henkdo Geplaatst 6 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2012 Onze VW-passat 1.9 tdi 130 PK 2005 met JB/JD chip moest vandaag voor de APK. Alles was goed, maar er kwam een te hoge roetmeting (ruim 5 bij een norm van 2,5). Bij lostrekken LMM was roetmeting binnen de norm. Verder stelde de monteur dat bij vervanging van de LMM de roetmeting zakte van ruim 5 naar 3,5. Weten jullie of de LMM een hogere roetuitstoot kan veroorzaken? Mogelijke andere oorzaken? Bij voorbaat dank voor jullie reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 6 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2012 Volgens mij wordt er tegenwoordig geen roet meer gemeten maar mag de keuring via de OBD. Indien er geen emissiestoringen zijn is het goed. Tenminste bij voertuigen met eerste te water lating van ergens in 2005. je moet dus even nagaan of jouw auto daar ook onder valt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2012 volgens mij kan ie helemaal niet zoveel roken, of je hebt een ic slang lek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tippi Geplaatst 7 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2012 Volgens mij wordt er tegenwoordig geen roet meer gemeten maar mag de keuring via de OBD. Indien er geen emissiestoringen zijn is het goed.Tenminste bij voertuigen met eerste te water lating van ergens in 2005. je moet dus even nagaan of jouw auto daar ook onder valt. Idd als er geen vreemde waardes uit de uitlezing (storing) komen hoeft de auto niet meer aan de roet meter. vanaf welke bj dat is weet ik niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 8 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 augustus, 2012 Heb je hem wel ff warmgereden en flink op z'n staart getrapt voor je naar die keuring toe ging? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
henkdo
Onze VW-passat 1.9 tdi 130 PK 2005 met JB/JD chip moest vandaag voor de APK.
Alles was goed, maar er kwam een te hoge roetmeting (ruim 5 bij een norm van 2,5).
Bij lostrekken LMM was roetmeting binnen de norm.
Verder stelde de monteur dat bij vervanging van de LMM de roetmeting zakte van ruim 5 naar 3,5.
Weten jullie of de LMM een hogere roetuitstoot kan veroorzaken? Mogelijke andere oorzaken?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten