Ga naar inhoud

Interessepeiling Golf6 spiegels voor Passat 3BG


dieseltje

Aanbevolen berichten

Via mijn leverancier kan ik aan spiegelsets komen gelijk aan die van de Golf 6 met voet voor op de passat 3B en 3BG

De spiegels hebben memory en inklap functie.

Richtprijs is ca € 250,=

Zijn er geïnteresseerden die zo'n set willen hebben?

Zo ja dan wil ik evt een groeps inkoop opstarten.

post-2559-1423827464,8217_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee, en misschien heb ik het mis, maar om het geheel te laten werken moet je ook de juiste raammotor/deurmodule erbij hebben. Is dan de combinatie van een Golf 6 Spiegel en raammotor/deurmodule wel mogelijk in een 3B of 3BG? Zo ja, welke raammotor/deurmodule moet men dan hebben om alle functies te gebruiken?

 

En voordat anderen de vraag stellen: Is omgevingsverlichting als optie mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen vrijdag met Matthijs bezig geweest om mijn elektrisch inklapbare spiegel te reanimeren. Zonder succes.

Echter:

- de memory functie werkt alleen met de memory stoelen,

- inklappen doet ie bij mij met een speciale stand op de spiegelverstellingsknop,

- ik heb geen memory stoelen.

 

Matthijs heeft ook nog op ebay.de gekeken en daar zij legio 3bg sets te koop. Ook de speciale zonder memory functie en "umfeldbeleuchtung".

250 is een scherpe prijs voor een hele set. Maar je "moet" dan ook nog de speciale schakelaar zien te vinden. Of het inklappen zodanig aansturen dat dat bv (altijd ?) bij het sluiten van de deuren gebeurd.

 

Laatste opmerking: heb je dan links en rechts de grote spiegels en wat kost het spuiten van de kappen (extra optie) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spiegels links en rechts zijn even groot. Net als die van het facelift model (2004/2005) met de Golf 5 spiegels.

Spuiten is op eigen gelegenheid. Ze worden zover ik weet in het zwart geleverd.

De klap functie kun je doen dmv de andere knop. Ik zou die evt mee kunnen bestellen dan zullen de totale kosten rond de 20 euro meer uitvallen

alles is natuurlijk afhankelijk van het totale aantal wat mee wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij meerdere in dezelfde kleur kan het spuiten natuurlijk ook in groupbuy mee inderdaad. Maar een en ander moet natuurlijk wel eenvoudig werken, memory functie gebruik ik niet maar verwarming inklappen en knipperlicht lijkt me vrij eenvoudig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voordat anderen de vraag stellen: Is omgevingsverlichting als optie mogelijk?

 

Aan de onderkant zit wel een aftekening waar omgevingverlichting in kan. Maar de optie is niet mee te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel een hele coole mod aan het worden zo.

 

En voor de liefhebber die nu ook zijn buitenspiegel wil laten dimmen kan dat ook. Gewoon een 3AA glas (comfortline of highline) er in zetten. Dan zou het een kwestie zijn van het 'dimdraadje' doortrekken van de binnenspiegel naar de buitenspiegel. Dimspiegelglas is alleen aan bestuurderszijde leverbaar.

Ik zelf vind het een echt fijne optie, voegt veel comfort toe.

 

En nou niet gaan klagen dat het mod-virus zo duur is.... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels een type B7 spiegel gevonden die voor de 3C is. Dus voor 3C bestaat ook de mogelijkheid voor een andere spiegel.

De spiegel is de standaard, zonder klap of memory, als je dat wilt hebben moet je stuurdozen etc allemaal erbij en schiet de prijs met factor 3 omhoog.

De geschatte setprijs voor de 3C/B7 spiegels zitten rond de 280 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat er uitwisselbaar is. De versie die ik kan leveren is zonder motor voor klapfunctie dus zal er meer omgebouwd moeten worden.

Heb nog geen set gevonden met klapfunctie zonder stuurdoos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even ik raak de draad kwijt.

Zit er bij de set voor de 3BG dan ook "stuurdozen"en zo ja. Wat als ik al inklapbare spiegels heb ?

 

Ik was er in mijn simplicity van uit gegaan dat alle elektriek in de spiegels ziten dat je dus alleen een extra schakelaar nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 3B en 3BG heb je geen stuurdozen nodig.

Als je alles electrisch aangesloten hebt met de juiste schakelaar werkt 't.

 

Merci !

 

De optie voor instapverlichting is helemaal van de baan ?

Na wat zoeken heb ik wel lossen led units gevonden op ebay.de Lijkt me sterk dat de kunstof paneeltjes ook niet los verkrijgbaar zijn zodat je de full option mod kan uitvoeren. Mischien zelfs met de extra extra extra optie om de spiegels autm. te laten inklappen als de auto op slot gaat.... :mrgreen: Dan halen we alles uit deze mod wat er in kan zitten...

 

Voor het spuiten zou ik het ook wel prettig vinden als we iets samen kunnen regelen. Als er mensen zijn die zelf willen en kunnen spuiten dan moet dat toch geen probleem zijn ?

Als er 10 mensen meedoen en 5 hebben een grijsmetallic kleur dan is toch slimmer om dat in één keer te doen ? Of chroom kappen ?

 

Maar mischien eerst maar even kijken hoeveel er mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden