Ga naar inhoud
  • 0

Printplaat deurvergrendeling (hoe te repareren)


NoppieV5

Vraag

Ik heb het volgende probleem:

De computer is zodanig ingeregeld dat de portieren sluiten boven de 15 km/u.

Dat werkt in de regel goed, maar als het warm wordt ontstaat er tijdens het rijden een storing, waardoor de vergrendeling van het linker voorportier niet werkt.

De knop wordt bij rijden wel omlaag getrokken, maar komt meteen daarna weer omhoog en iedere keer als de snelheid onder de 15 km/u is geweest, worden de portieren weer opnieuw vergrendeld, op het linker voorportier na, waarvan de knop weer omhoog schiet.

Ook het geluidsalarm voor nog brandende verlichting bij verlaten van de auto doet het dan niet en bij op slotzetten knipperen de richtingaanwijzers niet.

De deuren worden wel allemaal keurig afgesloten en het lampje in het portier knippert zoals het hoort.

 

Bij koeler weer werkt alles perfect.

Er schijnt a la de ABS-unit een printplaat ergens te zitten waarin een scheurtje in een print is ontstaan.

Dat wil ik gaan herstellen, maar ik weet niet waar ik dat plaatje kan vinden.

Wie weet waar de betreffende printplaat zit en/of heeft ervaring met herstellen?

Graag jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik denk (of ik lees het verkeerd) dat je 3 dingen doorelkaar haald, je ABS module heeft niets met je deuren temaken, die sturen ze niet aan, dat van de module van de deurvergrendeling (je conformodule) zit onder je linker stoel. Het breukje waar jij het over hebt, zit in het slot.

In het printje kan een breuk inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je het printplaatje nagekeken en/of gefixt hebt en je hebt nog steeds problemen dan zou ik ook even de bekabeling in de slurven van de deuren nakijken. Misschien dat er ergens een breukje in zit.

Doe ik, maar ik hou het op de printplaat.

Nu het koeler is buiten werkt alles perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de unit uitgebouwd en open liggen.

Met een loep alle solderingen bekeken: er is niets slechts of afwijkends te zien.

Op de printplaat zitten 4 micro switches waarvan één (de 3e vanaf de connector gezien) dan weer wel en dan weer niet goed contact maakt (gemeten direct op de switch zelf).

Ik denk dat dat de boosdoener is van het euvel.

 

Vraag is: zijn deze switches los te koop bij de dealer of elders (en waar?)

Is zo'n switch met contactspray nog te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He Noppie,

 

Ik was gisteren toevallig langs de dealer gereden om dat te vragen, en die zeggen dat je alleen een heel deurslot kan bestellen a 120 euro ex btw

groetuh :mrgreen:

Fijn :evil:

Inmiddels ben ik weer verder.

Wat bleek: van de 4 switches zijn er 3 rechts en 1 links.

Omdat die linkse de verbindingen in spiegelbeeld heeft, pakte de meting niet goed uit.

Met goed meten bleek ook die switch gewoon in orde.

Voor alle zekerheid heb ik de 6 aansluitpunten van de stekkerverbinding op de printplaat opnieuw gesoldeerd.

Ik hoop dat als daar de fout zat, het hiermee opgelost is.

 

Het hele in- en uitbouwen is best wel een klus. Ben je een dag mee bezig.

Echt alles moet los en eruit.

Voor schroeven van het slot heb je fijn getande bits nodig, met storkx red je het niet.

 

Na monteren bleek het slot wat onwillig. Gelukkig klikte een palletje kennelijk op de goede plek en functioneerde het slot weer als vanouds.

Toevallig was daags te voren ook het raammechanisme gesneuveld, dus ook dat meteen vervangen.

Hopelijk zijn hiermee de nukken van het linker voorportier weer voor jaren weg :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden