Ga naar inhoud
  • 0

welk interieur past in een 3B variant


leoncorsten

Vraag

Ik heb een vraag:

 

De bekleding van mijn bestuurdersstoel is kapot, waardoor ik aan het overwegen ben een andere stoel/set te kopen…. Tweedehands.

Maar wat ik me afvraag als ik even door de advertenties blader, en op marktplaats kijk:

Welke interieursets (stoelen en achterbank) kan ik zonder aanpassingen omzetten in mijn passat variant van mei-1998 (diesel)?

Als ik me niet vergis zijn deze modellen gemaakt tussen 1996 en 2005, terwijl het diesel model maar tot 2000 is gemaakt. Zitten hier al verschillen tussen, of is het “plug en play”?

Of kunnen alle variant modellen worden uitgewisseld, zoals andere bouwjaren?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Leon,

 

het wordt hier erg gewaardeerd als je je even voorsteld in Ik ben ..... en ik rij..... (http://www.vwpassat.nl/viewforum.php?f=104)

 

Voor wat betreft je vraag, ieder interieur uit een 3B of 3BG variant past, let er wel op dat tussen 3BG en 3B verschil in airbagstekkers zit (stoelairbags) deze moeten dus indien van toepassing omgezet worden.

Verschil tussen sedan en variant is de achterbank, sedan heeft vaste zitting, en de achterste deurpanelen. Een en ander is wel aan te passen, maar weet niet of dat je bedoeling is. Zowiezo zijn de varianten ruim in de meerderheid, de interieuren daarvoor dus ook. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Upseel,

 

sorry, was het helemaal vergeten, ik heb me even netjes voorgesteld.

 

Bedankt voor je uitleg!

Mijn passat heeft geen airbags, dus die hoef ik niet aan te sluiten.

ik ben niet van plan iets aan te passen, dus dan kan ik beter geen sedan versie kopen.

zitten er nog verschillen tussen de variant modellen? zijn er bijvoorbeeld bepaalde modellen die niet passen in mijn 3B?

dus:

- moet ik kijken naar bouwjaar 1996-2000

- of kijken naar 1996-2005

- of past alles wat eerder of later is gemaakt ook?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

groeten Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles past van variant 1997 tot 2005, enkel kabel airbag is die tijd van 2000/2001 veranderd, maar kun je wel omzetten, zijn 2 draden met elk 1 kleur gelijk, en 1 andere kleur, als je die gewoon op elkaar zet is het klaar.

De ene achterbank klem is anders dan de andere, dus moet je even bekijken en boutje erdoorheen, maar das geen groot probleem, das makkelijk te verhelpen en geen probleem te noemen.

Maar waar je om moet denken als je naar nieuwe type gaat is dat het middenconsole anders is, en de steun is kwest van behouden of oplossing vinden voor de knop voor je tankklep, en je stekker van de hoofd computer.

Maar je kan ook je eigen steun behouden en als je de sportline gladde stof krijgt een deksel van een nieuwe type polo bestellen die is gelijke stof.

Maar dit is enkel even kijken wat je doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop gewoon een interieur uit een variant 2 wiel aangedreven, dan kun je het zo plaatsen zonder aanpassingen.

 

Ja Erik dit is ook goeie, maar echt de beugel is net een beetje anders, het scharnier zeg maar. Ook al is het beiden een 2 wiel aangedreven, en dit is niet een probleem te noemen, maar is er wel.

De een is dik scharnier, en de ander 2 smalle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor de reacties!

 

Dus alle variant modellen van 1996 t/m 2004 passen 1 op 1.

Weten jullie ook welke aanpassingen ik moet uitvoeren voor het inbouwen van een interieur model na 2004?

 

@eric, je bedoeld dat elke variant 2 wiel aangedreven dan dus pasbaar zou zijn (ouder dan 96 en jonger dan 04)?

M.u.v. het scharnier dat Sietze bedoeld?

welk scharnier is dit?

 

van nieuwere modellen worden ook vaker de deurpanelen erbij aangeboden, maar volgens mij passen deze niet in mijn variant, zolang ik niet het hele dashboard ga vervangen, toch?

 

ik stel deze vragen omdat ik zag dat de meeste interieurs uit de 96-04 modellen van stof zijn, en ik bang ben dat deze dan ook sneller kapot gaan dan een leren interieur.

maar de leren interieurs zitten meestal in de nieuwere modellen.. vandaar mijn vragen.

 

Ik las ergens in het forum dat a6 stoelen ook zonder aanpassing passen in hetzelfde bouwjaar passat 3bg.

Geldt dit ook voor een 3b?

Weet iemand welke stoelen nog meer passen zonder aanpassingen?

 

Zoals het er nu uitziet (prijs en soort sets) zie ik geen meerwaarde in de aanschaf van een complete set, en ga ik voor 2 voorstoelen.

Tips zijn dus welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ sietze, zoals ik hierboven al aangeef zoek ik iets van leer ivm kans op beschadigen en slijtage.

Daarom was mijn vraag wat aan De modellen vanaf 2005 moet worden aangepast.

 

Omdat ik dit niet weet en in de tussentijd verder zoek leek het me anders gemakkelijk om enkel 2 voorstoelen te plaatsen.

Vandaar mijn vraag welke voorstoelen passen zonder aanpassing.

 

Compleet interieur is nog steeds een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon even op ebay duitsland zoeken. Staan genoeg mooie leder setjes tussen die rond de 500 euro kosten

autoteile Koch heeft ook regelmatig mooie setjes te koop. Ben je in 1x klaar.

vwb skoda superb1 of audi A6 stoelen.

Ze passen 1 op 1 maar je krijgt de achterbank nooit gelijk en kwa uiterlijk verschillen de stoelen hier en daar, maar onderstel is gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Het heeft even geduurd...met andere woorden"geen tijd gehad en de stoel is nu echt versleten :-) "...en heb een set gevonden.

Deze is van een 1999 variant, echter van een 4x4 model syncro/4motion 2.8? Maakt dat iets uit?, omdat ik hier eerder een opmerking kreeg over alle 2wiel aangedreven passats.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden