Ga naar inhoud
  • 0

3 piepjes en knipperend uitroepteken


Bartman

Vraag

Hallo allemaal,

 

Als ik mijn 3B uit 1999 start nadat ik 'm even niet heb gebruikt (bijv. na 2 dagen maar ook soms na een nacht), krijg ik 3 piepjes en knippert het uitroepteken als ik 'm op contact zet *** EDIT: als ik 'm start dus, de melding komt nog niet als ik 'm op contact zet ***. Het uitroepteken knippert echter maar 2x ofzo en dan is er niets meer aan de hand.

 

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

*** Update ***

 

Hij blijft piepen en uitroeptekens knipperen. Soms wel, soms niet, soms knippert het uitroepteken 1 keer, soms 2 keer, soms 3 keer, maar de pieptoon klinkt wel altijd 3x.....

 

Bij de garage geweest en uitgelezen: geen storing gevonden. Alle vloeistoffen zijn op niveau en ik merk niets in het rijgedrag.

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het aan de sensor van de remvloeistof moet liggen, dus het reservoir vervangen (want daar zit de sensor in).

 

En...... geen verandering....... Ofwel: Hij blijft piepen en uitroeptekens knipperen. Soms wel, soms niet, soms knippert het uitroepteken 1 keer, soms 2 keer, soms 3 keer, maar de pieptoon piept wel altijd 3x.....

 

Ik laat het maar even hierbij, blijf wel de vloeistoffen checken, misschien verandert het wel als het warmer wordt....? (Alhoewel hij ook piept als hij uit mijn relatief warme (uiteraard zeker boven 4 graden) komt.....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt mij goed om in kaart te brengen welke sensoren een melding met geluid op het display veroorzaken. Als je dat exact weet, dan kun je een en ander eens systematisch uitzoeken. Het kan dus variëren van de remvloeistofcontrole tot aan het niveau van de ruitensproeiervloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Nard: Ja, maar met uitlezen zagen we dus niets, geen foutmeldingen etc...?!

@Vdub: Mijn auto (3B) piept niet als ik de handrem aantrek onder het rijden dus dat is het denk ik niet.

@andor: Zoiets dacht ik ook maar hij piept ook als ik 'm in de garage start en daar is het altijd boven 4 graden.

 

Hij piept ook niet altijd bij het starten en als de motor goed warm is en ik start 'm blijft het piepen ook meestal achterwege.

 

In een ander topic zag ik deze post van van Typhke22, het komt dus wellicht vaker voor zonder duidelijke oorzaak en dit is ongeveer hetzelfde verhaal.

 

"Hey, wij hebben ook regelmatig die boodschap gekregen op onze Passat 3B. Maar alleen bij het starten, 3x piepen en dan weg zoals je beschrijft. Nooit problemen mee gekregen, ook nooit duidelijk geworden wat de oorzaak hiervan was. Is vanzelf gekomen en verdwenen... Soortgelijke melding krijg je ook als de handrem niet goed omlaag is, maar dan blijft deze staan. Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, zeker niet als het maar 1 keer voorkwam."

 

Ik blijf het maar in de gaten houden denk ik.... Wil niet nog meer onnodig laten vervangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oliedruk wordt niet gemeten bij alleen op contact, daarvoor moet toch echt de motor draaien, overigens wordt oliedruksignaal pas geactiveerd boven de 2000prm.

 

Hier brand ook het uitroepteken en die is van de reminstallatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ABS lampje doet nu ook mee. Het proces:

 

- Auto op contact, niets aan de hand, lampjes gaan uit.

- Bij starten: 3 piepjes, ABS lampje brandt even, uitroepteken knippert 1, 2 of 3 keer.

 

Ik heb ook het idee dat mijn rempedaal iets zwaarder is, maar het kan ook zijn dat ik me dit inbeeld.

 

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden