Ozzy Geplaatst 21 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2012 Laatst, toen me pa naar Ankara ging, voor wat onderhoud aan de Passat, kreeg hij een aanbod voor onze zwarte 3C Sedan en dat was €13.000 + vliegtuigtickets. Nou blijkt dat ongeveer dezelfde uitvoering (bouwjaar 2006 met 150.000-250.000km) hier in Turkije, 45.000 tot 52.000 TL (Turkse Lira) kost, 1 euro is ongeveer 2 TL, dusja een Passat 3C (bouwjaar 2005-2006-2007) kost hier in Turkije gewoon 22.500 - 26.000 EURO Er rijden veel 3C's hier rond, maar de meeste zijn gewoon 1.4TSI 1.6FSI of 1.6TDI (B7), je ziet 2.0 TDI of TSI heel weinig rondrijden, komt ook voornamelijk doordat de belastingen van grotere motoren ook wat duurder is... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 21 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2012 Verkopen dat ding dan Hier in NL klapt binnenkort de hele automarkt in elkaar als de recessie echt door gaat zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 22 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2012 One way ticket boeken dus..... Klinkt interessant! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Asprojo Geplaatst 22 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2012 Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland. uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land. Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat, dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije. is wat meer werk dan je denkt. MVG. Jo Krebbers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
WhizzCat Geplaatst 22 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2012 En je moet naar een specifiek RDW kantoor toe. Je kan niet zomaar een export aanvragen bij alle RDW post agentschapjes. Daar ben ik ook nat mee gegaan. Was een hele dag zoet met mijn ouwe Passat voor de export klaar maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 22 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2012 Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland.uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land. Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat, dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije. is wat meer werk dan je denkt. MVG. Jo Krebbers. Ja.. door al dat gezeik dachten we dus laat maar zitten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jorrin76 Geplaatst 22 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2012 Nou bij het GWK kan je ook exporteren (misschien niet bij allemaal) maar das zo gebeurt hoor !! Platen mee en kentekenbewijs, en desnoods ook nog kopie legetimatie nieuwe eigenaar in het buitenland al is dat niet echt nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kattekwaad Geplaatst 23 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 juli, 2012 Voor de nederlandse autoriteiten is het volgens mij geen probleem als je de uitvoer daar regelt zolang je maar de benodigde documenten mee terug neemt voor afwikkeling in nl. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 24 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2012 Nou blijkt dat ongeveer dezelfde uitvoering (bouwjaar 2006 met 150.000-250.000km) hier in Turkije, 45.000 tot 52.000 TL (Turkse Lira) kost, 1 euro is ongeveer 2 TL, dusja een Passat 3C (bouwjaar 2005-2006-2007) kost hier in Turkije gewoon 22.500 - 26.000 EURO dan kocht ik elk jaar 'n andere auto voor dat geld!!! dat is drie keer zoveel als de mijne mij gekost heeft! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pachmo Geplaatst 24 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2012 Auto moet eerst uitgevoerd worden in Nederland.uitvoerpapieren moeten in turkije weer bij de autoriteiten worden ingeleverd bij invoer in dat land. Als je overweegt dit te doen moet je de koper eers teen flinke aanbetaling laten doen dat je de zekerheid hebt dat de verkoop ook door gaat, dan de nummerplaten inleveren bij de RDW en auto uitvoeren met de verkregen uitvoer documenten terug naar Turkije. is wat meer werk dan je denkt. MVG. Jo Krebbers. Das vreemd, dan vraag ik me af hoe je dat doet. Als wij auto's van Duitsland naar Nederland halen en vice-verca dan rij ik er gewoon mee naar de Tuv of Rdw, laat de auto keuren, lever kenteken en platen in en paar dagen later nieuw kenteken en platen???? Kosten bpm in of uitvoer komt later op de mat. Zo doen de grote autobedrijven dat ook die komen gewoon met trailers vol naar Groningen of meppen/osnabruck. Veel Nederlandse dealers halen jonge Duitse wagens op en verkopen die dan weer op de nl markt. Zo wordt dat ook gedaan met de auto's uit nl, dealers kopen vaak nieuwe (Lees nieuwe) auto in Nederland bij de dealers en laten spul niet op kenteken zetten, hele zwikkie gaat dan minus de Bpm de grens over (Kassa) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerdtdi Geplaatst 24 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2012 @ ozzy Ik heb hier een variant staan. Die wil ik wel kwijt voor dat geld. Dat bij de rdw regel ik dan wel. Dsg levert wel iets meer op toch?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 24 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2012 @ ozzy Ik heb hier een variant staan. Die wil ik wel kwijt voor dat geld. Dat bij de rdw regel ik dan wel. Dsg levert wel iets meer op toch?? ik zal er zelfs wel 'n paar gaan halen in duitsland, om aan die prijs door te verkopen. Levert kennelijk meer op als gaan werken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 26 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 om een auto in turkije in te voeren moet hij max 3 jaar oud zijn dus 2009 model en later kun je invoeren in turkije. Ozzy je hebt pech. of je moet je verzekering hier nog vermelden dat je de auto kapot hebt gereden en in Turkije hebt achter gelaten. in Turkije verzinnen zij wel iets om hem op kenteken te zetten in turkije Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 @Gerd Jan Alle Passats hier zijn automaten (DSG) @Kristof Makkelijker gezegt dan gedaan, je moet naar Turkije gaan rijden, anders moet je de auto gaan invoeren enz. enz. en dan kom je nog op hetzelfde prijs uit als die van hier in Turkije.. @serow Kom jij is keer msn man Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 26 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 voor dat geld kan je makkelijk 1 keer in de maand naar turkije rijden en met 't vliegtuig terug. Hou je mits beetje geluk genoeg over om niet meer te hoeven gaan werken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 26 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 haha tja ozzy, werk tot half 6 ben ik rond 6 thuis dan ga ik tot 10 uur na buiten (etenstijd wegens ramadan) daarna gaan we eten weer naar buiten. endan ben ik thuis en is me dag vol je ziet me nog wel verschijnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pachmo Geplaatst 26 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 om een auto in turkije in te voeren moet hij max 3 jaar oud zijn dus 2009 model en later kun je invoeren in turkije. Leeftijd maakt niets uit in Turkije, je krijgt eerst een auto visum voor geloof ik 6 maand, daarna moet je hem invoeren om torenhoge boetes te voorkomen. Nadeel aan het exporteren van een auto naar Turkije is dat je zit met enorme heffingen waardoor het niet of nauwelijks loont om hem daar in te voeren en je er betere ter plaatse eentje kunt kopen. Daarbij komt het ook nog dat bepaalde merken willen weten waar hun auto's naar toe geëxporteerd worden, mercedes bv wil weten wat er met hun auto's gebeurt die buiten Duitsland op de markt gaan, in veel gevallen geeft Mercedes geen toestemming om naar Turkije te exporteren, (Waarom dat weet ik ook niet) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2012 Dus als die kerel de Passat van ons koopt, hoeft hij paar van die enorme heffingen niet te betalen, waardoor die een Passat voor een mooie prijs invoerd Patrick, hoe weet jij die dingen toch zo goed?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 27 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2012 Dan weet ik nog wel een leuk full options 3.2V6...Ga ik ns beginnen met de RS3... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 27 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2012 Araba.com heet de site, als je er wat van begrijpt en uitkomt, moet je maar is kijken naar die prijzen Hmm.. ik zie nu dat een 3.2FSI 4M in Turkije, uniek is, want ik zie geen 1 op die site bij staan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 27 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2012 als we met een Passat in Turkije aankomen kijken ze ons heel versteld aan van SOWWWW die hebben een dure auto.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 27 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2012 Passat 3C/3AA is rijkelui's auto in Turkije Alleen zijn er genoeg mensen die in een nog nieuwere auto rijden (tegenover buurman heeft een 2009 Audi A6) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 27 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2012 die zeiken daar te veel allemaal. ze zitten allemaal beter dan ons Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten