Ga naar inhoud

Stuur bekleed


Ed Raket

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik Torx 55 gehaald zodat mijn stuur eraf kon, ik zat me al even te ergeren dat het stuur zo versleten is.

Bij hetecoauto heb ik een pook- en stuurhoes besteld.

 

De pook was een eitje, het stuur duurde wat langer :P

 

Ik heb er ongeveer 2,5 uur over gedaan, ondertussen nog gegeten.

 

Bovenzijde stuur is helemaal ruw. Je voelt het stuur in je hand verkruimelen als je een beetje wrijft. :|

1.jpg

 

Close up

2.jpg

 

Eerst de hoes goed positioneren. Best lastig nog om het symmetrisch te krijgen.

3.jpg

 

Eerste stukje dicht geregen. Bij de spaken is het toch nog tricky. de rechte stukken zijn makkelijk maar het vergt wel wat geduld :P

4.jpg

 

Close up van het rijgen.

5.jpg

 

Pokke beest. Wegwezen :P

poes.jpg

 

Over de helft! Even een bakkie pleur erbij.

6.jpg

 

En klaar! Op 2 hoekjes bij de spaken trok ik de zoom kapot, iets te hardhandig. :mrgreen: Heb het netjes kunnen repareren.

7.jpg

 

Achterzijde.

8.jpg

 

Waar hij hoort! Heb meteen het stuur een tandje naar rechts gedaan, het stond een tikje scheef en is nu weer recht :)

9.jpg

 

 

Man wat is dat lekker als je stuur smooth door je handen glijdt. Het was zeker de moeite waard!

En dat voor nog geen 2 tientjes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je mooi gedaan!! Ziet er weer keurig uit.

Maar tandje naar rechts omdat je stuur niet rechtstond??? Dan moet ie uitgelijnt over het algemeen.

Dat dacht ik al, zal er binnenkort even naar laten kijken, bedankt!

 

Netjes hoor....

Moet het stuur eraf om de nieuwe hoes te monteren?

Is wel erg handig ja, het lijkt bijna onmogelijk om het in de auto te doen. Ik heb het stuur ook ondersteboven bekleed, het stuur ligt dan lekker stabiel en je zit er beter voor. De airbag moet er af omdat je dan de flappen van de spaken er onder kan wegwerken. Bovendien had ik zwart draad en met goede verlichting is het dan veel beter te zien.

 

waar heb je die stuurwiel hoes gekocht , denk dat ik het ook wel zou willen.

graag je reactie

gr marcel

Bij hetecoauto dus ;)

 

In het begin dacht ik even, mijn god waar begin ik aan. Maar is me nog niet tegengevallen achteraf :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig ergens 'n linkje waar je dat kan bestellen? Ik heb namelijk ook ooit zo 'n ding in m'n ibiza rond het stuur gedaan (zonder het te demonteren zelfs :!: ) maar zou niet meer weten waar dat nog te vinden (die winkel bestaat namelijk niet meer waar ik het kocht)

 

voor twee tientjes is dit wel de moeite imho :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig ergens 'n linkje waar je dat kan bestellen? Ik heb namelijk ook ooit zo 'n ding in m'n ibiza rond het stuur gedaan (zonder het te demonteren zelfs :!: ) maar zou niet meer weten waar dat nog te vinden (die winkel bestaat namelijk niet meer waar ik het kocht)

 

voor twee tientjes is dit wel de moeite imho :)

 

Hier is de link.

 

Ik moet wel even zeggen de het een mooie tijdelijke oplossing is, er komt uiteindelijk wel een nieuw stuur in omdat de airbag niet mee bekleed is en er daardoor een kleur verschil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he ed je zet me wel aan het denken hoor. maar volgenmij moet je er een hoop geduld voor hebben om het zelf tedoen.

krijg je er ook draad bij.

Ja, je krijgt er draad bij, en een dikke stompe naald.

Volgens mij kan je er ook nog een andere kleur draad bij krijgen als je dat wil.

 

Dat is heel netjes geworden Eelco. Moet je nog iets bijzonders doen met de airbag ivm het loshalen van het stuur, of kun je dat middenstuk er zo aftrekken?

Accu los, airbag zekering trekken, stuur in achterste/onderste stand en 90 graden draaien, vergrendelen en de veer in het gaatje achterop het stuur opwippen met een kleine platte schroevendraaier, stuur ontgrendelen en 180 graden draaien, vergrendelen en weer de veer opwippen, je zelf aarden aan het chassis (zekeringkast), stekker airbag en klemmen los trekken, torx 55 pakken en los draaien, let op een markering op de as om je stuur later in de zelfde stand te krijgen, het stuur is nu los om bekleed te worden. Na het bekleden dit riedeltje andersom. Let wel op dat je dagteller/klok reset, en bij mij ook mijn radio.

 

Heb ik van deze KB howto! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor het ontgrendelen van de veerclips v/d airbag een oude platte schroevendraaier 90 graden kromgebogen, scheelt een hele hoop ruimte die je nodig bent tussen stuur en klokkenwinkel. :wink:

 

Voor wat betreft de markering, je stuur heeft een markeergroefje, de stuurkolom niet. Ik heb dus met een kraspen een duidelijke markering gekrast, na het losdraaien van de centrale moer. Airbag zekering hoeft er niet uit, accu los is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden