsen, ook gelukt en zo maar het probleem is dat de climatronic de middelste luchtrooster niet aanstuurd, du er komt geen lucht uit, heb alles weer terug geplaatst, heb ook bij dani en alex gekeken, zei zeggen dat auto's die ECON hebben het volgende moeten veranderen pin 7 op 10 en pin 8 op 9, pin 10 was vrij dus dat was geen probleem maar pin 9 was bezet, dus heb ik pin 8 op 9 gesoldeert, maar ja dat werkte dus niet, iemand hier ervaring in, graag jullie tips, oplossing.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zit alleen nog met de verlichting, het paneel gaat pas branden als je sleutel in het contact doet, maar het paneel moet al gaan branden als je de auto open doet met de centrale vergrendeling, op dani en alex hadden ze wel over zekering 27 eruit te halen en ergens op een lege plek te plaatsen, morgen maar even kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet ook draad 20 (zwart/rood) uit de zwarte stekker halen en isoleren, draad 16 (rood/geel) losmaken en op pin 20 aansluiten. Dan zal de verlichting wel werken zoals het hoort.

Dan moet je niet aan de zekeringen wijzigen zoals in de beschrijving van Alex, die is nogal ingewikkeld op dat punt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou moeten... heb je de basis instelling gemaakt (AC + derde knop bovenaan indrukken)?

Om de stand van je stoelverwarming te onthouden moet jedat met vcds via adaption aangeven...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee... op geen enkel CC schema is pin 16 aangesloten...

CC climatronic is op de twee schem's vanaf 2008 en vanaf 2010 hetzelfde, alleen pin 20...

 

Op dat schema van de 3C van 2010 staat ook nog +12 volt op, voor de stoelverwarming. Die moet je in wagens vanaf 2008 al niet meer aansluiten...

 

Enfin, in mijn 2006 is pin 16 ook niet aangesloten, en deze werkt perfect...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist een nieuwe Climatronic aangeschaft: 5K0 907 044 GK (deze is van 2012) en heeft rechts onder SYNC knopje ipv DUAL (maakt dat nog wat uit?)

 

Mijn passat is van modeljaar 2008 (dan zijn er minder aanpassingen nodig begreep ik). Kan iemend even kort uitleggen wat ik precies moet ompinnen ivm contiue stroom etc.

 

clima.jpg

 

Moet verder nog de kabels voor stoelverwarming leggen :| ivm nieuw interieur...

 

Thx!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de bruine 16 polige stekker :

Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden

Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 

In de zwarte 20 polige stekker :

De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)

De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten.

 

Het paneel inleren :

 

Op de knop AC en tegelijkertijd op de knop verluchting naar voren (derde knop bavenaan) drukken

Als je aircocompressor niet werkt : op de knop AC en tegelijkertijd op de achterruitverwarming drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx Peter! Zeer duidelijk.

 

Maar ik hoef volgens 'Alex' niets aan de bruine 16 polige te doen? Dan moet toch alleen bij auto's tot modeljaar 2007. Zeg maar de auto's die nog ECON knop hebben (en nog geen AC) op de originele climatronic (knop rechts onder). Althans dat las ik net op de website bij Alex:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=884

 

Weet iemand nog of het verschil in de knop SYNC of DUAL? Of alleen andere tekst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Clima ingebouwd. PIN 16 op PIN 20 gezet. Clima ingeleerd. Alles werkt prefect.

Maar deze meldingen blijf ik krijgen. Heb al wat rond gezocht. Maar kan geen goed antwoordt vinden. Heb nog wel RODE Tacho en RNS300. Zou misschien daarmee te maken kunne hebben. Had iig op Duits forum zoiets gevonden dat 1 melding kwam omdat er Rode tacho is zat... Andere zeggen weer dat andere software coding zou kunnen helpen... Ben er al wel achter dat het geen kwaat kan. Maar wil graag weten wat het is en of het weg te krijgen is. Ik heb namelijk hekel aan foutmelding :)

 

(ter info: CAN gateway: 3C0 907 530 E )

 

Wie weet dit of heeft het ook (gehad)?

 

Address 08: Auto HVAC Labels: 5K0-907-044.clb

Control Module Part Number: 5K0 907 044 GK HW: 5K0 907 044 GK

Component and/or Version: Climatronic H19 1212

Software Coding: 0010004002

Work Shop Code: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010 (VW46)

VCID: 7AF1EC31FDC4789

2 Faults Found:

 

13701424 - Function Restricted due to Missing Message(s)

U1111 00 [009] - -

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 48

Mileage: 119103 km

Date: 2014.01.17

Time: 16:26:34

 

13701456 - Function Restricted due to Missing Message(s)

U1111 00 [009] - -

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 48

Mileage: 119103 km

Date: 2014.01.17

Time: 16:26:34

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden