Ga naar inhoud

Hoe duur kan een Passat wel niet zijn?


Ozzy

Aanbevolen berichten

Laatst, toen me pa naar Ankara ging, voor wat onderhoud aan de Passat, kreeg hij een aanbod voor onze zwarte 3C Sedan en dat was €13.000 + vliegtuigtickets.

 

Nou blijkt dat ongeveer dezelfde uitvoering (bouwjaar 2006 met 150.000-250.000km) hier in Turkije, 45.000 tot 52.000 TL (Turkse Lira) kost, 1 euro is ongeveer 2 TL, dusja een Passat 3C (bouwjaar 2005-2006-2007) kost hier in Turkije gewoon 22.500 - 26.000 EURO :shock::shock::shock:

 

Er rijden veel 3C's hier rond, maar de meeste zijn gewoon 1.4TSI 1.6FSI of 1.6TDI (B7), je ziet 2.0 TDI of TSI heel weinig rondrijden, komt ook voornamelijk doordat de belastingen van grotere motoren ook wat duurder is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland.

uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land.

Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat,

dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije.

is wat meer werk dan je denkt.

 

MVG. Jo Krebbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland.

uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land.

Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat,

dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije.

is wat meer werk dan je denkt.

 

MVG. Jo Krebbers.

 

Ja.. door al dat gezeik dachten we dus laat maar zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou blijkt dat ongeveer dezelfde uitvoering (bouwjaar 2006 met 150.000-250.000km) hier in Turkije, 45.000 tot 52.000 TL (Turkse Lira) kost, 1 euro is ongeveer 2 TL, dusja een Passat 3C (bouwjaar 2005-2006-2007) kost hier in Turkije gewoon 22.500 - 26.000 EURO :shock::shock:

 

dan kocht ik elk jaar 'n andere auto voor dat geld!!! dat is drie keer zoveel als de mijne mij gekost heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland.

uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land.

Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat,

dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije.

is wat meer werk dan je denkt.

 

MVG. Jo Krebbers.

 

 

Das vreemd, dan vraag ik me af hoe je dat doet.

 

Als wij auto's van Duitsland naar Nederland halen en vice-verca dan rij ik er gewoon mee naar de Tuv of Rdw, laat de auto keuren, lever kenteken en platen in en paar dagen later nieuw kenteken en platen????

Kosten bpm in of uitvoer komt later op de mat.

 

Zo doen de grote autobedrijven dat ook die komen gewoon met trailers vol naar Groningen of meppen/osnabruck.

 

Veel Nederlandse dealers halen jonge Duitse wagens op en verkopen die dan weer op de nl markt.

 

Zo wordt dat ook gedaan met de auto's uit nl, dealers kopen vaak nieuwe (Lees nieuwe) auto in Nederland bij de dealers en laten spul niet op kenteken zetten, hele zwikkie gaat dan minus de Bpm de grens over (Kassa)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ozzy

 

Ik heb hier een variant staan.

Die wil ik wel kwijt voor dat geld.

 

Dat bij de rdw regel ik dan wel.

 

Dsg levert wel iets meer op toch??

 

ik zal er zelfs wel 'n paar gaan halen in duitsland, om aan die prijs door te verkopen. Levert kennelijk meer op als gaan werken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

om een auto in turkije in te voeren moet hij max 3 jaar oud zijn dus 2009 model en later kun je invoeren in turkije.

 

Ozzy je hebt pech. of je moet je verzekering hier nog vermelden dat je de auto kapot hebt gereden en in Turkije hebt achter gelaten. :mrgreen:

in Turkije verzinnen zij wel iets om hem op kenteken te zetten in turkije :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerd Jan

Alle Passats hier zijn automaten (DSG) :lol:

 

@Kristof

Makkelijker gezegt dan gedaan, je moet naar Turkije gaan rijden, anders moet je de auto gaan invoeren enz. enz. en dan kom je nog op hetzelfde prijs uit als die van hier in Turkije.. :P

 

@serow

Kom jij is keer msn man :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha tja ozzy, :P werk tot half 6 ben ik rond 6 thuis dan ga ik tot 10 uur na buiten (etenstijd wegens ramadan) daarna gaan we eten weer naar buiten.

endan ben ik thuis en is me dag vol :mrgreen: je ziet me nog wel verschijnen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

om een auto in turkije in te voeren moet hij max 3 jaar oud zijn dus 2009 model en later kun je invoeren in turkije.

 

 

Leeftijd maakt niets uit in Turkije, je krijgt eerst een auto visum voor geloof ik 6 maand, daarna moet je hem invoeren om torenhoge boetes te voorkomen.

 

Nadeel aan het exporteren van een auto naar Turkije is dat je zit met enorme heffingen waardoor het niet of nauwelijks loont om hem daar in te voeren en je er betere ter plaatse eentje kunt kopen.

 

Daarbij komt het ook nog dat bepaalde merken willen weten waar hun auto's naar toe geëxporteerd worden, mercedes bv wil weten wat er met hun auto's gebeurt die buiten Duitsland op de markt gaan, in veel gevallen geeft Mercedes geen toestemming om naar Turkije te exporteren, (Waarom dat weet ik ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als die kerel de Passat van ons koopt, hoeft hij paar van die enorme heffingen niet te betalen, waardoor die een Passat voor een mooie prijs invoerd :P

 

Patrick, hoe weet jij die dingen toch zo goed?? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Araba.com heet de site, als je er wat van begrijpt en uitkomt, moet je maar is kijken naar die prijzen :mrgreen:

 

Hmm.. ik zie nu dat een 3.2FSI 4M in Turkije, uniek is, want ik zie geen 1 op die site bij staan :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat 3C/3AA is rijkelui's auto in Turkije :D

 

Alleen zijn er genoeg mensen die in een nog nieuwere auto rijden (tegenover buurman heeft een 2009 Audi A6) :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden