Ga naar inhoud
  • 0

Cimat controll stinkt ruikt een beetje.


marcelbl

Vraag

Toen ik mijn auto kocht in maart 2012 stonk deze.

De garage houder waar ik de auto kocht vertelde dat de auto een jaar stil had gestaan en daardoor was er water in het interieur gekomen doordat de blad vanger over was gelopen.

Auto toen opgehaald , en de stank was weg.( ik denk doordat er een paar dagen een soort lucht verfrisser in heeft gelegen)

nu echter na een tijdje begint de lucht weer terug te komen , een beetje een soort van bittere lucht.

Iemand op mijn werk gaf aan dat de lucht van schimmel in de airco komt .

Wie kan hier vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen , de bladvanger heb ik inmiddels schoongemaakt , en ik heb ook een nieuw luchtfilter geplaatst ( ik heb geen vuil in de ventilator zien zitten).

graag iemand zijn reactie.

gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je heb ozon reiniger, die krijgen bijna alle geur weg. maar dat is iets wat je kan laten doen.

maar er zijn ook van die spuitbussen voor in de airco verdamper/wisselaar.

Schimmel kan overal zitten, ook in bekleding.

Dus als je niet zeker bent even de maten er uit halen en checken of het daar van komt.

 

Ik zie zelf de relatie niet tussen de airco stank en de overgelopen blad vanger.

De airco gaat van zelf stinken als deze vaak nat blijft.

Maar na mijn weten moet dit weg zijn als de airco op temperatuur is (dus goed koud).

Normaal stinkt een airco bij het aan zetten, want dan is het ventiel en koel medium nog niet juist ingesteld (duurt een aantal minuten tot kwartier)

En als je hem uitzet en of de thermostaat hem uit zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben een speciallist in verwarming en luchtbehandeling, om kanalen (lees climatcontrole buizen) te reinigen van stof en schimmels gebruiken wij een sterke mix van water en afwasmiddel. dit los de stof op en doodt de schimmel en ruikt fris.

bij mijn Passat een wondermiddel gebleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zal eens onder de vloerbekleding kijken van het weekend , ben benieuwd, bovenkant er van is kurkdroog

gr marcel

 

Marcel,

Droge bovenzijde zegt niet veel. Was bij mij ook droog maar de isolatie er onder was zeiknat. En die droogt ook niet vanzelf. Gewoon oude kranten er onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ben een speciallist in verwarming en luchtbehandeling, om kanalen (lees climatcontrole buizen) te reinigen van stof en schimmels gebruiken wij een sterke mix van water en afwasmiddel. dit los de stof op en doodt de schimmel en ruikt fris.

bij mijn Passat een wondermiddel gebleken.

 

Hoe krijg je die mix door je ventilatiekanalen ?

Kan nooit kwaad om dat een keer te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden