Ga naar inhoud
  • 0

Achterbank uit één deel ook neer te klappen.


BlackPassat

Vraag

Ik ben erachter gekomen dat de achterbank uit één deel (met skiluik) van mijn Passat CC ook neer te klappen is.

Bij de 3BG was ik dit gewend maar dit was een in ongelijke delen neerklapbare achterbank. Dat de rugleuningen neer te klappen waren, was ook duidelijk uit de grote vergrendelingsknoppen bovenop de rugleuningen.

Omdat ik die knoppen niet heb ging ik er van uit dat de achterbank bij de CC ook niet neerklapbaar was, bij de dealer werd dit ook bevestigd.

 

Als je echter heel diep in de achterklep duikt en goed zoekt vind je ongeveer op de halve hoogte van de rugleuning twee kleine touwtjes links en rechts. Als je hieraan gelijktijdig trekt dan ontgrendel je de vergrendeling van de achterbank en kun je hem naar voren klappen. Er ontstaat geen vlakke laadvoer maar dit biedt toch goeie mogelijkheden.

 

Overigens ben ik op zoek naar een handleiding hoe de complete achterbank te demonteren is.

De zitting komt aan de voorzijde wel uit de klemmen maar lijkt aan de achterzijde toch op één of ander manier vast te zitten.

Ik durf niet echt goed door te trekken omdat ik denk dat er ergens nog een vergrendeling of iets dergelijks zit. Hetzelfde geldt voor de rugleuning. Met een Torxschroefje zit een vergrendelingsplaatje vast, als dit gedemonteerd is komt de rugleuning nog niet los (dat was bij de 3BG wel zo, dan kon je de achterbank in twee delen uit de draaipunten schuiven)

Wie kan de oplossing verduidelijken aan mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dankjewel Pascal, maar ik word er niet heel veel wijzer van, wat ik vooral graag wil weten is of de zitting van de achterbank buiten de voorste bevestigingspunten ook nog andere punten heeft waar de zitting op vast zit. Ik durf niet door te trekken in de angst om iets kapot te maken wat los had gemoeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden