Ga naar inhoud

  • 0

2.0 TDI DSG chippen of toch maar niet?


Gamma_ed

Vraag

Ik heb een vw passat 2.0 tdi met 6 traps DSG bak.

 

Je ziet diversen tuners die zo;n wagen wel willen chippen, maar dan de DSG bak, dan zie je dat ze wat voorzichtiger worden. En met namen dat ze er niet meer zo veel koppel uit durven te halen.

 

Maar andere zoals zipp tunning, deze houd rekening met de dsg en nog steeds 400 Nm en 180 Pk. En dan zie ik bij JD dat ze speciale DSG chips hebben. En DSG dokter weet er nog veel meer raad mee waarbij 450 a 480 Nm prima zal gaan.

 

Maar ik blijf toch wat huiverig, en ben erg benieuwd of er soms ervarings deskundige zijn die mij er wat meer over kunnen vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

@Ozzy40

woonwijk dien je stapvoets te rijden, zeker met kinderen, katten, blalalala,grrr! Maar je hebt geen DSG ofwel? Dat bibberen, en niet op willen toeren is zo;n gevalletje zwaar draaien, dan heb je te vroeg opgeschakeld, en flink gas geven verergerd het bibberen. Kan ook zijn dat je rijd met teveel last, te brede banden, te grote wielomtrek, aanhanger, etc. Meestal is de boosdoener dat er andere maat banden onder worden gezet.

 

@zeeman

Ik vind het wel een intressante curve, wil ik ook wel, en jij hebt je koppelbeschermer er gewoon nog inzitten op 360nm (ofzoiets).

 

Als het gebeurd, dan bij een bekende tuner! Dacht dat Zipp in utrecht ook een bekende is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Ozzy40

woonwijk dien je stapvoets te rijden, zeker met kinderen, katten, blalalala,grrr! Maar je hebt geen DSG ofwel? Dat bibberen, en niet op willen toeren is zo;n gevalletje zwaar draaien, dan heb je te vroeg opgeschakeld, en flink gas geven verergerd het bibberen. Kan ook zijn dat je rijd met teveel last, te brede banden, te grote wielomtrek, aanhanger, etc. Meestal is de boosdoener dat er andere maat banden onder worden gezet.

 

Nja zo erg is dat niet in de woonwijk, het zijn gewoon rechte stukken waar je meestal veilig 20km/h kan rijden.

 

Ik heb idd geen DSG.

 

Dat bibberen komt doordat die onderin bijna niks doet, ik schakel niet te vroeg, in ze 1 trap ik 'm door tot ongeveer 2200 toeren en rij rustig door in ze 2 met 20, maar wanneer ik dan effe een ruime bocht neem, gaat die ineens laag in de toeren (1000-1200) en dan geef ik gas bij, schiet die naar de 1800 en dan gaat die ineens als een speer..

 

Ik heb niet veel in de vorige auto (Bora 1.9tdi) gereden, maar die had daar helemaal geen last van.

 

Ik heb er 235/17'' onder zitten, dat krijg je fabrieks-af mee op deze velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

Mijn Passat uit 2008, ook met DSG heeft standaard al 170 pk.

Hoe zou die reageren als ik hem chipte?

 

Groet:Hans.

 

Standaard chip van JD:

(Passat 2.0 tdi 170pk)

170pk -> 200pk

350Nm koppel -> 420Nm koppel

 

Soms is het ook wat hoger dan wat ze zeggen, dus je kan ook uitkomen op 205pk en 430nm koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Hans

 

Aangezien je DSG de belemerende factor is, moeten ze daar rekening mee houden. Je motorblok kunnen ze wel heel ver door tunnen, maar veronderstel dat je de DSG heel wilt houden. En dan zie je dat veel tuners niet verder gaan dan 360 Nm en 200 pk. En sommige gaan wel veel verder, omdat ze blijkbaar een truuk uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Hans

 

Aangezien je DSG de belemerende factor is, moeten ze daar rekening mee houden. Je motorblok kunnen ze wel heel ver door tunnen, maar veronderstel dat je de DSG heel wilt houden. En dan zie je dat veel tuners niet verder gaan dan 360 Nm en 200 pk. En sommige gaan wel veel verder, omdat ze blijkbaar een truuk uithalen.

 

Ze passen alleen het software aan volgens mij, waardoor de limiet van 350 of 360nm koppel overschreden kan worden, verbeter me als ik het fout heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat je zowel de DSG management kunt laten chippen (orgineel koppelbegrenzer 360 Nm), en je kunt ook het motor management laten chippen.

ff offtopic dan: Een normale versnellingsbak wat jij hebt, doe je dus alleen de motormanagement chippen. gegevens dat jij doorgeeft aan hans, zijn vermoedelijk niet voor een DSG bak. Maar lees het topic anders even door dan zie je de onderwerpen die gepasseerd zijn. Anders word het een heel lang topic met herhalingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

Mijn Passat uit 2008, ook met DSG heeft standaard al 170 pk.

Hoe zou die reageren als ik hem chipte?

 

Groet:Hans.

 

De meeste 170PK (Siemens PD's) motoren voelen nogal lui aan.. wat bij deze motoren erg veel gebeurt is dat de verstuivers enorm snel vervuilen. Ik zou eerst even een paar keer een flesje Diesel Injector Cleaner bij de bijna lege/kwart tank diesel doen.

 

De motor knapt daar enorm van op..

 

Daarna ff een ritje naar JD bijv om het extra vermogen eruit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

Mijn Passat uit 2008, ook met DSG heeft standaard al 170 pk.

Hoe zou die reageren als ik hem chipte?

 

Groet:Hans.

 

De meeste 170PK (Siemens PD's) motoren voelen nogal lui aan.. wat bij deze motoren erg veel gebeurt is dat de verstuivers enorm snel vervuilen. Ik zou eerst even een paar keer een flesje Diesel Injector Cleaner bij de bijna lege/kwart tank diesel doen.

 

De motor knapt daar enorm van op..

 

Daarna ff een ritje naar JD bijv om het extra vermogen eruit te halen.

Matthijs

het gaat bij deze auto al om een CR motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch blijft het mij verbazen dat je met een DSG toch boven het begrenzde koppelvermogen kunt komen, zo gezien de curve van vpzeeman.

Naar mijn weten blijft de formule

kracht x arm = koppel.

 

En hoe de overbrenging ook is, het koppel blijft hetzelfde.

Dus als je de bak voor de gek houd, gaat het dan wel goed?

 

vpzeeman heeft er iig 40 K probleemloos ermee gereden, dat zegt natuurlijk ook wat! Maar zijn erbij die al meer km hebben gemaakt met een dergelijke setup?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Hans

 

Aangezien je DSG de belemerende factor is, moeten ze daar rekening mee houden. Je motorblok kunnen ze wel heel ver door tunnen, maar veronderstel dat je de DSG heel wilt houden. En dan zie je dat veel tuners niet verder gaan dan 360 Nm en 200 pk. En sommige gaan wel veel verder, omdat ze blijkbaar een truuk uithalen.

 

Eddy,

Het gaat mij idd niet alleen om de Pktjes en koppel.

 

Mijn Passat reageerd wat traag op het gas. Vanuit stilstand merk je daar verreweg het meeste van. Hij pakt dan plotseling het koppel en spuit weg.

Mijn vorige Passat, een 3BG 130 pk automaat, gechipt door Fast Tech naar plm 160 pk reageerde ook altijd op dezelfde manier.

 

Ik ben nu benieuwd of daar dan misschien verandering in komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch blijft het mij verbazen dat je met een DSG toch boven het begrenzde koppelvermogen kunt komen, zo gezien de curve van vpzeeman.

Naar mijn weten blijft de formule

kracht x arm = koppel.

 

En hoe de overbrenging ook is, het koppel blijft hetzelfde.

Dus als je de bak voor de gek houd, gaat het dan wel goed?

 

vpzeeman heeft er iig 40 K probleemloos ermee gereden, dat zegt natuurlijk ook wat! Maar zijn erbij die al meer km hebben gemaakt met een dergelijke setup?

 

Hier zit gewoon een trucje achter.. Als je denkt dat het slecht is voor de DSG, moet je je auto maar niet laten chippen.. Zo simpel is dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik als TS, en graag ontopic wil blijven, heb wel intresse om te weten hoeveel ik nou werkelijk uit mijn DSG bak kan halen, specifiek DSG gericht.

 

Standaard chip bij JD (2.0tdi 140pk)

 

140pk - 175pk

320Nm koppel - 390nm koppel

 

Soms kan het ietsjes hoger worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou bedankt hoor!

 

Ik ga wel langs bij de tuners, dus dit topic kan mij betreft opslot!

 

Vergeet niet, ga niet bij onbekende (en slechte tuners) langs, want die weten misschien niet hoe ze met de DSG moeten omgaan.. :roll:

 

Vag techniek, VVT Tuning en JD zijn de beste als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik als TS, en graag ontopic wil blijven, heb wel intresse om te weten hoeveel ik nou werkelijk uit mijn DSG bak kan halen, specifiek DSG gericht.

 

 

dr is toch niemand die je dat verteld, als je een tv koop verteld de fabrikant je ook niet hoe ze aan het ontstaan van het product zijn gekomen.

 

Niet lullig bedoelt, maar wat maakt dat voor jou zo interesant?

Jij hebt een auto met een motor, en de auto voldoet aan je wensen, maar je hebt het gevoel dat je motor wat achter blijft.

Nu hangt daar toevallig een dsg achter, en kun jij voor een x bedrag je motor laten aanpassen. Lijkt me toch als dat gebeurt is en dit werkt en er zijn meer die dit ook hebben en geen gedonder, ben je toch een blije consument.

 

Krijg een beetje het idee dat je het stukje van de dsg doktor in autoweek wat te aandachtig hebt bestudeerd, ik zal je ook direct uit de droom helpen. Deze man denkt ook dat hij getrouwd is met sneeuwwitje, en de 7 dwergen zijn zn zwagers. Nog duidelijker, als je van liegen in het ziekenhuiskwam, had hij een jaar contract daar.

Dit was eerder al zo met zn gezwam over de vr6jes, en nu probeert hij het met de dsg.

 

Wat ik zeggen wil, dsg is een zeer betrouwbarebak die goed afgestemd is op het motor vermogen. Als het zowas dat men het koppel onbeperkt omhoog kon gooien, dan was dat allang bekendt bij JD VVT, en de andere grote jongens.

 

Even heel kort door de bocht, ik hoop dat ik nu wat twijfel heb weggenomen bij je :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden