Ga naar inhoud
  • 0

Defa alarm in VW Passat 2009 moppert!


rmeulen

Vraag

Hallo allen,

Ik heb onenigheid met het autoalarm in mijn Passat. Het betreft een Defa alarm (waarschijnlijk CAN) die bij het op slot gaan 3x achter elkaar een signaal geeft, met knipperende lampen. Dan is de auto op slot.

10 minuten later wederom 3x signaal (geluid) en knipperend licht.

De VW garage heeft de auto uitgelezen en geen fouten gevonden die oorzaak zouden kunnen zijn van dit fenomeen.

 

Heeft er iemand een idee waar het alarm me over probeert te informeren? En belangrijker nog, hoe krijg ik het alarm zover om er over op te houden, want in de nacht elke 10 minuten geluid uit de auto is geen pretje :lol:

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Lucas, Martijn, sorry voor de lange radio-stilte. Bedankt voor jullie reacties vorig jaar. Het issue is nog steeds aanwezig in de auto. Echter bij iets langer vasthouden van de op-slot knop van de sleutel is er geen gemopper van het alarm. Iets langer is ongeveer 1 tot 2 seconde. Niet zo lang dat de ramen vanzelf dicht gaan.

Bij het van slot halen van auto wil het alarm af en toe een enkele 'toet' geven en een knipper met de lampen. Maar dat niet altijd.

Er is op zich mee te leven met deze gebruiksaanwijzing maar wil het er nu toch wel eens proberen uit te halen.

 

Ik zal de sequence van het knipperen van het ledje van de week eens gaan bekijken en hier melden.

Firmeware update? Waar kan ik dat doen? Ik heb het kastje van de Defa nog niet kunnen ontdekken in de auto. Waar wordt deze meestal geplaatst?

 

Groet, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een dvs 90. Veel geklooi gehad. Had twee oorzaken.

 

1) interieur sensor zat verkeerd om. Elke nacht ging hij af. Dankzij Bj Electronics weer perfect in orde.

 

Na verloop van tijd gekloot weer. Telkens laten uitlezen bij inbouwstation. Deze gaf aan deur rechtsvoor.

 

2) deurmodule was niet goed. Terwijl vagcom geen storing aangaf. Wel defa uitleessysteem. Dat Bose deurmodule vervangen. En geen kopzorgen meer.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden