Ga naar inhoud
  • 0

[OPGELOST 2012-10]Weer een foutmelding "Emissions Workshop"


mrdennis86

Vraag

Vandaag weer een nieuwe foutmelding gekregen bij mijn 3 maanden bezit hebbende passat TDI 2.0 uit 2005 met motorcode BKP weg ermee

 

Gister waren de o-ringen vervangen bij VagTechniek. Ook constanteerde ze daar dat mijn tandempomp intern lekt. Hiervoor heb ik aankomende donderdag een afspraak om dit te laten maken (met nieuwe filters)

 

Echter kreeg ik nu de volgende melding "Emissions Workshop" auto rijdt prima... Houdt niet in, trek gewoon door...

 

Heeft iemand een idee wat deze melding kan inhouden? Kan het kwaad om er nog even mee te rijden?

 

ps: ik vind het echt een rampebak die BKP. Heb niet eens 9000 KM gereden in deze auto en al zoveel meldingen meegemaakt!

 

- turbo kapot

- revisieset per verstuiver

- tandempomp

- en nu weer een melding :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
dat kunnen meer oorzaken zijn.. gloeibougie stuk, relais stuk etc etc.

 

Ok. Ik heb gister wel de o-ringen laten vervangen.... Ik heb net VagTechniek nog aan de lijn gehad en martin gaf aan dat het de EGR is. Deze zou ik helemaal af kunnen laten sluiten bij hun.

 

Ben benieuwd. Maar wordt echt droevig van de mooie passat :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Had ie dat niet kunnen constatteren bij het vervangen van de o-ringen? Of is dat niet daar gebeurt?

Dat is gister daar gebeurt... Er is alleen gekeken naar de tandempomp en die is helaas aan vervangen toe. Er zat redelijk wat olie bij de dieselfilter. Over de EGR heb ik hem gister niet gehoord dus denk ook niet naar gekeken....

Verder gelijk de o-ringen vervangen. Helaas start de auto nog k*t bij een koude start

 

De melding trouwens vandaag voor het eerst gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto staat nu in de garage voor een lekke tandempomp. Echter krijg ik ook de melding Emissions Workshop.

 

Blijkt de 4e gloeibougie te zijn (na uitlezen)

 

Was toen de eerste reactie op jouw andere topic, vreemd dat het toen niet uit te lezen was! Vervang ze wel alle 4 mogelijk heb je de andere door het spanningsverschil binnenkort ook stuk, nog nieuwe accu erin en starten met die handel!

Jammer van alle vergeefse kostenen moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto staat nu in de garage voor een lekke tandempomp. Echter krijg ik ook de melding Emissions Workshop.

 

Blijkt de 4e gloeibougie te zijn (na uitlezen)

 

Was toen de eerste reactie op jouw andere topic, vreemd dat het toen niet uit te lezen was! Vervang ze wel alle 4 mogelijk heb je de andere door het spanningsverschil binnenkort ook stuk, nog nieuwe accu erin en starten met die handel!

Jammer van alle vergeefse kostenen moeite!

Ik had toen ook geen foutmelding. Die heb ik echt sinds3 dagen. Blijkbaar (als het echt de 4e gloeibougie is) wankelt die gewoon al een tijdje totdat die echt kapot is. Dan pas heb je de melding denk ik. Gelukkig weten ze het nu. Ze zijn ze nu aan het doormeten enz. Ze gaan me er over terugbellen. Ik houd je op de hoogte.

 

Gr,

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden