Ga naar inhoud
  • 0

Et 35 op een 3c voor de APK


niels@passat3c

Vraag

Beste leden,

 

Ik heb nu 18inch velgen(4x 225/40/r18) met een et waarde van 35 op de 3c zitten(standaard et is 45 dacht ik) en moet vrijdag naar de algemene keuring/apk.

Mogen mijn velgen onder de wagen blijven zitten of toch best de originele 16inch velgen laten monteren?

Op het gelijkvormigheidsattest van de passat zie ik alleen maar 16inch vermeld staan, raar want mijn vorige wagen (seat leon) is gekeurd geweest met 18inch 225/40/18 & een compleet geplooide achteras(veeeeel camber :lol: )...

 

 

Wie oo wie kan mij zeggen of het mag met die et waarde voor de algemene keuring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In NL doen ze daar niet heel moeilijk over. De ET mag iets van +10 en -10 zijn...

 

Ik woon zelf in DE en daar kijken ze bijna alleen maar naar een ABE. Dat is een certificaat dat aangeeft of de wielen op je auto mogen (zelf ervaren... lang verhaal). Ik heb de 19" lugano's en die lopen heel iets aan, maar omdat dit OEM wielen zijn, kijken ze er helemaal niet naar.

 

Je woont in Belgie? Daar doen ze toch overal moeilijk over bij de APK? Dan zou ik snel de 16" eronder gooien. Is 30 minuten werk en kost je verder niks. Afkeur kost je wel geld... toch?

 

Succes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op de 16inchers moeten nieuwe banden komen en ik had er liever de winterbanden laten opliggen vandaar mijn vraag fopperr.. Voor mijn leon hebben ze dat online afgedrukt welke maten er op mochten maar voor de passat vind ik niet snel zoiets terug op het net... Kan me moeilijk voorstellen dat ze moeilijk gaan doen voor 18inch velgen met 225 banden op.. juist die et waarde stel ik mij vragen bij..

De 16inchers hebben et waarde 42 volgens mijn certificaat dus is een verschil van 7mm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden